حوزه شینگن

حوزه شینگن یا منطقۀ شنگن به ۲۶ کشور اروپایی گفته می‌شود که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند. در حوزۀ شنگن، حرکت و مبادلۀ هر نوع کالا، اطلاعات، پول و افراد، به‌شرط قانونی بودن، جایز و بدون هرگونه ملاحظات گمرکی خواهد بود.
اولین بار در دهۀ ۶۰ میلادی، در سال ۱۹۵۷ مجموعۀ کشورهای اسکاندیناوی، شامل چهار کشور سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ با امضای پیمانی تصمیم به صدور مجوزی واحد برای رفت و آمدهای بین یکدیگر گرفتند.۲۷ سال بعد، در سال ۱۹۸۴، آلمان و فرانسه این ایده را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کردند. سرانجام یک سال بعد، در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵، در منطقه‌ای به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ، پنج کشور فرانسه، آلمان غربی، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ «پیمان شینگن» را به امضا رساندند. بر اساس این پیمان، رفت‌و‌آمد بین مرزهای مشترک این کشورها آزاد شد. با گذشت سال‌های متمادی، کشورهای اروپایی دیگر نیز به این پیمان پیوستند. در حال حاضر ۲۶ کشور، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، عضو شینگن هستند. جزایر قناری ، جزایر آزور و مادیرا بخشی از منطقه شینگن هستند، اما در خارج از اروپا قرار دارند. موناکو، سان مارینو و واتیکان هم در اروپا هستند اما عضو شینگن نیستند. کشورهایی مانند رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس در حال پیوستن به پیمان شینگن هستند .
بسته به هدف شما از سفر به منطقۀ شینگن ویزاهای متفاوتی ارائه می‌شود. پس ابتدا باید مشخص کنید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. ویزای توریستی شینگن، ویزای تجاری یا ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان.
تاریخچه، کشور های عضو شینگن و انواع ویزای شینگن را معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده انواع خدمات برای اخذ ویزای شینگن می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن:22243040
جهت مطالعه مقاله دلایل رد شدن ویزای شینگن اینجا کلیک کنید. در این مطلب سعی کردیم دلایل رد شدن ویزای شما را به ساده ترین زبان ممکن توضیح دهیم.