باغ گیاه شناسی تاشکند(ازبکستان)


طبیعت سیاره ما بسیار هماهنگ، متعادل و سامان یافته است و هر منطقه طبیعی دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود است. در شهر تاشکند ازبکستان، باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبا و منحصر به فردی وجود دارد که در ادامه مطلب به معرفی آن می‌پردازیم.
در جنگ جهانی دوم هنگامی‌ که مردم از سراسر انحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به تاشکند و شهر‌های همجوار نقل مکان کردند، این باغ گیاه شناسی به ابتکار فدور روسانف در پایتخت ازبکستان افتتاح شد. در این باغ که قدمت آن بیش از ۱۰۰ سال است، هزاران نوع گیاه از سراسر جهان جمع آوری شده است. باغ گیاه شناسی تاشکند دارای مساحتی حدود ۶۶ هکتار و قدمتی ۱۰۰ ساله می‌باشد و جالب اینجاست که بدانید گیاهانی در این باغ وجود دارند که سن آن‌ها بسیار بیشتر از ۱۰۰ سال بوده و حضور آنها در آن مکان مربوط به قبل از تشکیل این باغ زیبا بوده است.
امروزه در این منطقه طبیعی و منحصر به فرد تاشکند، بیش از ۴۵۰۰ نوع درخت و گل و گیاه وجود دارد. باغ گیاه شناسی تاشکند به ۵ قسمت تقسیم شده است که با گیاهان آسیای میانه، آسیای شرقی، آمریکای شمالی و اروپا مطابقت دارد. این امر به دلیل آب و هوای کاملا قاره‌ای اما مطلوب ازبکستان است؛ جایی که هر نوع گیاه متناسب با هر آب ‌و هوایی را پرورش می‌دهد.

در هنگام ورود به این باغ شگفت‌انگیز،حوض کوچکی وجود دارد که در اواخر بهار نیلوفر‌های آبی صورتی ظریفی در آن شکوفا می‌شوند. بعد از آن به کوچه‌ها سرسبز و پر درختی می‌رسید که از طریق هرکدام از آن‌ها می‌توانید به قسمت‌های مختلف با آب و هوای گوناگون برسید. باغ گیاه شناسی تاشکند علاوه بر مناطق رو باز دارای قسمت‌های سربسته‌ای مانند گلخانه نیز است. در این گلخانه‌ها انواع مختلفی از گیاهان عجیب و غریب از کشور‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری ارائه شده است. از معروف‌ترین گیاهان نادر در این باغ می‌توان به درختان مخروطی، جینگو، ماگنولیا، متاسکوویا و… اشاره کرد که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن‌ها به این باغ گیاه شناسی سر می‌زنند.
شایان ذکر است که باغ گیاه شناسی تاشکند، در هر فصلی به شیوه خاص خود زیبا است. در فصل بهار این باغ به زیبا‌ترین شکل ممکن شکوفا شده و مملوء از عطر گل‌های بهاری می‌شود، در تابستان سر سبز و خرم است و به دلیل وجود درختان انبوه گرمای زیادی نمی‌تواند به داخل آن راه پیدا کند، در پاییز مانند یک پالت رنگ خارق‌العاده از زرد روشن تا قرمز تیره است و در زمستان دیدن درختان سفیدپوش شده آن خالی از لطف نخواهد بود.
در حین سفر خود به ازبکستان، از این باغ شگفت انگیز دیدن کنید و از خلقت الهی متحیر شوید.
آژانس تعطیلات رویایی ارائه دهنده خدمات جهت اخذ ویزای توریستی ازبکستان با بهترین قیمت‌ها است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست ویزا با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مشاهده و اطلاع از قیمت ویزای توریستی ازبکستان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخچه زیبای کشور ازبکستان اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر #باغ گیاه شناسی تاشکند #ازبکستان #گردش #باغ #گل #گیاه #گل و گیاه