تشدید محدودیت های کرونایی در عمان

تشدید محدودیت های کرونایی در عمان:
محدودیت‌ فعالیت‌ واحدهای تجاری در مناطق گردشگری
نا بر تصمیم کمیته عالی عمان در راستای کنترل شیوع ویروس «کرونا» در این کشور، از تاریخ ۴ تا ۲۰ مارچ ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹) تمامی فعالیت‌های تجاری در استان‌های عمان، به‌خصوص مناطق گردشگری، از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح روز بعد، تعطیل خواهد بود.
کمیته‌ی عالی عمان با تشدید محدودیت های کرونایی در عمان، از اعمال محدودیت‌های جدید در تمامی ‌واحدهای تجاری در استان‌های عمان به‌خصوص مناطق گردشگری خبر داد. این کمیته در جلسه‌ی روز ۱ مارچ (۱۱ اسفند) اعلام کرد که از تاریخ ۴ تا ۲۰ مارچ ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹)، تمامی فعالیت‌های تجاری در استان‌های عمان از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح روز بعد، تعطیل خواهد بود.

طبق دستور کمیته عالی عمان، محدودیت ‌های کرونایی عمان بر روی همه‌ی سرویس‌های خدماتی درب‌ منزل، رستوران‌ها، کافه‌ها و سفره‌خانه‌های موجود در مناطق گردشگری اعمال خواهد شد و تنها ایستگاه‌های سوخت‌گیری، مراکز بهداشتی و داروخانه‌های خصوصی از این قانون معاف‌اند.

رئیس کمیته عالی عمان، ضمن اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا و تشدید محدودیت های کرونایی در عمان، تصمیمات این نهاد را تلاشی برای کنترل شیوع ویروس کرونا و حفاظت از سلامت شهروندان و گردشگران عمان توصیف کرد. این نهاد پیش ‌از این نیز اعلام کرده بود که ورود به سواحل و پارک‌های عمان برای همه‌ی افراد اعم از شهروندان و گردشگران بین‌المللی ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین شرایط سفر به عمان: تمدید تعطیلی پارک‌ها و سواحل عمان

کمیته عالی عمان از مردم به‌خصوص گروه‌های ریسک‌پذیر جامعه درخواست کرده است تا از اجتماعات گروهی و سفرهای غیرضروری به خارج از عمان پرهیز کنند.