غذاهای بی نظیر اوگاندا

اوگاندا طیف وسیعی از غذاهای قاره‌ای به ویژه هندی، چینی، و ایتالیایی را دارد و سایر غذا‌های بین‌المللی و گیاهی نیز در این کشور پیدا می‌شود. همچنین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این کشور با استفاده از همه نوع غذا‌های مختلف از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. پس قطعا در این کشور انواع غذا مطابق با هر ذائقه‌ای پیدا می‌شود اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از بهترین غذا‌های اوگاندایی آشنا کنیم.

۱) لوومبو(Luwombo):
این غذا برای اولین بار توسط سرآشپز شخصی پادشاه کاباکاموانگا در اواخر قرن نوزدهم طبخ شد و پس از آن مورد استقبال بسیاری از مردم این کشور قرار گرفت. لوومبو را با کاتوک، کاساوا، برنج و یا چاپاتی سرو می‌کنند.

۲)کاتوگو(Katogo):
کاتوگو یکی از غذاهایی است که اصولا برای صبحانه سرو می‌شود و باعث می‌شود که روز پر انرژی‌ای را شروع کنید. معنی تحت‌الفظی این غذا(مخلوط) است و در اصل از غذاهای مختلفی که با هم پخته می‌شود، درست می‌شود. ترکیبی از این غذا‌های مختلفی که با هم مخلوط شده‌اند نتیجه‌ی بسیار لذیذ و خوش‌طعمی را ایجاد می‌کند که می‌تواند شما را تا بعد از ظهر سیر نگه دارد. کاتوگو را با سالاد تازه یا آووکادو سرو می‌کنند.

۳)موچومو(Muchomo):
دوستداران گوشت این غذا را بهشت می‌نامند. گوشت سوخاری یا کباب شده در اوگاندا به یک غذای اصلی تبدیل شده است و می‌توان آن را در رستوران‌های سطح بالا و همچنین مغاره‌های کنار جاده‌های هر شهر یافت. موچومو طعم عالی و خوشمزه‌ای دارد و به طور معمول با سالاد تازه یا چیپس سرو می‌شود.

۴) ماتوک(Matoke):
ماتوک به طور سنتی در سراسر اوگاندا سرو می‌شود و غذای اصلی بیشتر قبایل بانتو است. در اوگاندا غربی مایل‌ها و مایل ها این گیاه، که به شکل چنار سبز است را در مزارع خواهید دید. این گیاه را پس از برداشت جهت طبخ به سراسر کشور ارسال می‌کنند.
ماتوک را معمولا با گوشت خوک، موتومو یا هر نوع گوشت کبابی دیگری به همراه سس‌های مخصوص سرو می‌کنند.

۵)پوشو(Posho):
پوشو احتمالا یکی از رایج‌ترین و ارزانترین غذا‌های اوگاندا است. این غذا از آرد ذرت تهیه می‌شود که در آب داغ در حال جوشیدن آمیخته می‌شود تا سفت شود. پوشو با هر نوع سس دلخواه شما سرو می‌شود اما پیشنهاد بومیان اوگاندا میل کردن آن به همراه لوبیای تازه است.
تعدادی از غذا‌های خوشمزه و معروف اوگاندا را معرفی کردیم و امیدواریم از میل کردن آنها در حین سفر خود لذت ببرید. در ادامه به برسی برخی از آداب وفرهنگ غذا خوردن در اوگاندا می‌پردازیم.
فرهنگ تهیه، طبخ و سرو غذا در اوگاندا:
در اوگاندا اکثر مردم به جز تعداد کمی که در مراکز شهر‌ها زندگی می‌کنند، غذای خود را خودشان تولید می‌کنند. مسئولیت تهیه وعده‌های غذایی خانواده فقط به زنان و دختران خانه بستگی دارد و از مردان و پسران بالای ۱۲ سال حتی انتظار نمی‌رود که در تهیه غذا به خانواده خود کمک کنند. طبخ غذا توسط هیزم و آتش انجام می‌شود.
بیشتر خانواده‌ها در طول روز فقط دو وعده غذا به عنوان نهار و شام می‌خورند و به عنوان صبحانه فقط یک فنجان چای یا یک کاسه فرنی صرف می‌کنند.
غذا توسط خانم ها سرو می‌شود. آنها غذای موجود را به قسمت‌های کوچک برای هریک از اعضای خانواده تقسیم می‌کنند. در اغلب وعده‌های غذایی اوگاندایی‌ها سس های مخصوص که می‌تواند شامل خورشت با سبزیجات(یا گاها با ماهی و گوشت)، لوبیا یا کره به همراه ادویه و پودر کاری باشد، برای هر شخص سرو می‌شود.
به طور معمول قبل از شروع غذا مراسم دعای کوتاهی انجام می‌دهند و سپس غذا خوردن را آغاز می‌کنند. در حین صرف غذا کودکان اجازه حرف زدن ندارند تا زمانی که سوالی از آنها پرسیده شود. همچنین در این کشور ترک اتاق غذا خوری قبل از اتمام غذا توسط همه‌ی افراد یک بی احترامی ‌تلقی می‌شود و همه با نشستن تا پایان غذا به یکدیگر احترام می‌گذارند. در این کشور معمولا رسم بر این است که مردم در پایان غذا آب می‌نوشند و نوشیدن آب هنگام صرف غذا عجیب تلقی می‌شود. همچنین در این کشور بعد از غذا به هیچ عنوان دسر سرو نمی‌شود و میوه های بومی از جمله آناناس، آووکادو، موز و… را به عنوان میان‌وعده مصرف می‌کنند.
پس دقت کنید که پس از صرف غذا تقاضای دسر نداشته باشید!
تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های نوروزی رویایی به این کشور جذاب است پس در نوروز 1400 با ما همراه باشید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور با ما تماس بگیرید.
تلفن: 22243040
جهت مشاهده و مطالعه مکانهای دیدنی و طبیعی جذاب این کشور اینجا کلیک کنید. جالب است بدانید که سر چشمه رود نیل بزرگترین رود جهان در این کشور زیبا قرار دارد.