تحصیل در کشور سوئد

دولت سوئد سرمایه‌گذاری مالی و زمانی زیادی را صرف سیستم آموزش عالی خود کرده است و تحصیل دانشجویان بین‌المللی برای جمعیت چند فرهنگی این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
از دانشگاه‌های برتر سوئد می‌توان به دانشگاه‌های لوند، اوپسالا، KTH، گوتنبرگ و…. را نام برد که به معرفی آنها می‌پردازیم.

۱)دانشگاه لوند
دانشگاه لوند سوئد واقع در شهر لوند در استان اسکانیا در کشور سوئد می‌باشد. دانشگاه لوند در سال ۱۶۶۶ میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه که حدود ۳۵۰ سال قدمت دارد از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود و از بزرگترین موسسه‌های علمی و پژوهشی در اسکاندیناوی قلمداد می‌شود به طوری که در رنکینگ جهانی رتبه ۹۲ را به خود اختصاص داده است.
دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از دانشکده حقوق، دانشکده داروسازی، دانشکده فلسفه، دانشکده علوم انسانی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم طبیعی و…. .
دانشگاه لوند در دو ترم تحصیلی پاییز و بهار پذیرش دانشجو دارد و اکثر رشته‌ها در دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی می‌باشد که طبیعتا برای دریافت پذیرش از دانشگاه لوند متقاضیان می‌بایست آیلتس ۶/۵ ارائه نمایند. دانشگاه لوند معمولا بورس‌هایی را نیز به دانشجویان برتر ارائه می‌نمایند.
مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه لوند
۱. تکمیل فرم درخواست
۲. دیپلم و مدرک پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات
۳. مدرک لیسانس از دانشگاه معتبر به همراه ریز نمرات(برای مقطع کارشناسی ارشد)
۴. توصیه نامه
۵. رزومه(CV)
۶. مدرک آیلتس زبان با حداقل نمره ۶/۵

۲) دانشگاه اوپسالا
دانشگاه اوپسالا یک دانشگاه دولتی-تحقیقاتی واقع در اوپسالا سوئد است. این دانشگاه که در سال ۱۴۷۷ تاسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه در سوئد و تمام کشورهای شمال اروپا است که هنوز به فعالیت خود ادامه‌ ‌می‌دهد. این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه ۸۷ را به خود اختصاص داده است.
ازجمله دانشکده‌های دانشگاه اوپسالا می‌توان به دانشکده هنر، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده زبان، دانشکده الهیات، دانشکده حقوق، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی و دانشکده علوم و فناوری اشاره کرد.
دانشگاه اوپسالا موقعیت‌ها و برنامه‌های آمادگی بسیاری برای دانشجویان خود برگزار می‌کنند و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در دوره‌های کارورزی این دانشگاه شرکت و خود را برای بازار کار در کشور سوئد آماده کنند. شرکت در این دوره‌های کارآموزی و کارورزی در رزومه دانشجویان تاثیر بسیار مثبتی دارد و به روند استخدام شدن آنها کمک شایانی می‌کند.
مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه اوپسالا:
۱. ترجمه مدرک تحصیلی مقطع پیشین به همراه ریز نمرات به انگلیسی و یا سوئدی
۲. پاسپورت معتبر به عنوان مدرک شناسایی
۳. مدرک زبان سوئدی در سطح B2 و یا مدرک آیلتس زبان انگلیسی با حداقل نمره ۶/۵
۴. رزومه(CV)

۳) دانشگاه سلطنتی استکهلم(KTH)
اعتبارت دانشگاه سلطنتی استکهلم یا KTH کمتر از دانشگاه‌های اوپسالا و لوند نیست. این دانشگاه بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و دانشگاهی است که خاندان سلطنتی سوئد، در تاسیس و مدیریت آن نقش داشته و دارند.
دانشگاه KTH به نام Royal Institute Of Technology مشهور است و تاریخ تاسیس آن به اوایل قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. یک سوم کل تحقیقات فنی و مهندسی سوئد، در این دانشگاه صورت می‌گیرد که اهمیت فوق‌العاده آن را در کشور پیشرفته‌ای مانند سوئد نشان می‌دهد. شایان ذکر است که بزرگترین کتابخانه شهر استکهلم در این دانشگاه وجود دارد که کتاب‌های بسیاری در حوزه تکنولوژی، مجلات علمی و پایگاه‌های اطلاعاتی‌ را دارا می‌باشد.
از جمله دانشکده‌های دانشگاه KTH میتوان به دانشکده معماری، دانشکده محیط زیست، دانشکده علوم مهندسی و شیمی، دانشکده مهندسی برق، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشکده بیوتکنولوژی، دانشکده علوم کامپیوتر و ارتباطات، فناوری اطلاعات و…. اشاره کرد.
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه KTH
۱. فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
۲. مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات مربوطه
۳. مدرک آیلتس زبان انگلیسی با حداقل نمره ۷
۴. انگیزه نامه(SOP)
۵. رزومه(CV)

۴) دانشگاه گوتنبرگ
دانشگاه گوتنبرگ دومین دانشگاه بزرگ کشور سوئد که در سال ۱۸۹۱ با کمک بخش خصوصی در شهر گوتنبرگ تاسیس شد. این دانشگاه درسال ۱۹۰۷ به عنوان دانشگاه مستقل بعد از دو دانشگاه اوپسالا و لوند شناخته شد. دانشگاه گوتنبرگ از نظر علمی در رتبه بالایی قرار دارد و آروید کارلسون یکی از محققان این دانشگاه است که به همراه سایر محققانی نظیر اریک کندل و پائول گرینگارد موفق به دریافت جایزه نوبل در حوزه فیزیولوژی و پزشکی شد.
ازجمله دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده آموزش، دانشکده پزشکی، دانشکده تجارت‌ و اقتصاد و حقوق، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده علوم طبیعی، دانشکده علوم‌ اجتماعی و دانشکده هنر‌های زیبا و….. اشاره کرد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه گوتنبرگ
۱. اسکن صفحه اول گذرنامه معتبر
۲. ترجمه رسمی مدرک تحصیلی دوره پیشین
۳. مدرک آیلتس زبان انگلیسی با حداقل نمره ۶/۵
۴. توصیه نامه تحصیلی
۵. انگیزه نامه
۶. رزومه آکادمیک
ویژگی ها و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر سوئد را یاد آوری کردیم.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده خدمات جهت اخذ اقامت کشور سوئد می‌باشد. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه مقاله ویزای تحصیلی اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه شرایط و ویژگی های کشور سوئد اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از بازار کسب و کار در سوئد اینجا کلیک کنید.
#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا