بوشهر شهر نخل های رنگارنگ

زیبایی بوشهر به رنگارنگی برگ های نخلی است که روی طناب خانه‌ها صف کشیده‌اند تا در خم رنگ جانی تازه کنند، به دستانی که نقش حنا دارند و زندگی می‌آفرینند، به بلندای کوه‌ها و دشت‌هایی است که گنجینه تاریخ رشادت‌ها هستند، به درخشندگی پولک ماهی هایی است که بوی‌ بیکرانی‌ می‌دهند، به شب‌نشین هایی است که پشت جرقه زغال‌ها روشن‌اند و عطر اسپند دارند، به نوای خیامی‌خوانی روح‌نوازی نی‌انبان است. اینجا همه چیز به خیره‌کنندگی چشم‌های پشت روبنده هاست.

قلعه نصوری:
قلعه نصوری در بندر طاهری از توابع بخشی مرکزی شهرستان کنگان قرار دارد، و یکی از جاذبه های دیدنی استان بوشهر است. این بنا در ۲۵۰ کیلومتری بوشهر قرار گرفته است و به 《قلعه شیخ》نیز مشهور است و متعلق به اوایل دوره قاجار است. ساخت این قلعه به امر شیخ جبار نصوری در حدود ۱۸۰ سال پیش و معمار آن علی‌اصغر شیرازی بوده است.در ورودی قلعه که درسمت جنوب و رو به خلیج فارس است دارای بادگیری همانند بادگیر های ساختمان های ساحلی خلیج فارس است و تمام ویژگی‌های معماری ساختمان‌های دوره قاجار را دارد.

موزه دریانوردی خلیج فارس:
موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس، یکی از موزه های استان بوشهر و در محله سبزآباد بندر بوشهر بنا شده است. در محوطه موزه ۴۰ فروند شناور سطحی و انواع زیرسطحی‌های جنگی دریایی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله قاجار و کشتی پرسپولیس نگهداری می‌شود. در ساختمان کلاه فرنگی که اکنون به طور کامل باز‌سازی شده است انواع تجهیزات جنگی‌، مخابراتی، کنترل و هدایت دریایی، پزشکی و ظروف نقره‌ای و سفالینه‌های کشف شده از دوران مختلف تاریخی بندر‌بوشهر قرار دارد.

گنبد نمکی جاشک:
گنبد نمکی جاشک در منطقه ای وسیع و مرتفع در حدفاصل شهرستان دیر و دشتی در استان بوشهر قرار دارد. این گنبد یکی از فعال‌ترین و زیبا‌ترین گنبد های نمکی ایران و خاور‌میانه و از جاذبه های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ به عنوان اثر طبیعی ملی فسیلی و یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید.

تعطیلات رویایی برگزارکننده انواع تور های گردشگری و توریستی در سرتاسر ایران می‌باشد.
اگر نگران سفر رفتن با کودکانتان هستید پیشنهاد میکنیم مقاله سفر رفتن با کودکان را مطالعه کنید و اگر میخواهید یک برنامه ریزی جامع برای سفر خود داشته باشید ما مطالعه مقاله آداب سفر رفتن و تدارک سفر را پیشنهاد می‌کنیم.
جهت آشنایی با مکان های دیدنی یزد، شهر جذاب بادگیرها این مطلب را مطالعه کنید.

#آژانستعطیلاترویایی #تعطیلاترویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #توراروپا #وامگردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تورخارجی #طبیعتگردی #باران #زیبا #ویزاآنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزاتحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبانانگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزاکاری #ویزاتجاری #کسبوکار #سرمایه #شرکت #بوشهر #یزد #بادگیر #گردشگری #زیبایی #اثار باستانی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت