پیش‌بینی جذب ۱۰ میلیون گردشگر به استان ادرنه ترکیه در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی جذب ۱۰ میلیون گردشگر به استان ادرنه ترکیه در سال ۲۰۲۲
این روزها «انجمن تبلیغات و گردشگری ادرنه» (ETTDER) در حال آماده‌سازی مقدماتی برای دوبرابر کردن تعداد بازدیدکنندگان از «ادرنه» است و انتظار دارد در سال ۲۰۲۲، این استان میزبان ۱۰ میلیون گردشگر باشد.
با وجود آنکه همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت گردشگری سراسر دنیا را به زانو در آورده است، مقامات ادرنه و دیگر شهرهای ترکیه در تلاشند تا وضعیت گردشگری خود را بهبود بخشند. هدف آن‌ها جلب تعداد زیادی از گردشگران تا سال ۲۰۲۲ است؛ سالی که انتظار می‌رود با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و واکسینه‌شدن اکثر مردم، سفر و گردشگری در شرایط بهتری قرار بگیرد.

«انجمن تبلیغات و گردشگری ادرنه» حدود ۲۲ گزینه برای ارتقای جاذبه‌های این شهر معرفی کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مکان‌هایی در مرز ادرنه، رودخانه‌ها و همچنین آثار باستانی باقی‌مانده از دوره‌ی عثمانی اشاره کرد.

استان «ادرنه» در شمال غربی «ترکیه» و در همسایگی «یونان» و «بلغارستان» واقع شده است. این استان قبل از همه‌گیری ویروس «کرونا»، سالانه میزبان حدود ۵ میلیون گردشگر بود. این شهر از جمله شهرهای ترکیه است که از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار بوده و آثاری از دوره‌ی عثمانی‌ها، رومی‌ها، امپراتوری بیزانس و تراکیان را در خود جای داده است.