شگفت انگیزترین مکانهای گردشگری جهان

جهان سرشار از مناطق زیبا و دوست داشتنی است که گاهی اوقات از وجود آنها بی‌خبر هستیم. جاهایی که شاید فکرش را نمی‌کنید چقدر می‌توانند شگفت‌ انگیز باشند و طبیعت بی‌نظیری که از چشم بشر دور مانده است و در نقاط مختلف زمین و در کشور‌ها و شهر‌های مختلف مخفی‌ شده‌اند. شاید اطراف مقصدی که شما برای سفرتان انتخاب کرده‌اید پر از جاذبه‌های دیدنی و ناشناخته باشند که شناختن آنها باعث می‌شود تا زیبایی های دنیا را با دقت بیشتری ببینید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از شگفتی‌های طبیعت آشنا کنیم.

تونل عشق در اوکراین:
درست در خارج از شهر کلوان در اوکراین یک مسیر راه‌ آهن مخصوص تقریبا به طول دو مایل و متفاوت با همه مسیر‌های قطار‌های دیگر پدید آمده است. درختان اطراف این تونل را به یک تونل کاملا رویایی تبدیل کرده‌اند. اما جالب‌ترین نکته راجع به تونل عشق این است که قطار‌های باربری از این تونل استفاده می‌کنند و آن هم فقط سه بار در روز. و بقیه طول روز آن را به دست زوج‌ها و مجرد‌ها می‌سپارند. تونل عشق به یک مکان رویایی و دوست‌داشتنی زوج‌ها و مجرد‌ها تبدیل شده است و به همین دلیل است که آن را تونل عشق می‌نامند. این تونل در تابستان و بهار که درختان بیشترین شکوفایی را دارند در اوج شادابی خود به سر می‌برد. اما قدم زدن در این تونل زیبا در فصل رنگارنگ پاییز و زمستان سفید‌پوش نیز خالی از لطف نخواهد بود.
بر طبق باور‌ها و افسانه‌های محلی اگر دونفر یکدیگر را دوست داشته باشند و در این تونل آرزو کنند به خواسته‌ی خود می‌رسند؛ البته اگر خواسته آنها صادقانه باشد. در فصول مختلف سال از این تونل زیبا دیدن کنید و خاطرات سفر خود به اکراین را همیشه زنده نگه دارید.

غار گلورم(Glowwrm Cave) در نیوزلند:
بازدید از غار‌های گلورم یکی از بهترین تجربه‌های بازدید از کرم‌های شب‌تاب را ارائه می‌دهد. با قایق در غار برانید تا جادوی هزاران موجود ریز درخشان را که مانند یک آسمان پر از ستاره سقف غار را در بالای سر شما روشن می‌کنند، تجربه کنید. این غار در جزیره شمالی نیوزلند واقع شده است.
بازدیدکنندگان ۴۵ متر زیر زمین حرکت می‌کنند تا شاهد صد‌ها هزار از این کرم‌های درخشان زیبا باشند که در سقف این غار‌های آهکی ۳۰ میلیون ساله زندگی می‌کنند.

سرزمین لاله‌ها(Tulip fields) در هلند:
گردش و دیدن مزارع گلهای لاله در هلند یکی از لذت بخش‌ترین و محبوب‌ترین کار‌هایی است که هرساله گردشگران را به سمت هلند جذب می‌کند. محبوب‌ترین منطقه پرورش گل در هلند در حوالی شهر لیسه است. مناطق دیگر پرورش گل لاله شامل اطراف شگن(شمال آمستردام) و فلرلوند(شرق آمستردام) است. بهترین زمان برای دیدن لاله‌ها البته بسته به آب و هوا، در ماه آوریل است. بعضی از سالها اوایل آوریل بهترین زمان برای دیدن این بهشت خداوند است و در برخی دیگر از سالها، اواسط تا اواخر اوریل بهترین زمان است.

آنتولوپ کانیون(Antelope Canyo) در اریزونا
قطعا هنگام بازدید از آنتولوپ در شمال آریزونا شگفت‌زده خواهید شد. تعداد کمی از تشکیلات زمین شناسی به اندازه آنتلوپ کانیو ، شکوهمند و دلهره آور است. دره آنتلوپ میلیون‌ها سال فرسایش آبی است. در واقع در گذشته نام این دره ناواهو بوده است به معنی محلی که آب از میان سنگ‌ها عبور می‌کند. این دره به دلیل جاری شدن سیل و سایر فرایند‌های جوی تشکیل شده است. آب باران، به ویژه در فصل باران‌های موسمی ،به خصوص حوضه‌های تجمیع آب بالای دره می‌ریزند و با سرعت از معابر باریک عبور می‌کنند. با گذشت زمان مسیر‌های گذر آب عمیق‌تر شدند تا به شکل امروزی تبدیل شدند. دره آنتلوپ نکانی محبوب برای عکاسان و منبع تجارت گردشگری برای ملت ناواو است.

سوراخ بزرگ آبی(Great Blue Hole) در بلیز:
سوراخ آبی بلیز در سال ۱۹۷۱ هنگامی که ژاک کستو زیست شناسی دریایی و کاوشگر دریا از آن بازدید کرد، مشهور شد. کوستو و خدمه‌اش که در کالیپسو بودند، در اعماق چاله آبی کاوش کردند و تایید کردند که هزاران سال پیش هنگام طغیان دریا، جذر و مد در شبکه غار‌ها رخ داده است. سوراخ آبی بلیز که توسط کوستو به عنوان یکیاز ۱۰ نقطه برتر غواصی در این سیاره اعلام شده است، تقریبا با فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل بلیز واقع شده است.
تعدادی از زیبا ترین مکان های گردشگری دنیا را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه آنها لذت برده باشید.
جهت مشاهده ترسناک ترین مکان های جهان اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده عجیب ترین مکان های گردشگری اجهان اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده شهر زیر دریایی بایا اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو #خرید #مراکز خرید #مرکز خرید نالا #بازار محلی #مرکز خرید اس تی او #مراکز خرید مالدیو #کشور #نوروز #نوروز 1400 #نوروز در افغانستان #نوروز در قرقیزستان #نوروز در عراق #نوروز درتانزانیا #سمنو #هفت سین #هفت میوه #قزاقستان #گرجستان #ترکمنستان #شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا #مکانهای عجیب #طبیعت عجیب #زیبایی های جهان #ترسناک #مکانهای ترسناک #مکان های ترسناک جهان #فستیوال لاله ها #هلند #آریزونا #اکراین #زیباترین مکان های دنیا #شگفت انگیز ترین مکانهای دنیا