کیش جزیره پر فراز و نشیب

کیش یکی از قدیمی‌ترین جزیره خلیج فارس است و تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته تا در نهایت نصیب ایران شده است. جالب است بدانید که نام قدیمی کیش قیس بوده است ولی امروزه شاید فقط بومیان آنجا جزیره را با این نام بشناسند.
معنای نام جزیره کیش تیردان یا ترکش می‌باشد؛ زیرا وقتی بر بلندای اطراف این جزیره می‌ایستادند همچون تیری در تیردان قابل مشاهده بوده است.
کیش از زمان هخامنشیان تا دوره ساسانیان در دست ایرانی‌ها بوده است اما بعد از حمله اعراب به ایران، این جزیره به دست خلفای اموی افتاد و تا مدت‌های زیادی به تصرف آنها درآمد. بهد از مدتی یک ایرانی اهل ری علیه خلیفه آن زمان قیام کرد و اورا شکست داد و کیش و تمام جزیره‌های خلیج فارس را به تصرف درآورد. از آن زمان به بعد کیش از آن ایران شد. این جزیره در دوره سلجوقیان به بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد و از بسیاری از کشورهای اطراف برای تجارت به این منطقه می‌آمدند.
قیاصره در این دوران قدرت را به دست گرفتند و بر این جزیره حاکم شدند. آنها قومی فقیر بودند که از راه دزدی‌های دریایی امرار معاش می‌کردند و پس از مدتی از همین راه ثروتمند شدند. به همین دلیل است که نام پیشین کیش، قیس بوده است.
بعد از قیاصره، پرتغالی‌ها به ایران حمله کردند و کیش و هرمزگان را از ایران گرفتند اما در زمان عباسی ایرانی‌ها به سرعت خلیج فارس و بحرین را فتح کردند و جزیره‌های آن را باز پس گرفتند و بعد از آن دیگر کیش به شکل رسمی تبدیل به یکی از جزیره‌های ایران شد. این جزیره هم اکنون به یکی از مقاصد توریستی بین‌المللی تبدیل شده است.
تعطیلات رویایی همراه و راهنمای شما جهت سفر به کیش، این جزیره‌ی زیبا در ایام نوروز می‌باشد. جهت اطلاع از تخفیفات و شرایط با ما در تماس باشید. تلفن: 22243040
جهت مطالعه و آشنایی با تفریحات جذاب کیش اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه و مشاهده مراکز خرید کیش اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #سوئد #تاریخ#وایکینگ ها #کار #تور نوروزی #تور های نوروزی #سفر در نوروز #کیش