اعجوبه کوچک ترک


کوکسل بابا ( کوکسل بکتاش اوغلو) باقد 120 سانتی متر به دلیل فعالیتهای خود در اینترنت به یکی از ستاره های محبوب فضای مجازی تبدیل شده است. او پس از انتشار یک ویدیو در سال 2015 به چهره ای عمومی تبدیل شد. از آن زمان کوکسل بابا توانسته است محبوبیت قابل توجهی در در اینترنت به ویژه در یوتیوب که بیش از هشتصد میلیون کاربر و بیش از سیصد میلیون باز دید دارد، کسب کند.
این مرد کوچک معروف در دهمین روز فوریه سال 1975 در ترابزون(شهری در سواحل ترکیه) متولد شد. از اطلاعاتی که او در فضای مجازی انتشار داده است ما می دانیم که کوکسل بابا یک بوکسور باز نشسته است. همچنین به گفته او، این حرفه را به مدت 20 سال دنبال کرده است و سرانجام در سال 2010 باز نشسته شده است. یکی از افتخارات این ستاره یوتیوب قهرمانی در مسابقات بوکس نوجوانان ترکیه آن هم به مدت 3 سال(1998- 1995) می باشد. در سال 2013 کوکسل بابا و یکی از دوستانش تصمیم گرفتند که زندگی اینترنتی خود را آغاز کنند. او و دوستش سلیمان کوسه، یک کانال یوتیوب به نام کوکسال بابا راه اندازی کردند که زندگی سابق بوکسور کوچک را مستند کنند. این دو در تمام سیستم عامل های اصلی رسانه های اختماعی از فیسبوک گرفته تا وین و اینستاگرام یک حساب کاربری ایجاد کردند. اما همه شهرت این مردکوچک از زمانی شروع شد که یک فیلم از مبارزه عجیب و شگفت انگیز او در خیابان انتشار یافت. همانطور که در این فیلم ضبط شده است، کوکسل بابا در خیابان با مردی که دو برابر اندازه خودش است مبارزه می کند. این ویدیو تماشاگران زیادی را در شبکه های اجتماعی به دست آورد و با بیش از شش میلیون بازدید به عنوان یکی از پر بازدیدترین فیلم های یوتیوب شناخته شد.
همچنین از سال 2019 این ویدیو بیش از 9 میلیون بازدید داشته است. این حادثه عجیب و البته شگفت انگیز یک قدم بزرگ برای رسیدن کوکسل بابا به شهرت بود. این مرد کوچک با این ویدیو ی جذاب به جهانیان معرفی شد و از آن پس سعی کرد با انتشار ویدیو های طنز آمیز از خود این مقام شهرت را حفظ بکند.
زندگی کوکسل بابا:
این مرد با وجود شهرتی که کسب کرده است و همه ی جهان آن را می شناسند اما اطلاعات کاملی از زندگی او در دست نیست و تنها موضوعی که می توان از کانال یوتیوب آن برداشت کرد این است که او با عموی خود زندگی می کند که هویت او کاملا ناشناخته است.همچنین این قهرمان کوچک با استفاده از نفوذ خود در شبکه های اینترنتی مشغول به تبلیغ کارهای بشر دوستانه است و روی آن بسیار تمرکز دارند.
نزدیکترین رفیق و همکار:
نام نزدیک ترین دوست کوکسل بابا سلیمان کوسه است که فیلمبردار او نیز می باشد و دوستی آنها از شروع کار اینترنتی آغاز شد. این دو نفر نه تنها دوستان بسیار خوب بلکه یک تیم بسیار سرشناس و مشهور بین کاربران اینترنتی هستند.
یک شایعه ناگوار:
یکبار خبر مرگ او در بین مردم پراکنده شد که طی چند روز شایعه بودن آن به همه ثابت شد. درسال 2016 شایعه شده بود که کوکسال بابا در یک کامیون در سوئد جان خود را از دست داده است که بعد ها ثابت شد که آن یک خبر نادرست بوده است.
تلویزیون و فیلم:
کوکسل بابا چندین بار به دلیل محبوبیتش در فضای مجازی به برنامه ها و حتی فیلم های تلویزیونی دعوت شد و در آنها نقش آفرینی کرد. از جمله فیلم هایی که او در آنها نقش آفرینی کرده است عبارتند از: رجب آکتوگ، تونسای آکجا، حسن گومت، دوگاکوناکو اوغلو و… .
قسمتی از زندگی سرشار از موفقیت کوکسل بابا این چهره سرشناس ترک را برای شما بازگو کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های جذاب نوروزی به کشور ترکیه می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور با ما تماس بگیرید.
در ترکیه کاخ زیبای توپکاپی قرار دارد که در آنجا می‌توانید بسیاری از وسایل به جا مانده از پیامبران گذشته را مشاهده کنید. جهت مطالعه مقاله موزه توپکاپی اینجا کلیک کنید.
همچنین در شهر استانبول آب انباری وجود دارد که به دلیل معماری بی‌نظیر آن همواره مورد توجه بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته است و بسیاری از فیلم های بین‌المللی در آنجا ساخته شده است. جهت مطالعه مقاله آب انبار باسیلیکا اینجا کلیک کنید.
در ترکیه هر سال مراسم زیبای رقص سماع اجرا می شود جهت اطلاع و مطالعه این جذاب راجع به رقص سماع اینجا کلیک کنید.