احتمال تعویق بازگشایی بدون قرنطینه پوکت به‌روی مسافران واکسینه‌شده

احتمال تعویق بازگشایی بدون قرنطینه پوکت به‌روی مسافران واکسینه‌شده
بنا بر اعلام وزیر گردشگری «تایلند» اگر ایمنی عمومی در تایلند تا قبل از موعد مقرر حاصل نشود، این کشور مجبور می‌شود بازگشایی بدون قرنطینه «پوکت» را برای مسافران واکسینه‌شده به تعویق بیندازد.
پیش از این وزیر گردشگری تایلند از بازگشایی بدون قرنطینه پوکت برای مسافران واکسینه‌شده از اول جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰) خبر داده بود، اما اکنون با افزایش شیوع ویروس «کرونا» در این کشور، وی در بیانیه‌ای درباره‌ی زمان بازگشایی پوکت ابراز نگرانی کرده است.

به‌گفته‌ی وزیر گردشگری تایلند، دولت این کشور هنوز باید زمان برنامه واکسیناسیون شهروندان را بررسی کند، اگر ایمنی عمومی تا قبل از موعد مقرر حاصل نشود، ممکن است تنها مناطق خاصی از پوکت به‌روی مسافران واکسینه‌شده بازگشایی شود.

در روزهای اخیر، تایلند با شیوع چشم‌گیر شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شده است، به همین دلیل دولت تایلند برای بازگشایی بدون قرنطینه پوکت دچار تردید شده است. این کشور قصد داشت تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، ۷۰درصد از جمعیت پوکت، به‌ویژه کارکنان بخش گردشگری را واکسینه کند، اما موج اخیر ویروس کرونا در این کشور سبب کاهش سرعت واکسیناسیون خواهد شد و بازگشایی پوکت به واکسیناسیون بیشتر جمعیت این منطقه بستگی دارد.

اقتصاد کشور تایلند تا حد زیادی به گردشگری وابسته است، به همین دلیل دولت این کشور برای بازگشت مسافران به تایلند، از اول آپریل مدت‌زمان قرنطینه را برای مسافران واکسینه‌شده از ۱۴ روز به ۷ روز کاهش داده بود.

در هفته‌های اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها در حال افزایش است و تنها تایلند نیست که با این مسئله دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. همین امر باعث شده است که منابع واکسن با محدودیت روبه‌رو شوند و برنامه‌های رفع محدودیت‌های سفر در بسیاری از کشورها از جمله تایلند را دچار مشکل کند.