عجیب ترین حقایق دبی

شهر دبی یکی از پر طرفدار‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌رود. در این شهر پر جنب و جوش و پر رفت و آمد نکات جالبی نهفته است که شاید کمتر کسی از آنها با خبر باشد. در این مطلب قصد داریم تا از تعدادی شگفت‌انگیزترین حقایق را درباره دبی به اطلاع شما برسانیم.
شکل گیری دبی و جمعیت آن
تشکیل شدن دبی به عنوان یک شهر از سال ۱۸۳۳ آغاز شد. جالب است بدانید که دبی در ابتدا به عنوان یک دهکده ماهی‌گیری ساده تاسیس شد اما در دهه ۱۹۷۰ شروع به تبدیل شدن به یک کلانشهر بیابانی کرد و با گذشت زمان به شکل امروزی درآمد. تقریبا ۸۰۰ عضو از قبیله بنی‌یاس برای تاسیس دبی در آن زمان وارد نهر دبی شدند. به مرور زمان جمعیت آن در دهه ۱۹۳۰ به حدود ۲۰ هزار نفر رسید که این، یک رشد جمعیت چشمگیر در تاریخ دبی می‌باشد.

حمل و نقل در دبی
در سال ۱۹۶۸ فقط ۱۳ اتومبیل در دبی به ثبت رسیده بود. باور این رقم کمی سخت است زیرا امروزه خیابان شیخ زاید در دبی دارای ۸ باند بسیار عریض و بزرگ می‌باشد که روزانه بیش از ۲۰ هزار اتومبیل از آن می‌گذرند و این درحالی است که حدود ۵۰ سال پیش فقط ۱۳ اتومبیل در دبی وجود داشت. امروزه بیش از ۳ میلیون ماشین در دبی به ثبت رسیده است.
نکته جالب توجه دیگری درباره حمل و نقل در دبی راجع به خط متروی آن است. خط متروی این شهر در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. در آن زمان این خط مترو که به طول ۷۶/۶ کیلومتر کشیده شده بود به عنوان یکی از بلند‌ترین و مجهز‌ترین خطوط ریلی جهان شناخته شد. امروزه این خط ریلی محبوب‌ترین و بهترین روش برای رسیدن به تمام نقاط شهر می‌باشد.

بزرگ‌ترین جزیره مصنوعی جهان
بزرگترین جزیره مصنوعی جهان جزیره پالم جمیرا می‌باشد که خانه‌ها، ویلا‌ها و هتل‌های زیبا، لوکس و مجللی در آن ساخته شده است. جالب است بدانید که برای ساخت و آماده سازی زیرساخت اولیه جزیره ۹۴ میلیون متر مکعب ماسه مصرف شده است.

در دبی جمعیت مردان حدود ۲ برابر خانم‌ها است.
در دبی به ازای هر زن تقریبا ۲/۳ مرد وجود دارد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۱۹، تقریبا ۲/۳ مرد به ازای یک زن در دبی وجود دارد.
آمار عجیب رکورد‌های گینس
دبی بیش از ۱۳۰ دکورد جهانی گینس دریافت کرده است که تعدادی از آن‌ها عبارتند از: برج خلیفه(به عنوان بلند‌تدین برج جهان)، سریع‌ترین ماشین پلیس در حال کار و رانندگی، طولانی‌ترین پخش مستقیم رادیویی و….

برج العرب
یکی دی،ر از شگفتی‌های دبی برج العرب می‌باشد. برج العرب اولین هتل هفت ستاره جهان لقب گرفته است. این برج در یک جزیره اختصاصی قرار گرفته است. جالب است بدانید که کوچک‌ترین اتاق آن ۱۶۹ متر و بزرگترین اتاق آن حدود ۷۸۰ متر مساحت دارند. اما نکته قابل توجه و جالب‌تر اینکه بیش از یک سوم برج‌العرب (حدود ۳۹ درصد آن ) غیر قابل سکونت است.
تعدادی از نکات جالب توجه درباره دبی را برای شما بازگو کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید.
آژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور‌های رویایی به دبی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن: ۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه و مشاهده جذاب‌ترین پارک آبی دبی اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب زیبا‌ترین فستیوال‌های دبی اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده آفر‌ ویژه ویزای دبی اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده باغ گل معجزه دبی اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ #تاریخ سوئد #وایکینگ ها #کار #ویزای کاری #کار در سوئد #تحصیل در سوئد #دانشگاه سوئد #دانشگاه‌های سوئد #دانشگاه لوند #دانشگاه گوتنبرگ #دانشگاه KTH #دانشگاه اوپسالا #کانادا #آلمان #دانمارک #سوئد #بهترین کشور ها برای تحصیل #ارزانترین کشور ها برای تحصیل #مهاجرت #اقامت تحصیلی #کانادا #تحصیل در کانادا #دانشجو #شهر هایدانشجویی #ارزان ترین شهر های کانادا برای تحصیل #سوئد #اقامت در سوئد #تحصیل در سوئد #مهاجرت به سوئد #دانشگاه #ارزان #المان #دانشگاه #ویزا #ارزان ترین شهر ها #دبی #مراکز خرید دبی #ویزا توریستی دبی #سفر به دبی #پارک ابی #پارک ابی اتلانتیس #سرسره #کوسه #هیجان #شهربازی #فستیوال #دبی #اسب دوانی #فستیوال غذا #فستیوال روز ملی #نمایشگاه جیتکس #عجیب #واقعی #عجیب اما واقعی #جمعیت #برج #برج العرب #جزیره پالم جمیرا #سفر