قرنطینه مسافران کانادا: جدیدترین قوانین به‌همره لیست هتل‌ها

قرنطینه مسافران کانادا: جدیدترین قوانین به‌همره لیست هتل‌ها
«وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا» در جدیدترین بیانیه رسمی خود، شرایط رزرو و لیست هتل‌های تعیین‌شده دولتی جهت قرنطینه مسافران بین‌المللی کانادا را اعلام کرد.
پس از تصویب قانون قرنطینه مسافران کانادا و اجباری بودن گذراندن حداقل ۳ روز قرنطینه در یکی از «هتل‌های تعیین‌شده» از سوی دولت این کشور، اکنون وزارت مهاجرت و شهروندی لیستی شامل ۱۱ هتل مجاز جهت گذراندن دوران قرنطینه مسافران کانادا منتشر کرده است
با تصویب محدودیت سفر به کانادا تا ۲ ماه آینده و در نظر گرفتن تمهیدات جدید جهت ورود مسافران بین‌المللی به‌ کانادا، افراد پیش از ورود باید به سه مورد زیر توجه ویژه‌‌ای داشته باشند:

۱. انجام تست “PCR” و ارائه گواهی منفی عدم ابتلا به بیماری «کرونا» در بدو ورود که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از تاریخ ورود به کانادا انجام شده باشد.

۲. نصب اپلیکیشن “ArriveCan” (دانلود کنید) و وارد کردن اطلاعات شخصی مانند شماره تماس و محل اقامت در کانادا در این اپلیکیشن

۳. رزرو یکی از هتل‌های تعیین‌شده از سوی دولت جهت گذراندن حداقل ۳ روز قرنطینه تا مشخص شدن نتیجه آزمایش “PCR” انجام شده در فرودگاه

براساس این بیانیه، مسافران کانادا تنها می‌توانند از طریق چهار فرودگاه بین‌المللی شهرهای «ونکوور»، «کلگر‌ی»، «تورنتو» یا «مونترال» وارد خاک این کشور شوند.

علاوه‌بر این افراد حتی در صورت به‌همراه داشتن نتیجه منفی آزمایش “PCR”، پس از ورود بلافاصله تحت غربالگری حرارتی و آزمایش اجباری “PCR” قرار گرفته و براساس پروتکل‌های بهداشتی و قوانین قرنطینه مسافران کانادا به یکی از «هتل‌های تعیین‌شده» از سوی دولت منتقل خواهند شد.

قرنطینه مسافران کانادا
لیست هتل‌های تعیین‌شده جهت قرنطینه مسافران کانادا
مسافران کانادا پس از ورود به یکی از چهار فرودگاه اعلام شده و انجام تست “PCR” و غربالگری حرارتی باید در یکی از هتل‌های فرودگاهی زیر حداقل ۳ روز قرنطینه شوند:

فرودگاه بین‌المللی ونکوور:

هتل «وستین وال سنتر» (Westin Wall Centre)
فرودگاه بین‌المللی کلگری:

هتل «اکلیم» (Acclaim)
هتل «ماریوت» (Marriott)
فرودگاه بین‌المللی «پیرسون» (Pearson) تورنتو:

هتل «الت» (Alt)
هتل «فور پوینتز شرایتون» (Four Points by Sheraton)
هتل «المنت» (Element)
هتل «هالیدی این» (Holiday Inn)
هتل «شرایتون گت اوی» (Sheraton Gateway)
فرودگاه بین‌المللی «پیر الیوت ترودو» (Pierre-Elliott Trudeau) مونترال:

هتل «آلوفت» (Aloft)
هتل «کرون پلازا» (Crown Plaza)
سوئیت‌ هتل «هالیدی این اکسپرس» (Holiday Inn Express)
هتل «ماریوت»
راهنمای رزرو هتل‌‌های تعیین‌شده جهت قرنطینه مسافران کانادا
جهت رزرو هرکدام از هتل‌های نام‌ برده، فرد باید پس از مراجعه به وب‌سایت رسمی «دولت کانادا»، پس از انتخاب فرودگاه، هتل مورد نظر خود را حداقل برای ۳ روز از تاریخ ورود به کانادا رزرو کرده و هزینه را از طریق لینکی که در وب‌سایت وجود دارد پرداخت کند.

پس از آن فرد متقاضی باید با شماره‌ “۲۹۹۲-۸۳۰-۶۱۳-۰۰۱” که در ۷ روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب به‌وقت محلی کانادا (ET) فعال بوده، تماس گرفته و درخواست‌ خود را به‌صورت تلفنی اعلام کرده و اطلاعات زیر را در اختیار مسئولین قرار دهد:

نام و نام خانوادگی مسافر
تاریخ تولد
جنسیت
اطلاعات پرداخت و رزرو هتل
آدرس ایمیل
تاریخ ورود و شهر مورد نظر جهت اقامت
پس از ثبت این اطلاعات مسئولین ظرف مدت ۴ ساعت، تاییدیه رزرو اقامت را به‌صورت الکترونیکی به آدرس اعلام شده توسط فرد ارسال می‌کنند.
همچنین جهت تکمیل روند رزرو هتل برای گذراندن مدت زمان قرنطینه مسافران کانادا، افراد باید توجه داشته باشند پس از دریافت تاییدیه، باید اطلاعات لازم را پیش از سفر در اپلیکیشن”ArriveCan” ثبت کنند.
آیا مسافران کانادا باید ۱۴ روز کامل در قرنطینه دولتی بمانند؟
در آخرین قانون به‌تصویب رسیده از سوی دولت این کشور، مسافران کانادا در بدو ورود ملزم به گذراندن ۳ روز قرنطینه اجباری در این هتل‌ها خواهند بود و پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش در صورت منفی بودن، می‌توانند محل قرنطینه را ترک کنند.

در غیر این‌ صورت، اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد بسته به انتخاب مسافر، فرد می‌تواند پس از ۳ روز با پرداخت هزینه حمل‌و‌نقل به محل اقامت اعلام شده در اپلیکیشن “ArriveCan” منتقل شده و مدت زمان باقی‌مانده از قرنطینه را در آنجا بگذراند یا می‌تواند در هتل و تحت نظر تیم پزشکی بماند. در صورتی که مسافر بخواهد در هتل بماند موظف به پرداخت هزینه اقامت ۱۴ روزه خواهد بود.

لازم به‌ذکر است، افرادی که نتیجه آزمایش “PCR” آن‌ها در بدو ورود منفی باشد، هنگام ترک محل قرنطینه کیت‌های بهداشتی شامل تست سریع کرونا، ماسک بهداشتی، محلول ضدعفونی‌کننده و لیستی از دستورالعمل‌هایی که جهت جلوگیری از شیوع بیماری «کرونا» در سطح شهر باید رعایت کنند در دریافت خواهند کرد.

توجه: در طول مدت زمان قرنطینه فرد دو مرتبه با هزینه شخصی تحت آزمایش “PCR” قرار می‌گیرد. این آزمایش یک مرتبه در اواسط زمان قرنطینه و یک مرتبه در پایان زمان قرنطینه انجام می‌شود.

هزینه قرنطینه مسافران کانادا در هتل‌ها چقدر است؟
براساس گزارش‌ها به ازای ۳ شب قرنطینه مسافران در هتل‌های تعیین‌شده از سوی دولت، افراد موظف به پرداخت مبلغی معادل ۲ هزار دلار کانادا خواهد بود.

این مبلغ شامل هزینه رزرو اتاق، سلف سرویس، اقدامات پیشگیرانه و انجام پروتکل‌های بهداشتی و پاکسازی اتاق‌ها و همچنین تامین امنیت بهداشتی مسافران و هزینه حمل‌و‌نقل آن‌ها از فرودگاه تا هتل‌های تعیین‌شده، است.

اما از آنجایی که نزدیک به یک هفته از شروع اجرای این قانون در کانادا می‌گذرد، بسیاری از مسافران اعلام کرده‌اند هزینه پرداختی بسته به فرودگاه و هتل داشته و معمولا به‌ازای هر شب اقامت از ۲۰۰ تا ۳۴۰ دلار متغیر است.

برای مثال هزینه قرنطینه ۳ روزه در فرودگاه کلگری حدود ۱۲۷۲ دلار کانادا خواهد بود.

«جاستین ترودو» در خصوص این اقدامات سختگیرانه کانادا اعلام کرده است: «تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده جهت اطمینان از سلامت هرچه بیشتر مسافران کانادا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری «کرونا» انجام می‌شود و کلیه مسافران کانادا موظف به‌رعایت این قوانین هستند. در صورت سرپیچی از قوانین فرد خاطی مشمول پرداخت جریمه‌های سنگین دولتی یا ۶ ماه زندان خواهد شد.»