تحصیل در کانادا

کالج‌ها،دانشگاه‌ها و به طور کلی مراکز علمی در کانادا از اعتبار بالایی برخوردار هستند و کانادا همواره از جمله کشور‌هایی هست که درخواست‌های پذیرش بالایی را دریافت می‌کند.
کانادا یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان برای مهاجرین است. امن بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی در کانادا موجب شده‌ است که بسیاری از افراد آن را مقصدی برای ادامه تحصیلشان انتخاب کنند.
در کانادا به علت حضور چندین و چند ساله مهاجرین یک محیط چند فرهنگی حاکم است و ساکنین آن به همه نژاد‌ها و فرهنگ‌ها و رسوم احترام می‌گذارند. امنیت و استاندارد بالای زندگی و همچنین کیفیت مراکز آموزشی و پذیرش دانشجو بدون کنکور از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این کشور محسوب می‌شود. تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به صرفه تر است. در واقع کانادا ارزان‌ترین کشور انگلیسی زبان برای تحصیل و زندگی محسوب می‌شود.
کانادا دانشگاه‌هایی با سطح علمی بسیار بالا دارد و بعضی از آنها در رنکینگ جهانی دارای رتبه زیر ۱۰۰ می‌باشد. اگر بخواهیم نام بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا را باز گو کنیم می‌توانیم به دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، مک مستر، مونترال، آلبرتا، اوتاوا، واترلو، وسترن و….. اشاره کنیم. در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

۱)دانشگاه تورنتو:
دانشگاه تورنتو یکی از بزرگترین، مدرن‌ترین و سطح بالا ترین دانشگاه‌های دنیا است. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ به عنوان یک موسسه آموزش عالی و دانشگاه تحقیقاتی دولتی در انتاریو کانادا ثبت شد. این دانشگاه هم اکنون یکی از بزرگترین، بهترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. از لحاظ رتبه بندی، دانشگاه تورنتو در سال ۲۰۱۹ و براساس رتبه بندی علمی جهانی دانشگاه‌ها، دانشکده پزشکی توانست رتبه اول را درمیان سایر دانشگاه‌های کانادا به خود اختصاص دهد. دانشگاه تورنتو اولین جایی است که تحقیقات مربوط به سلول‌های مادر انسولین در آن شروع شد. همچنین در این دانشگاه دوربین الکترونیکی اختراع شد. و بعد از آن دانشجویان این دانشگاه تحقیقات و اکتشافاتی راجع به مولتی تاچ، سیاه‌چاله های فضایی و بسیاری دیگر از موضوعات مهم امروزی انجام داده و به نتایج بسیار مهمی رسیده‌اند.
از دانشکده‌های دانشگاه تورنتو می‌توان به دانشکده‌های هنر و علوم، علوم مهندسی، معماری و طراحی، موسیقی، IT، پزشکی، پرستاری، حرکت شناسی و تربیت بدنی، حقوق، مدیریت،علوم سیاسی و دولتی و… اشاره کرد.

۲)دانشگاه بریتیش کلمبیا:
دانشگاه بریتیش کلمبیا(UBC) به طور مداوم در بین ۴۰ دانشگاه برتر جهان واقع شده است. این دانشگاه با دو مجتمع آموزشی که یکی از آنها در ونکوور و دیگری در اکاناگان قرار دارند، دارای رتبه ۳۷ در رنکینگ جهانی می‌باشد. دانشگاه(UBC) با جامعه‌ای شامل دانشجویان مهاجر از بیش از ۱۴۰ کشور، یک محیط یادگیری چند فرهنگی را ارائه می‌دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای ۱۱ دانشکده، ۱۰ مدرسه و۲ کالج است. از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده علوم کاربردی، دانشکده معماری، دانشکده هنر، دانشکده برنامه ریزی جامعه‌ای و منطقی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده روزنامه نگاری، دانشکده پزشکی، دانشکده موسیقی، دانشکده علوم داروسازی و… و کالج های این دانشگاه با نام‌های گرین و سنت جان اشاره کرد.

۳)دانشگاه آلبرتا:
دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ توسط الکساندر رادرفورد و هنری تروی در شهر ادمونتون استان آلبرتا کانادا تاسیس شد.دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه دولتی است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کند. این دانشگاه متشکل از ۵ پردیس است و ۴۰۰ رشته‌ی مختلف در آن تدریس می‌شود. این دانشگاه رتبه ۱۱۳ در دنیا ورتبه ۴ در میان دانشگاه‌های کانادا را دارد. دانشگاه آلبرتا با حدود ۱۰۰ سال تجربه و ۲۵۰۰۰۰ فارغ‌التحصیل یکی از معتبرترین مراکز علمی در دنیا محسوب می‌شود. جو کلارک یکی از نخست وزیر‌های پیشین کانادا و ریچارد ادوارد تایلور نظریه پرداز سرشناس فیزیک و برنده جایزه نوبل در فیزیک از جمله فارغ‌التحصیلان سرشناس دانشگاه آلبرتا هستند.
از دانشکده های دانشگاه آلبرتا می‌توان به دانشکده آموزش، دانشکده تحصیلات تکمیلی و پژوهش، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده پرستاری، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده حقوق، دانشکده مهندسی، دانشکده هنر، دانشکده توانبخشی و… اشاره کرد.
برخی از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا را معرفی کردیم و امیدواریم این مطلب برای شما همراهان تعطیلات رویایی مفید بوده باشد.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع خدمات جهت اخذ ویزای کشور کانادا می‌باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت اطلاع از زمینه های شغلی در کانادا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخ زیبا و پر فراز و نشیب کشور کانادا اینجا کلیک کنید.
برخی از افرادی که قصد مهاجرت به خارج از ایران جهت تحصیل را دارند علاوه بر کشور کانادا به تحصیل در کشور هایی مانند کشور های حوزه اسکاندیناوی نیز فکر می کنند جهت اطلاع از دانشگاه ها و شرایط پذیرش در آن ها پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ می باشد.
جهت مطالعه مقاله تحصیل در سوئد اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مقاله تحصیل در نروژ اینجا کلیک کنید.