سیدنی میزبان مسافران واکسینه‌شده از اول نوامبر

بنا بر اعلام مقامات استرالیا، شهر «سیدنی» از اول نوامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ۱۴۰۰) به مسافران خارجی کاملا واکسینه‌شده، بدون نیاز به قرنطینه اجازه ورود می‌دهد.
استرالیا از مارچ ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) به‌دلیل همه‌گیری کرونا، مرزهای خود را به‌روی مسافران بین‌المللی بست و از آن زمان تا کنون تنها به تعداد محدودی از افراد اجازه خروج از استرالیا را داده است، اما به‌تازگی این کشور از اقداماتی برای پایان ممنوعیت ۱۸ماهه سفر به این کشور خبر داد.

پیش از این استرالیا به‌عنوان نخستین گام برای بازگشایی مرزهای این کشور، از اجرای یک برنامه‌ی آزمایشی‌ خبر داده بود که در آن مسافران واکسینه‌شده می‌توانستند با گذراندن قرنطینه خانگی به‌جای قرنطینه در هتل به این شهر سفر کنند، اکنون مقامات این کشور از لغو این برنامه خبر داده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که از اول نوامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ۱۴۰۰)، به مسافران خارجی این اجازه را بدهند که به‌شرط واکسیناسیون کامل، بدون نیاز به قرنطینه، به سیدنی سفر کنند.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که انتظار می رود ایالت «نیو ساوت ولز»، (که سیدنی پایتخت آن است)، بسیار زودتر از سایر ایالت‌های استرالیا به واکسیناسیون ۸۰درصدی جمعیت خود برسد و همین امر امکان ورود مهاجران خارجی را امکان‌پذیر می‌کند. البته مقامات استرالیا پیش از این خبر داده بودند که سفرهای گردشگری به استرالیا حداقل تا سال ۲۰۲۲ ممنوع خواهد بود.

از سوی دیگر نخست‌وزیر این کشور نیز در برنامه‌های استرالیا برای بازگشایی مرزهای این کشور عنوان کرده است که اولویت نخست برای ورود به این کشور با شهروندان و ساکنان دائمی استرالیا است. علاوه بر آن افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند به ایالت «نیو ساوت ولز» وارد شوند، اما در هفته اول فقط ۲۱۰ نفر به شرط قرنطینه در هتل، این امکان را خواهند داشت.