تکنولوژی در سفر

در طول سال، سفرهای زیادی انجام می‌شود که با توجه به نوع آن میزان مدارک و وسایل مهمی که حمل می شود متفاوت است.هر فردی با در نظر گرفتن کار خود، مجموعه‌ای از اطلاعات ارزشمند را دارد. اگر یک کاربر عادی اینترنت باشید، ایمیلی را خواهید داشت که در سفر آن را چک می‌کنید و اگر حوزه کاری‌تان مرتبط با آی‌تی باشد، اطلاعات ارزشمند خود را در دستگاه‌هایی مانند تبلت،لپ تاپ، گوشی های هوشمند و… نگه می‌دارید که حفاظت آن‌ها در شرایط مختلف بسیار ضروری است.
در این مقاله کوتاه نکاتی برای حفظ اطلاعات شخصی در طول سفر گفته می‌شود که با رعایت تمامی این نکات می‌توانید امنیت نسبتا کاملی را برای گجت‌ها و اطلاعات درون آن به ارمغان بیاورید. همیشه امکان حفظ امنیت اطلاعات به صورت کامل وجود ندارد اما با رعایت مسائل کوچک می‌توانید حداقل امنیت را ایجاد کنید.
1- اتصال ایمن به اینترنت WiFi
در مسافرت‌ها، بسیاری از مواقع برای اتصال به شبکه ،از اینترنت هتل‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. اگر از اینترنت هتل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمز نگاری شده ارسال می‌شود زیرا در غیر این صورت، ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی در دست افراد ناشناس بیفتد. در کنار ارسال اطلاعات به صورت رمز‌ نگاری شده، باید توجه داشته باشید که در صورت فعال بودن HTTPS، حتما از این ارتباط ایمن برای ارسال اطلاعات به شبکه استفاده کنید. یکی از پرکاربردترین زمینه‌های مربوط به این ارتباط، ورود به حساب ایمیل و کارت اعتباری است.
2- نصب اپلیکیشن‌های کاربردی
در حال حاضر از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها، استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود. شما در صورت داشتن این دو دستگاه می‌توانید برنامه‌های کاربردی و مفیدی که هر روز تعداد آن افزایش می‌یابد را بر روی آنها نصب کنید تا در شرایط مختلف کمک شایانی به شما شود. به طور مثال هم اکنون با کمک‌ برنامه‌های موجود می‌توانید در صورت گم شدن و دزیده شده اسمارت‌فون یا تبلت، به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آن‌جا قرار دارد را به کمک GPS، پیدا کنید.
3- اطلاعات سفر خود را به اشتراک نگذارید!
استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعال بودن در آن‌ها بسیار خوب است اما سعی کنید بیش از حد اطلاعات زندگی خود را در این شبکه‌ها به اشتراک نگذارید؛ مخصوصا هنگامی که قصد سفر دارید. این مورد شاید به درد دزدان ایرانی نخورد و در این‌جا کاربرد نداشته باشد اما به طور کل، به اشتراک گذاشتن اطلاعات سفر، کار اشتباهی است زیرا سارقان متوجه عدم حضور شما در منزل شما می‌شوند و ممکن است برای شما دردسر آفرین شوند.
4- دقت در استفاده از کامپیوترهای عمومی
ممکن است در طول سفر خود مجبور شوید که به کافی نت مراجعه کنید و از کامپیوتر های عمومی استفاده کنید. در این صورت وقتی کارهای خود را انجام دادید و به اتمام کار نزدیک شدید، حتما از حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و در انتها برای اطمینان بیشتر، تاریخچه مرورگر را به همراه تمامی کوکی‌ها و مابقی اطلاعات، پاک کنید. شاید ناخودآگاه گزینه ذخیره پسورد در مرورگر را زده باشید که با زدن گزینه پاک کردن پسوردهای ذخیره شده، این مشکل نیز برطرف می‌شود.
5- کنترل روزانه موجودی حساب بانکی
در طول سفر قطعا خرید‌های مختلفی را انجام می‌دهید که اکثر این پرداخت‌ها ممکن است با کارت اعتباری انجام شود. یکی از مشکلاتی که مسافران و به‌خصوص توریست‌ها به آن دچار می‌شوند، سوء استفاده برخی از افراد و فروشندگان است. یکی از بهترین راهکارها، استعلام مانده حساب است. اگر با اتصال به اینترنت امن، بتوانید موجودی حساب خود را هر روز کنترل کنید، سریعا متوجه کسری‌ها خواهید شد و جلوی برداشت‌های اضافه را خواهید گرفت.
6- پسورد گذاری روی فایل‌ها
همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است بنا به شرایط مختلف، لپ تاپ و یا وسایل الکترونیکی خود را گم کنید. سعی کنید بر روی فایل‌ و فولدرهای مهم خود پسورد بگذارید تا حداقل دسترسی به اطلاعات، خیلی راحت امکان‌پذیر نباشد. اگر رمز گذاری پیشرفته و کامل باشد، خیالتان راحت است که در هیچ شرایطی، اطلاعات شخصی شما به دست افراد ناشناس نمی‌افتد.
7-دستگاه‌ها را نزد خود نگه دارید
اگر در هتل یا جایی هستید که احساس امنیت کامل نکرده و فکر می‌کنید هر لحظه ممکن است سارقی با خارج شدن شما از محل، به سمت اتاق بیاید و وسیله‌ای را بردارد، وسایل هوشمندتان را با خود ببرید و نگذارید در داخل اتاق بماند زیرا ممکن است هر لحظه گجت‌های با ارزش خود را از دست بدهید که این امر بستگی به امنیت هتل و یا سوئیت نیز دارد! این مورد بیشتر در سوئیت‌های ارزان قیمت دیده می‌شود.
8- اهمیت ویژه به دوربین‌های عکاسی
تصاویر شخصی همیشه از اهمیت بالایی برخودارند. اگر یک دوربین دیجیتال دارید باید در سفر مراقب آن باشید. همیشه در دوربین‌های که از آن‌ها استفاده حرفه‌ای نمی‌شود و مورد استفاده خانواده است، تصاویر خصوصی زیادی دیده می‌شود که ممکن است از آن استفاده نابه‌جا گردد. در بسیاری از موارد، با دزیده شدن دوربین، تصاویر درون آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که همین امر مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.
9-تنظیمات حریم شخصی
قبل از این‌که تصاویر تعطیلات آخر هفته خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید، تنظیمات مربوط به حریم شخصی را انجام دهید. شاید نخواهید عموم مردم تصاویر شما را ببینند و یا تنها افراد خاصی بتوانند گالری عکس‌ها را مشاهده کنند. اگر تنظیمات حریم شخصی را انجام ندهید و به صورت عمومی تصاویر را منتشر کنید، ممکن است بعدها دچار مشکل شوید و افرادی تصاویر را ببینند که برای شما خوشایند نباشد!
با رعایت نکات بالا می‌توانید امنیت نسبتا کاملی را در سفرها برای اطلاعات شخصی خود و همچنین گجت‌ها داشته باشید.
پیش از سفر انجام برخی کارها، ضروری است. فرقی نمیکند که به یک سفر یک روزه می روید یا چند هفته ای در هر صورت قرار است دور از منزل به سر ببرید وقتی قصد دارید به سفر بروید اولین تمرکز شما بستن چمدان و فراموش نکردن وسایل ضروریتان است. ما برای حل این مشکل و آسان کردن این دغدغه مواردی را جمع آوری و تنظیم کرده ایم که مطالعه آنها می تواند کمک کننده باشد. جهت مطالعه مقاله تدارک سفر اینجا کلیک کنید.
همچنین همه ما هنگام بستن چمدان ها و آماده شدن برای سفر همیشه دغدغه آسیب نرسیدن به وسایلمان را خواهیم داشت ما برای حل این مشکلات مطلبی را تنظیم کرده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود. جهت مطالعه مقاله بهترین راهکارها برای بستن چمدان اینجا کلیک کنید.
#آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی # تعطیلات رویایی # سفر # مسافرت # آمادگی #تدارک #سفر رفتن #ویزا #هواپیما #قطار #اتوبوس #هتل #بلیط #اتاق #سوئیت #عید #نوروز #عید نوروز #سفرهای نوروزی #ترکیه #استانبول #ازمیر #بودروم #مارماریس #بالی #ارمنستان #عمان #کنیا #اوگاندا #خانواده