زمینه های شغلی در نروژ

مردم نروژ به اعتدال کار و زندگی شخصی اعتقاد زیادی دارند به خاطر همین میزان ساعات کاری در نروژ درمقایسه با کشورهای دیگر متفاوت و البته کمتر است. به طور کلی ساعت کاری در نروژ از ۳۷ ساعت در هفته(حدود ۵ ساعت در روز) فراتر نمی‌رود. ساعت کاری بسیاری از مشاغل بنا بر اجازه کارفرما منعطف است.
مشاغل و صنایع مورد نیاز در کشور نروژ به سه دسته خدمات، پزشکی و فنی مهندسی تقسیم می‌شوند که بخش خدمات بخش بزرگی از اقتصاد نروژ را تشکیل می‌دهد و صنایع عمده ای را مانند ۱)کشاورزی ۲)مواد شیمیایی ۳)صید ماهی ۴)فرآوری مواد غذایی ۵)فلزات ۶)معدن ۷) محصولات کاغذی ۸)نفت و گاز ۹)حمل و نقل دریایی ۱۰)منسوجات را شامل می شود و همچنین مشاغل مورد نیاز در بخش خدمات شامل ۱)کار در رستوران‌ها وکافه‌ها ۲)لوله کشی ۳)فروشندگی ۴)انبارداری ۵)کارهای ساختمانی و…می باشند.
از جمله مشاغل در بخش پزشکی می‌توان به دندان پزشکی، پرستاری و داروسازی اشاره کرد که زمینه شغلی نسبتا تضمین شده‌ای نسبت به مشاغل دیگر در زمینه پزشکی دارند.
از مشاغل مورد نیاز نروژ در حیطه فنی مهندسی ، مهندسان کامپیوتر، فناوری اطلاعات، نرم‌افزار، متخصصان شبکه و اینترنت و برنامه‌نویسان دارای اولویت پذیرش هستند و همچنین مهندسان معدن، انرژی، نفت، صنایع، سیستم های تولید و مهندسان ساختمان از بازار کار خوبی برخوردار هستند.
توصیه های بسیار مهم کاری در نروژ:
۱)زبان: در نروژ می‌توانید کار پاره‌وقت را با زبان انگلیسی شروع کنید. ولی یافتن شغل تمام وقت که نیازمند زبان نروژی نباشد برای اتباع غیر اتحادیه اروپا به خصوص ایرانی‌ها کمتر است. یادگیری زبان نروژی برای کارجویان و دانشجویانی که قصد ماندن در نروژ را دارند باید در اولویت باشد زیرا زندگی اجتماعی آنان را گسترش می‌دهد.
۲)مصاحبه شغلی موثر: اعتماد به نفس داشته باشید و مدام مهارت های شغلی خود را یادآوری کنید. اکثر اسکاندیناوی ها، بر مکالمات صریح تاکید دارند. مصاحبه شغلی شانس شما برای نشان دادن این خصوصیات در شماست.
۳)برای هر موقعیت شغلی در نروژ بین ۶۰ تا ۱۲۰ متقاضی وجود دارد؛ پس بهترین استراتژی برای برای به‌دست آوردن موقعیت شغلی این است که از خود اشتیاق بیشتری نشان دهید.
۴) یک شبکه ارتباطی برای خودتان بسازید؛ یک راه مهم برای ورود به اجتماع نروژی‌ها این است که در تیم‌ها، گروه‌ها و فعالیت های داوطلبانه عضو شوید.

تعطیلات رویایی ارائه‌دهنده انواع خدمات جهت اخذ اقامت نروژ همراه با خانواده و کار را انجام میدهد. جهت هماهنگی با ما در ارتباط باشید. تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت آشنایی با کشور نروژ این مقاله را مطالعه کنید.
جهت مطالعه شرایط و ویژگی های ویزای کاری اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه شرایط و ویژگی های ویزای تجاری اینجا کلیک کنید.
اگر قصد تحصیل در کشور نروژ را دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده