ترسناکترین مکانهای گردشگری در جهان

جهان سرشار از مناطق زیبا و دوست داشتنی است که گاهی اوقات از وجود آنها بی‌خبر هستیم. جاهایی که شاید فکرش را نمی‌کنید چقدر می‌توانند شگفت‌ انگیز باشند و طبیعت بی‌نظیری که از چشم بشر دور مانده است و در نقاط مختلف زمین و در کشور‌ها و شهر‌های مختلف مخفی‌ شده‌اند. شاید اطراف مقصدی که شما برای سفرتان انتخاب کرده‌اید پر از جاذبه‌های دیدنی و ناشناخته باشند که شناختن آنها باعث می‌شود تا زیبایی های دنیا را با دقت بیشتری ببینید. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از عجیب‌ترین و شاید ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.

غار تونیچل مونگال در بلیز:
سفر به دنیای زیر زمینی مایا یا غار سنگ قبر یکی از تجربیات جذاب زندگی شما خواهد بود.
این غار در کشور بلیز(Belize) در آمریکای جنوبی قرار دارد. غار تونیچل مونگال بسیار غار مشهوری است زیرا در آن ۹۵۶۶ قطعه استخوان کشف شده است. این غار عجیب که در جنگل واقع شده است در سال ۱۹۸۹ کشف شد. دسترسی به این غار فقط از طریق جنگل امکان‌ پذیر است و برای دستیابی به آن باید یک ساعت در رودخانه‌های کم عمق این جنگل پیاده روی کنید. پس از رسیدن به غار باید حدود ۱ کیلومتر شنا کنید و سپس به دنیای شگفت‌انگیز داخل آن دست‌ یابید.دانشمندان معتقدند که اسکلت‌های موجود در این غار متعلق به افراد یک تا سی سال هستند.این غار که اخیرا توسط National Geographic به عنوان یک غار مقدس در جهان شناخته شده است، نه تنها از نظر زمین شناسی بلکه از نظر تاریخی نیز به عنوان یک موزه طبیعی از آثار باستانی مایا‌ها و یک محل دفن مقدس است. طبق تحقیقات انجام شده مایا‌ها در مراسمی سنتی برای رب‌النوع باران افرادی را قربانی می‌کردند و اسکلت‌های به جا مانده در این غار متعلق به همان قربانیان است که به دلیل وجود آهک و مواد معدنی داخل غار همچنان سالم باقی مانده‌اند. در این غار علاوه‌بر اسکلت‌های به جا مانده، ظروف سنگی و سفالی، اسکلت متبلور مشهور به دوشیزه کریستال و… وجود دارند که شما می‌توانید از مشاهده آنها لذت ببرید.

کلیسای سنت جورج در جمهوری چک:
کلیسای سنت جورج یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان به حساب می‌آید، جایی که شما می‌توانید وضوح اشباح را ببینید و گاهی از نشستن در کنار آنها وحشت را با تمام وجودتان احساس کنید. به دنبال یک تاریخ طولانی و پر دردسر، یک هنر‌مند محلی برای نجات بنای تاریخی این کلیسا، در داخل آن تاسیساتی شبح وار انجام داد. امروزه ۳۲ شکل از شبح‌های ساخته شده از گچ در این کلیسا وجود دارد و مکانی ترسناک و شیطانی را ایجاد کرده است.
بعد از اینکه کلیسای کاتولیک در سال ۱۳۵۲ ساخته شد، در طول جنگ‌های هوسیت در قرن شانزدهم پس از تخریب، بازسازی شد. اما بعد از گذشت دو قرن این کلیسا به طرز عجیب و نامعلومی سوخت. مردم مجددا دوباره گرد هم آمدند و کلیسا را بازسازی کردند. در سال ۱۹۶۸ پس از سقوط سقف در هنگام مراسم تشیع جنازه(که همه را مجبور به فرار به بیرون از بنا کرد) ساختمان بار دیگر خراب شد. از آن زمان این کلیسا متروکه شد زیرا نماز‌گزاران آن را به نوعی یک مکان نفرین شده می‌دانستند. در پی این تفکر بسیاری از مردم از این کلیسا ترسیدند و دیگر به آن مراجعه نکردند اما به عقیده برخی از مردم محلی آن کلیسا دوباره باید بازسازی می‌شد زیرا آن را یک بخش مهم از تاریخ شهرشان می‌دیدند. در پی این دیدگاه یک هنرمند محلی به نام جکاب هادراوا تصمیم به بازسازی این کلیسا گرفت اما این‌بار به عنوان یک مکان برای جذب گردشگر. او با ساختن ارواحی از جنس گچ و قرار دادن آنها داخل کلیسا مکانی بی‌نظیر ساخت که امروزه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خو جلب می‌کند.

تابوت‌های آویزان در منطقه ساگادا در فیلیپین:
مردم قوم ایگوروت در منطقه سگادا فیلیپین به مرده‌هایشان بسیار اجر و قرب می‌دادند. این قوم که از دوهزار سال قبل در این منطقه زندگی می‌گردند، برای احترام به اجساد، آن‌ها را درون تابو‌ت‌های خاص قرار می‌دادند. تابوت‌ها را با استفاده از میخ به صخره‌های نزدیک محل سکونتشان آویزان می‌کردند و برای این کار مراسم خاصی داشتند. آنها تابوت‌ها را قبل از مرگ شخص روی صخره‌ها آماده می‌کردند و بعد از مرگ شخص جنازه‌اش را به آن انتقال می‌دادند. تابوت‌ها مدتی در کوه می‌ماندند و بعد به غار برده می‌شدند. به عقیده‌ی مردم ایگوریت، مرده‌ها با قرار گرفتن روی کوه‌ها راحت‌تر و سریع‌تر به بهشت راه پیدا می‌کردند.

جزیره هاشیما در ژاپن:
این جزیره به عنوان یک عملیات استخراج زیر دریا در کلاس جهانی، زمانی نمادی از صنعتی شدن سریع ژاپن بود. این جزیره که قبلا خالی از سکنه بود در سال ۱۸۹۰ توسط میتسوبیشی خریداری شد و با ساختمان‌ها و امکانات مدرن دگرگون شد. این موارد شامل نمونه‌های اولیه بلوک‌های آپارتمانی بتونی و روشنایی الکتریکی بود.
در دهه ۱۹۵۰، جمعیت جذب شده به این جزیره به ۵۰۰۰ نفر رسیده بود که با دستمزد‌های خوب و فرهنگ کار در معدن جذب شده بودند. با جایگزینی بنزین به عنوان سوخت به جای نیرو‌گاه‌های ذغال سنگ، قیمت زغال سنگ کاهش یافت و بسیاری از معادن از جمله هاشیما برای همیشه بسته شدند. تا سال ۱۹۷۵ این جزیره به طور کامل تخلیه شد. خالی شدن این جزیره از سکنه به طور ناگهانی و گاها مردن افراد در معادن زغال سنگ این جزیره را به یک مکان شگفت انگیز و البته مخوف برای گردشگران تبدیل کرد و سالانه تعداد زیادی از گردشگران به قصد دیدن این جزیره به ژاپن می‌روند.
تعدادی دیگر از مکانهای شگفت‌انگیز و البته کمی ترسناک را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مشاهده آنها در سفر خود لذت ببرید.
جهت مطالعه مکان‌های دیدنی عجیب دیگر اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده شهر زیبای زیر دریای بایا اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو #غذا #خوشمزه #غذاهای مالدیو #ماهی #مالدیو #خرید #مراکز خرید #مرکز خرید نالا #بازار محلی #مرکز خرید اس تی او #مراکز خرید مالدیو #کشور #نوروز #نوروز 1400 #نوروز در افغانستان #نوروز در قرقیزستان #نوروز در عراق #نوروز درتانزانیا #سمنو #هفت سین #هفت میوه #قزاقستان #گرجستان #ترکمنستان #شهر #شهر زیر دریا #بایا #باستان #باستان شناسی #دریا #خلیج #اقیانوس #آتشفشان #آثار باستانی #شهر زیر دریایی بایا #مکانهای عجیب #طبیعت عجیب #زیبایی های جهان #ترسناک #مکانهای ترسناک #مکان های ترسناک جهان