اقامت روی آب به شیوه هتل های 5 ستاره

یک هتل شناور و سازگار با محیط زیست که برق مورد نیاز‌ش را از چرخش توربین‌های خود تامین می‌کند، در قطر در حال ساخته شدن است.
این سازه که توسط شرکت ترکیه‌ای طراحی معماری «هیاری اتک» طراحی شده متحرک خواهد بود به این معنی که می‌تواند از مکانی به مکان دیگر برود و موقعیت جغرافیایی ثابتی نداشته باشد
این هتل بومگردی شناور که یک شرکت ترکیه ای طراحی آن را در مارس 2020 آغاز کرد، با شعار “حداقل اتلاف انرژی ” به کار خود و ساخته شدن ادامه می دهد و به این ترتیب، آخرین فناوری سبز را برای کاهش ردپای کربن و خوشحال نگه داشتن مسافرانی که به محیط زیست اهمیت ویژه ای می دهند، ارائه می دهد.
ویژگی طراحی آینده نگر توانایی منحصر به فرد آن در چرخش و تولید انرژی پاک درست مانند یک ژنراتور آبی غول پیکر است. طبق مشخصات پروژه به اشتراک گذاشته شده توسط HAADS، هتل با چرخش خودکار موقعیت خود و تبدیل انرژی جریان آب به برق، برق تولید می کند. برای رسیدن به این هدف، این سازه به مجموعه ای از پروانه ها و رانشگرها در زیر خط آب مجهز شده است که توسط یک سیستم کامپیوتری پیچیده کنترل می شوند.
این هتل در نهایت بیش از 8.6 هکتار وسعت خواهد داشت، همچنین دارای 55 توربین بادی عمودی است که می توانند هر کدام 25 کیلووات برق تولید کنند و به عنوان چتر آفتاب برای مهمانان عمل میکنند. این هتل دارای سقفی گرد و گود است. این سقف نه تنها یک ویژگی طراحی قابل توجه دارد، بلکه به جمع آوری آب باران کمک می کند.
هتل شناور
اما جالب است بدانید که این هتل جذاب علاوه بر ویژگی های زیست محیطی که دارد از تجملات و زیبایی هم چیزی کم ندارد و یکی از زیباترین هتل های قطر به شمار خواهد آمد. فضای داخلی آن دارای یک آکواریوم شیشه ای غول واقع در مرکز آن است، همچنین شامل 152 سوئیت مهمان است که هر کدام به طور مجزا دارای بالکن خصوصی هستند. همچنین امکانات مجلل دیگری از جمله استخری بی‌نهایت وسیع و بزرگ، کافه و رستوران روی پشت بام، باشگاه ساحلی و زمین مینی گلف را دارد که می تواند یک سفر رویایی را برای مهمانان خود رقم بزند.
اما نکته جالب تری که درباره این هتل وجود دارد آن است که این هتل در یک مکان مستقر نیست و به صورت چرخشی دائم در حال حرکت است. همانطور که گفتیم این سازه با چرخش به دور خود در طول روز انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. حرکت دورانی هتل باعث سرگیجه افراد هتل نخواهد شد، چرا که چرخش ۳۶۰ درجه‌ای آن بسیار آهسته است و زدن هر دور کامل ۲۴ ساعت طول می‌کشد.
هتل شناور
طبق گفته سازندگان این هتل در سال 2025 قابل بهره برداری خواهد بود و مهمانان می توانند از امکانات ویژه آن نهایت استفاده را بکنند.
یکی از جذابترین هتل های آبی دنیا را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.
آژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی است. جهت اطلاع از شرایط تور ها و رزرو آنها با ما از طریق شماره تماس 22243040 در ارتباط باشین.

جهت مطالعه مطلب قایقرانی دختر 21 ساله تنها در 70 روز اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب تجربه زندگی روزمره در زیر آب اینجا کلیک کنید.