سفر رفتن با کودکان

قطعا شما نیز از سفر های خود در دوران کودکی خاطرات مختلفی دارید. اگر طالب سفر رفتن هستید و ازطرفی به همراه بردن کودکتان ذهن شمارا مشغول کرده حتما این مقاله را مطالعه کنید.
۱)قبل از اینکه تصمیم قطعی برای سفر بگیرید حتما با کودک خود در این باره صحبت کنید و نظر او را در مورد جایی که قرار است بروید، بپرسید. در صورت امکان مقصد مورد نظر را بر روی نقشه به او نشان دهید و از مکان هایی که در طول سفر امکان دارد ببینید برایش صحبت کنید.

۲)به کودک خود اجازه دهید در جمع کردن چمدانش به شما کمک کند و اگر دوست دارد یک اسباب بازی خاص همراه خود بیاورد در صورت امکان موافقت کنید.
۳)سفر یکی از فرصت های مناسب برای تعلیم و تربیت و یک شرایط استثنایی برای کودک است. بهتر است در این شرایط از بحث و مشاجره بین خود و همسر و دیگر همراهان جدا پرهیز کنید، زیرا ذهن و فکر و منش کودک را شدیدا مورد تاثیر قرار می‌دهد.
۴) در روز های قبل از سفر به کودک اجازه بدهید در مورد جایی که قرار است بروید سوال کند و شما نیز با داستانهای سرگرم کننده و با حوصله او را برای این سفر آماده کنید.

اگر با هواپیما سفر می‌کنید حتما چند نکته را رعایت کنید.
۱)با توجه به طول مدت پرواز حتما قبل از سوار شدن، از کودک خود بخواهید تا از سرویس بهداشتی استفاده کند.
۲)اکثر کودکان و حتی بزرگسالان نیز هنگام اوج گرفتن و فرود هواپیما در گوش خود احساس درد می‌کنند. این درد ناشی از تغییرات فشار غیر طبیعی در فضای پشت پرده گوش(گوش میانی) است. برای کاهش دادن این درد راه های متعددی وجود دارد. یک لیوان نوشابه کافئین‌دار(آب بهتر است) به ازای هر ساعت پرواز و یا استفاده از اسپری های ضد التهاب بینی پیش از پرواز و قبل از فرود می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته مکیدن آبنبات هم بی‌تاثیر نیست.
۳)زمانی که وارد هواپیما شدید محیط جدید را به او معرفی کنید. هواپیما وسیله ای است که اکثر کودکان در اسباب‌بازی های خود دارند. بنابراین حتما برای آنها سوار شدن به یک هواپیمای واقعی جالب خواهد بود. از طرفی به این نکته دقت کنید که کودک منظره های تماشایی بیرون را از دست ندهد.
۴)بهتر است کودک شما درطول مدت پرواز با یکی از اسباب‌بازی های مورد علاقه‌اش سرگرم باشد.
۵)گاهی ممکن است خدمه پرواز کمی دیر به شما رسیدگی کنند بنابراین در کیف خود مقداری خوراکی داشته باشید تا بتوانید خواسته های کودک خود را برطرف کنید.
اکنون شما باخیال آسوده در حال پرواز به مقصد مورد نظر خود هستید. همه چیز تحت کنترل شماست و کودک دلبندتان از سفر لذت می‌برد.

#تعطیلاترویایی #سفر #مسافرت #بلیط #ویزا #هواپیما #اتوبوس #قطار #کودک #والدین #چمدان #تدارک #نقشه #مقصد #پرواز