بلندترین برج های جهان

در سراسر جهان سازه هایی وجود دارد که گاه انسان ها را از وجود خود شگفت زده می کنند. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از عجیبترین و بلند ترین سازه های
جهان را به شما معرفی کنیم.

۱)برج خلیفه دبی
برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در حال حاضر بلند‌ترین آسمان‌خراش دنیا می‌باشد. برج خلیفه ۱۶۳ طبقه دارد که ۵۸ آسانسور پرسرعت در بین این طبقات سفر می‌کنند. سرعت این آسانسور‌ها باورنکردنی هستند. سرعت هر آسانسور در این برج ۱۰ متر بر ثانیه است و شما در مدت زمان بسیار اندکی به طبقه ۱۱۵ برسید. برج خلیفه در سال ۲۰۰۴(۱۳۸۲) و توسط یک معمار آمریکایی به نام آدرین اسمیت آغاز شد. این آسمان خراش که به جواهر دبی معروف است که یکی از شاهکار‌های مورن معماری محسوب می‌شود.
جالب است بدانید که بلندترین تراس جهان با ارتفاع ۴۵۲ متر در طبقه ۱۴۸ این برج قرار گرفته است و بزرگترین استخر جهان نیز در طبقه ۷۶ این برج قرار دارد.

۲)برج ویلیس
برج ویلیس یکی از بلند ترین ساختمان‌های جهان محسوب می‌شود. ساخت این برج شگفت‌انگیز در سال ۱۹۶۹ آغاز شد و پروسه ساخت آن حدودا ۳ سال به طول انجامید. این برج در ابتدا به هدف فراهم کردن یک فضای اداری برای کارکنان شرکت سیرز ساخته شد اما پس از مدتی تصمیم گرفتند تا ساختمان را به گروه سهامی ویلیس، کارگزار بیمه جهانی بفروشند. و پس از آن نام این برج از سیرز به ویلیس تغییر یافت. برج ویلیس به نماد آسمان شهر شیکاگو تبدیل شده است. حتی از نگاه استاندارد‌های امروزی یک شاهکار پعندسی واقعی به حساب می‌آید.

۳)هرم ترنس آمریکا
در این جهان هیچ ساختمانی وجود ندارد تا بتواند به طور کامل و با اطمینان صد در صد در برابر زلزله مقاومت داشته باشد. هرم ترنس آمریکا بلند‌ترین آسمان‌خراش سانفرانسیسکو سازه‌ای است که بیشترین مقاومت را دربین ساختمان‌های جهان درمقابل زلزله دارد. این ساختمان از فولاد و بتن ساخته شده است و سازه‌های اریبی که در برخی از چارچوب‌های ساختمان قرار گرفته است، به استحکام این ساختمان می‌افزاید. این آسمان خراش دارای ۴۸ طبقه در ۲۶۰ متر ارتفاع می‌باشد که با کاربری اداری و تجاری در سانفرانسیسکو مستقر شده است.

۴)برج الحمرا
برج الحمرا واقع در دبی و از بلندترین سازه‌های آن است که دارای ۷۷ طبقه در ۴۱۲ متر ارتفاع است. که توسط گروه معماران اسکیدمور طراحی شده است. این برج به‌گونه‌ای ساخته شده است که عوامل محیطی همچون تابش آفتاب، نیروی باد و … به کارفرمایان آن بیشترین اثر را داشته باشد. ساخت این برج در سال ۲۰۰۵ آغاز و پس از ۶ سال این پروژه عظیم به پایان رسید.

۵) هتل مارینا بیسندز
یکی از عجیب‌ترین و البته زیباترین هتل‌ها و البته ساختمان‌های جهان از نظر معماری، هتل مارینا بیسندز در سنگاپور است. این هتل زیبا از بلندترین ساختمان‌های سنگاپور به شمار می‌رود. هتل مارینا در قالب سه برج ساخته شده است که توسط یک سازه کشتی مانند در طبقه ۵۷ به یکدیگر متصل شده‌اند.
شت بام این هتل که در کشتی قرار دارد یکی از هیجان‌انگیز ترین مکان‌های تفریحی دنیا است که و لقب بلند‌ترین پارک آسمانی جهان را به آن داده‌اند. این هتل دارای ۵۶ طبقه است که در هر طبقه آن حدود ۴۵ اتاق قرار دارد. هتل مارینا بیسندز در خلیج مارینا ساخته شده است و یکی از محبوب‌ترین هتل‌های سنگاپور محسوب می‌شود.

۶)برج‌های دوقلو پتروناس
برج‌های دوقلو پتروناسیا همان برج‌های دوقلو کوالالامپور از بلند‌ترین سازه‌های دنیا است که سالانه تعداد بسیاری از گردشگران را محو عظمت خود می‌کنند. جالب است بدانید که این برج‌های زیبا با ارتفاعی حدود ۴۵۲ متر جزو ۱۳ برج بلند دنیا محسوب می‌شوند. هر دو برج دارای ۸۸ طبقه و مجموعا ۷۸ آسانسور در آنها در حال فعالیت هستند. امروزه برج‌های دوقلو پتروناس به یکی از نماد‌های اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده‌اند.

۷)هتل ریوگیونگ (هتلی نفرین شده در کره شمالی)
این هتل سرگذشتی بسیار عجیب دارد که شنیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. هتل ریوکیونگ در سال ۱۹۹۰ در ۱۰۵ طبقه ساخته شد و قرار بود که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شود اما کار در این مرحله متوقف ماند و حتی ۱۶ طبقه از آن هم ‌فاقد پنجره است. جالب است بدانید که طی سالها کار این هتل بار‌ها آغاز و به طرز عجیبی متوقف شده است. از همان زمان بود که نام هتل نفرین شده بر آن نهاده شد و همچنان هم مشخص نیست که این هتل می‌تواند پذیرای مهمانان باشد یا هیچ‌گاه این آمادگی را پیدا نخواهد کرد.
تعدادی از بلند‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشد.
اگر از بازدید از مکان‌های هیجان‌انگیز و جدید لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالب ترسناک‌ترین و زشگفت انگیز ترین مکان‌های جهان را مطالعه کنید.
جهت مطالعه ترسناک‌ترین مکان‌های جهان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه شگفت انگیز ترین مکان‌های جهان اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر #باغ گیاه شناسی تاشکند #ازبکستان #گردش #باغ #گل #گیاه #گل و گیاه #مسابقه #جادوگر خیابان وال استریت #جادوگر #پول #خسیس #ثروت #ازبکستان #ارامگاه #سمرقند #بخارا #جالب #دیدنی #زیبا