یادگاری‌های به یاد ماندنی از کنیا

خرید سوغات به عنوان یادگاری از سفر برای خود یا نزدیکان یکی از کار‌های سختی است که در سفر انجام می‌شود زیر باید مطابق با هر سلیقه‌ای یک سوغاتی خاص تهیه کنید. در کشور کنیا بهترین سوغات و یادگاری‌ها در سفر به کنیا می‌تواند یک وسیله دست‌ساز زیبا باشد. از این قبیل وسایل را می‌توانید از بازار‌چه های محلی تهیه کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از سوغات‌ها و یادگاری‌های کنیا می‌پردازیم.

۱)کنده کاری‌های آبنوس:
کنده‌کاری‌های آبنوس و تولید مجسمه‌های زیبا معمولا کار مجسمه سازان چوب کامبا است. درخت آبنوس در منطقه شرقی کنیا که محل زندگی جامعه کامبا است می‌روید.کار مردم منطقه کامبا از طریق مجسمه سازی آنقدر رونق دارد که این مجسمه‌ها به راحتی در مناطق جنوبی کنیا نیز یافت می‌شوند. خرید این مجسمه‌ها از فروشگاه‌های سوغاتی در کنیا یکی از لذت‌های سفر شما به آنجا باشد.

۲)پتو‌های ماسایی:
پتو‌های ماسایی سنتی از پنبه نرم یا پشم ساخته می‌شوند و برای هوای سرد بسیار مناسب هستند. معمولا آنها را به رنگ قرمز در می‌آورند و گاها به چشم می‌خورد که رنگ‌های دیگری نیز با آن مخلوط کرده‌اند. برای تهیه پتوی بافته شده اصیل ماسایی باید به بازارچه‌های ماسایی سر بزنید.

۳) سپر‌های ماسایی:
این سپر ها با زحمت و سختی بسیار با استفاده از پوست حیوانات ساخته می‌شوند و سپس با طرح‌های زیبا رنگ آمیزی می‌شوند و هیچ نقصی در آنها وجود ندارد. آنها سنگین و بزرگ هستند اما اگر قصد خرید این سپر‌ها را دارید نگران نباشید چون می‌توانید قطعه‌های آنها را از هم جدا کرده و سپس در مکان مقصد دوباره آنها را سر هم کرده و بازسازی کنید.

۴)سبد های دستباف:
سبد‌های دستباف نیز کار هنرمندان کامبایی است و در هزاران رنگ ساخته می‌شوند به این صورت که می‌توانند قبل(رنگ کردن سیزال‌ها پیش از بافتن) یا بعد از بافته شدن رنگ شوند. آنها از گیاه سیزال بافته می‌شوند و برای حمل همه چیز مناسب هستند. (البته مردم بومی بیشتر برای حمل غذا از آنها استفاده می‌کنند. همچنین برای حمل آسان‌تر این سبد ها برای برخی بند‌های چرمی در نظر می‌گیرند.

۵)شیشه‌های کتینژلا(ketingela):
کیتنژلا نام منطقه‌ای در نایروبی است که هنرمندان معلول در این منطقه جمع می‌شوند و به ساخت این شیشه‌های رنگی زیبا می‌پردازند و سپس از آنها گلدان، حیوانات تزئینی، کوزه و حتی پنجره های شیشه‌ای رنگی تولید می‌کنند. شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید ساعت‌ها به کاوش در این منطقه بپردازید و اندکی احساس خستگی نکنید. می‌توانید در امتداد مسیر موزائیکی راه بروید و از دیدن مجسمه‌های جادویی مانند گاو‌های غول‌پیکر، نقاشی‌های دیواری شیشه‌ای و… لذت ببرید.

۶)کاسه‌های مهره دار:
قطعا بسیاری از ما درباره زیور‌آلات دست‌ساز و مهره‌ای آفریقا موارد زیادی را شنیده‌ایم اما جالب است بدانید که آنها از این مهره‌ها حتی برای تولید کاسه‌، بشقاب و یا حتی برای تولید سبد و وسایلی که بتوانند اجناس ‌را حمل کنند استفاده می‌کنند. از آنجا که برای ساختن هر قطعه، از مهره‌ها استفاده می‌کنندممکن است تولید آن حتی چند هفته هم طول بکشد. پس اگر قصد خرید این کاسه‌های زیبا را آن هم به صورت سفارشی دارید بهتر است از روز اول سفر خود سفارش دهید تا بتوانند آن را برای شما آماده کنند.

۷)کیف‌های دستی بائوباب:
این کیف‌ها از پوست درخت بائوباب و به صورت دست ساز ساخته می‌شوند و دارای بند‌های چرمی هستند. درخت بائو باب در آفریقا بسیار مورد احترام است زیرا تنه‌ی آن می‌تواند هزاران لیتر آب رادر خود جای دهد و می‌تواند در زمان خشک‌سالی یا سفر‌های طولانی نجات دهنده باشد. پوست درخت بائوباب را می‌توان بدون آسیب رساندن به درخت از آن جدا کرد و برای ساخت همه چیز از جمله طناب، لباس، کیف و… استفاده کرد. این کیف ‌ها را نیز می‌توانید از بازارچه‌های محلی کنیا تهیه کنید.
تعدادی از سوغاتی های کنیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از خرید آنها در سفر خود لذت ببرید.
آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای جذاب به این کشور زیبا و رویایی در نوروز ۱۴۰۰ می‌باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه و مشاهده مراکز خرید مدرن کنیا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه انواع غذا های کنیایی و آشنایی با فرهنگ غذایی آنها اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده و مطالعه مکانهای دیدنی و جذاب کنیا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخچه این کشور آفریقایی اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده اطلاعات تور و زمان برگزاری آن اینجا کلیک کنید.