بازگشایی ایتالیا به‌روی گردشگران از اواسط ماه می

بازگشایی ایتالیا به‌روی گردشگران از اواسط ماه می
بنا بر اعلام «ماریو دراگی» (Mario Draghi)، نخست وزیر «ایتالیا»، مرزهای این کشور زودتر از سایر مناطق اروپایی و از اواسط ماه می (اردیبهشت) به‌روی گردشگران بازگشایی خواهد شد.
«اتحادیه اروپا» قصد دارد تا اواسط ماه ژوئن (خرداد) با ارائه‌ی یک گواهی‌نامه سلامت، این امکان را برای مسافران واکسینه‌شده، افرادی که تست منفی کرونا دارند یا اخیرا از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند، فراهم کند که به‌‌راحتی در سراسر این قاره سفر کنند، اما با توجه به آنکه ۱۳درصد از اقتصاد ایتالیا از طریق گردشگری تامین می‌شود، این کشور قصد دارد کارت‌های مسافرتی خود را با عنوان «گرین پس» (green pass) تا اواسط ماه جاری (می) راه‌اندازی کند.

به‌گفته‌ی دراگی ایتالیا نباید تا اواسط ماه ژوئن منتظر تصویت اتحادیه اروپا برای گذرنامه‌های سلامت باشد و گردشگران می‌توانند در اواسط ماه می گذرنامه‌های ایتالیایی داشته باشند، بنابراین می‌توان گفت اکنون زمان رزروهای تعطیلات تابستانی فرا رسیده است.

این موارد در نشست «جی‌۲۰» (G20) روز سه‌شنبه با حضور وزرای گردشگری ۲۰ کشور مطرح شده‌اند. ایتالیا رئیس «جی‌۲۰» (G20) امسال است و ریاست جلسه روز سه‌شنبه را بر عهده داشت و در این جلسه به بررسی راه‌های جبران خسارت وارد‌شده از همه‌گیری ویروس کرونا به کشورها پرداخت.

با شیوع ویروس کرونا، سفر در ایتالیا با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو شده است، اما با کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس، دولت ایتالیا امیدوار است که با ارائه‌ی گذرنامه سلامت، بتواند گردشگران زیادی را در تابستان به این کشور جذب کند.