جذابیت های موزه توپکاپی در استانبول


خلفای مسلمان تقریبا همیشه قصد داشتند که آثار مقدس پیامبران را در نزدیکی محل حکومت خود نگه دارند. در پایان حاکمان عثمانی آن‌ها‌ را به استانبول آوردند. جایی که دولت ترکیه از آنها در کاخ تاریخی توپکاپی محافظت می‌کند. پس از آنکه عثمانی‌ها در سال ۱۵۱۷ با غلبه بر ممالک و تسخیر بخش عمده‌ای از خاورمیانه، دارندگان خلافت شدند،آنها بیشتر آثار حضرت محمد را از قاهره به استانبول آوردند. این وسایل از آن موقع تا امروز در اتاقی در کاخ توپکاپی نگهداری می‌شوند که برای قرنها محل زندگی سلاطین بوده است. در زمان سلاطین، در این اتاق فقط یکبار در سال باز می‌شد تا خانواده سلطنتی در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان به یاد پیامبر اسلام ادای احترام کنند.
از زمان تاسیس جمهوری ترکیه، این کاخ به موزه‌ای تبدیل شده است و در آن آثار مقدس در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. در ادامه به تعدادی از اشیاء این موزه اشاره خواهیم کرد.

کاسه: اعتقاد بر این بود که حضرت محمد(ص) از آن آب می‌خوردند. این کاسه یکی یکی از مواردی است که در اتاق مقدس موزه توپکاپی به نمایش گذاشته شده است.

موهای ریش پیامبر: این مو‌ها در محفظه‌ای شیشه‌ای و در خلاء نگهداری می‌شوند تا از ازبین رفتن آن جلوگیری شود.

کمان و غلاف شمشیر: کمان و غلاف شمشیر آن حضرت، از دیگر مواردی است که در اتاق مقدسات در این کاخ به نمایش گذاشته شده است.

و از دیگر اشیاء زیبای این موزه می‌توان به عمامه، لباس و نعلین آن حضرت نیز اشاره کرد.

علاوه بر موارد فوق مهری در این قسمت وجود دارد که عبارت 《محمد رسول الله》به خط کوفی بر روی آن حک شده است و عنوان می‌شود که حضرت رسول(ص) برای مهرو موم کردن نامه ها از آن استفاده می‌کرده‌اند.

عصای حضرت موسی: از جمله وسایل هیجان انگیز دیگری که در این موزه یافت می‌شود، می‌توان به عصای حضرت موسی اشاره کرد که در آن زمان به مار تبدیل شد برای اثبات خدای یگانه به کافرین.

همچنین شما می‌توانید در سفر خود به استانبول و مراجعه به این کاخ زیبا از قسمتی از زره حضرت یحیی، بخشی از لباس‌های به جا مانده از امام حسین(ع) در جنگ، قسمتی از در کعبه در زمان پیامبر، دندانهای حضرت رسول که زیر ذره‌بین نگهداری می‌شوند و…دیدن کنید.

آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تور‌های جذاب به کشور ترکیه و البته شهر استانبول می‌باشد. جهت اطلاع از زمان برگزاری این تور و شرایط آن و همچنین رزرو تور با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه اطلاعاتی راجع به کشور ترکیه و همچنین مطالعه تاریخچه پرچم آن اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط و ویژگی های تورهای ترکیه اینجا کلیک کنید.
نوروز ۱۴۰۰ با ما همراه باشید.