معافیت گردشگران از قوانین قرنطینه‌ی اخیر در ترکیه

معافیت گردشگران از قوانین قرنطینه‌ی اخیر در ترکیه
به‌دنبال اعمال قرنطینه‌ی کامل در ترکیه به‌مدت ۳ هفته، وزیر گردشگری «ترکیه» اعلام کرده است که گردشگران بین‌المللی از قوانین قرنطینه‌ اخیر در این کشور معاف خواهند بود.
به‌گفته‌ی «نوری ارسوی» (Nuri Ersoy)، وزیر گردشگری ترکیه، از زمان شیوع ویروس «کرونا» هیچ‌گاه قوانین قرنطینه در ترکیه برای گردشگران اعمال نشده است. وی با تاکید بر اهمیت حضور گردشگران در ترکیه، اظهار داشت: «در طول دوران قرنطینه، گردشگران می‌توانند با گذرنامه‌ی خود آزادانه در ترکیه گشت‌و‌گذار کرده و از موزه‌ها و اماکن باستانی بازدید کنند.»

ارسوی در خصوص برنامه صدور گواهینامه گردشگری ایمن گفت که معیارهای دریافت این گواهینامه در سال جاری گسترش یافته است. وی یادآوری کرد که واکسیناسیون افراد فعال در بخش گردشگری مانند هتل‌ها‌، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی همچنان ادامه دارد و در پایان ماه می واکسیناسیون آن‌ها به پایان خواهد رسید.

همچنین ارسوی در خصوص خدمات گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۱ گفت: «خدمات گردشگری ترکیه در مقایسه با سال گذشته با روش‌های کنترل‌شده و ایمن‌تری ارائه می‌شود.»

با استناد به اطلاعات سفارتخانه‌ها در ترکیه، میزان بیماری در میان گردشگرانی که از ترکیه بازدید کرده و به کشورهای خود بازگشته‌اند بسیار پایین است. وی خاطرنشان کرد که این مسئله نشان‌دهنده‌ی قابل اطمینان بودن گواهینامه گردشگری ایمن و اقدامات انجام‌شده در ترکیه است.

با اعلام «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این کشور از ۲۹ آپریل تا ۱۷ می (۹ تا ۲۷ اردیبهشت) در قرنطینه‌ی کامل خواهد بود. به‌دنبال این قرنطینه‌ی جدید، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند تنها به‌صورت بیرون‌بر فعالیت کنند. همچنین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در روزهای یکشنبه تعطیل خواهند بود