تاریخ کشور سوئد


حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش، سوئد کاملا پوشیده از یخ بود که این دوران به عصر یخبندان مشهور است. ۳۰۰۰ سال پس از آن یعنی حدود ۱۲۰۰۰ سال پیش یخ ها از جنوب سوئد که دارای آب و هوای نسبتا گرمتری می‌باشد شروع به ناپدید شدن کردند و گیاهان، جانوران و انسان‌ها پدیدار شدند.
حدود ۶۰۰۰ سال پیش، مردم در سوئد آغاز به پرورش گیاهان و حیوانات کردند. در این دوران استفاده از ابزار سنگی و چوبی رونق فراوان داشت، از این رو این دوران به عصر سنگی شناخته می‌شود.
حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساکنان سوئد اقدام به ساخت ابزارآلات فلزی و برنزی کردند که این دوران به عصر برنز معروف است. در این دوران مردم اروپا خرید و فروش کالا را آغاز کرده بودند.
پس از گذشت هزار سال مردم سوئد به فکر ساختن ابزارآلاتی از جنس آهن افتادند و سرزمین خود را وارد عصر آهن کردند.
دوران وایکینگ‌ها:
از قرن نهم تا اواسط قرن یازدهم، دوران وایکینگ‌ها نامیده می‌شود. در این مدت که حدود سه قرن می‌باشد جنگجویان وایکینگ که در امر کشتی سازی مهارت خاصی داشتند، با کشتی‌های بلند و براق خود، اروپا را به وحشت می‌انداختند. آنها از اسکاندیناوی برای جستجوی نقره، بردگان و زمین به دریا رفتند. بعضی ها به بریتانیا و فرانسه حمله می‌کردند، در حالی بعضی دیگر روسیه و رودخانه‌های دوردست آسیا را مورد تاخت و تاز قرار می‌دادند. وایکینگها کاشفان شجاعی بودند. آنها با شجاعت از میان امواج خروشان اقیانوس اطلس عبور کرده، ایسلند را کشف کردند و به شمال آمریکا نیز قدم گذاشتند.
قرون میانه:
در تاریخ سوئد، قرون میانه از حدود سال ۱۰۰۰ تا ۱۵۲۰ میلادی محاسبه می‌شود. پیش از ورود مسیحیت به سوئد مردم به خدایان متعددی اعتقاد داشتند. با ورود مسیحیت به سوئد، جامعه دچار تغییراتی شد. سوئد در حدود سال ۱۰۰۰ میلادی دارای نخستین پادشاه مسیحی، اولوف سئوت کونگ شد. در قرن سیزدهم اتفاقات زیادی روی داد. کشاورزی و تجارت هرچه بیشتر سازمان یافته شدند و شهر های جدید احداث شدند. سوئد به مناطق مختلف تقسیم شد و هر منطقه قانون خاص خود را داشت. در قرون میانه پارلمان سوئد که وضع کننده قوانین کشور است توسعه یافت. پارلمان به ۴ بخش تقسیم می‌شد.کشیش‌ها، پیشه‌وران، کشاورزان و اشراف گروه هایی از جامعه بودند که به طور موروثی از قدرت و حقوق اجتماعی برخوردار بودند.
کشیش‌ها از قدرت زیادی بر مردم برخوردار بودند و بیست درصد از بهترین زمین‌های کشور را در مالکیت خود داشتند. پیشه‌وران، امور صنعت و تجارت را در شهر‌ها در اختیار داشتند. کشاورزان بزرگ زندگی در روستاها را اداره می‌کردند. کشاورزان خود نیز در روستاها زندگی می‌کردند و به کار کشت زمین و پرورش حیوانات می‌پرداختند.
دوران ابر قدرتی:
در قرن شانزدهم اتفاقات بسیار مهمی در جهان روی داد. کلمب به آمریکا سفر کرد. گوتنبرگ فن چاپ را اختراع کرد. پاپ که کلیسای کاتولیک را از رم اداره می‌کرد، کنترل بخش مهمی از کلیسا‌های خود را از دست داد.
بسیاری از مردم سوئد از چگونگی اداره اتحادیه کالمار که توسط پادشاه دانمارک انجام می‌شد، ناراضی بودند. حمام خون استکهلم از رویداد‌های معروف است که پادشاه دانمارک ۱۰۰ تن از اشراف را در استکهلم گردن زد. پس از حمام خون استکهلم، مردم سوئد دست به شورش زدند. گوستاو واسا یک ارتش سوئدی تشکیل داد و قدرت را از پادشاه دانمارک گرفت. پس از آن گوستاو واسا در ۶ ژوئن ۱۵۲۳ به پادشاهی رسید. در سوئد صلح برقرار شد و پادشاه توانست در کشور اتحاد ایجاد کند. روز ۶ ژوئن روز ملی سوئد نیز هست.
در دوره پادشاهی گوستاو واسا سوئد پیشرفت زیادی کرد و به صلح و آرامش رسید. در آن زمان مارتین لوتر بر کلیسای سوئد تاثیر بسیاری گذاشت. کلیسای سوئد که تا آن زمان کاتولیک بود، پروتستان شد.
در همین زمان سوئد وارد چنگ‌های بسیاری شد و در اواسط قرن هفدهم موفق شد طی همین جنگ ها بخش‌های زیادی از شمال آلمان و لهستان را تصرف کند؛ به این ترتیب سوئد به یک ابر قدرت تبدیل شد.
در سده ۲۰ سه حزب سیاسی سوسیال دموکرات، لیبرال و میانه‌رو پدیدار شدند، اما به دلیل همکاری رهبران کارگری، سیاستمداران و طبقه‌های اجتماعی، سوئد توانست یک مدل موفق از سوسیالیسم دموکراتیک بنا کند. این حزب توانست یکی از موفق‌ترین سیستم‌های سوسیالیسم دموکراتیک در جهان را ایجاد کند که دارای دولت رفاه و آزادی‌های مدنی است. در سال ۱۹۹۵ سوئد عضو اتحادیه اروپا شد.

مواردی که گفته شد یک بخش بسیار خلاصه شده از تاریخ جذاب سوئد بود. جهت مطالعه موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های کشور سوئد اینجا کلیک کنید.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده خدمات جهت اخذ اقامت سوئد می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه شرایط کسب و کار در سوئد اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه شرایط تحصیل در کشور سوئد اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها