شرایط سفر به ترکیه:لغو ارائه‌ی تستPCRبرای مسافران واکسینه‌شده

به‌روزرسانی شرایط سفر به ترکیه: لغو ارائه‌ی تست PCR برای مسافران واکسینه‌شده
بنا بر اعلام «اداره کل هواپیمایی کشوری» (SHGM) ترکیه، افرادی که حداقل ۱۴ روز قبل از سفر به این کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، یا در طی ۶ ماه گذشته از این بیماری بهبود یافته‌اند، ملزم به ارائه‌ی نتیجه‌ی منفی تست «پی‌سی‌آر» (PCR) نخواهند بود.
در طی به‌روزرسانی شرایط ورود به ترکیه، افراد واکسینه‌شده یا بهبودیافته مشمول قرنطینه نیز نخواهند شد. در صورت عدم وجود اسناد دال بر واکسیناسیون یا بهبود افراد، مسافران باید نتیجه منفی تست «پی‌سی‌آر» (PCR) خود را که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر به ترکیه انجام شده است یا نتیجه منفی آزمایش سریع آنتی‌ژن کرونا که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از انجام شده است را ارائه دهند.

از سوی دیگر بنا بر اعلام وزارت بهداشت «ترکیه»، بر روی تعداد معینی از مسافرانی که وارد فرودگاه‌های این کشور می‌شوند، به‌صورت رندم آزمایش «کرونا» گرفته خواهد شد. این آزمایشات رندم، علاوه بر تست «پی‌سی‌آری» (PCR) که همه مسافران باید قبل از سفر انجام داده و در بدو ورود ارائه دهند، انجام می‌شود.

افرادی که گواهی نتیجه منفی آزمایش کرونا را دارند، به‌طور تصادفی در فرودگاه‌ها انتخاب می‌شوند و در صورت منفی‌بودن آزمایشات، مجاز به سفر به مقصد نهایی خود خواهند بود. در صورت مثبت بودن تست‌ها، مسافران ۱۴ روز در محل مورد‌نظر خود قرنطینه می‌شوند. در صورتی که آزمایشات روز دهم قرنطینه منفی شود، مسافر مجاز به پایان‌دادن زودهنگام دوران قرنطینه خود خواهد بود.

همچنین افرادی که ممکن است با این مسافران تماس داشته باشند نیز تحت همین شرایط قرار خواهند گرفت. افرادی که مبتلا به سویه‌ی دلتای کرونا تشخیص داده شوند، تنها در صورت منفی‌شدن آزمایش در روز چهاردهم قرنطینه، مجاز به پایان‌دادن قرنطینه‌ی خود خواهند بود. علاوه بر آن مسافران باید ۷۲ ساعت قبل از سفر، فرم مربوط به سلامتی خود را در وب‌سایت وزارت بهداشت ترکیه تکمیل کنند.

به‌دنبال گزارش‌های سایر کشورها درباره‌ی آزمایش‌های جعلی انجام‌شده در سفرهای بین‌المللی یا اهداف دیگر، اقدام نمونه‌گیری رندم از مسافران با هدف بررسی صحت آزمایش‌های انجام‌شده در خارج از ترکیه انجام خواهد شد.