غذاهای بی نظیر عمانی

یکی از شگفتی‌های فرهنگ منحصر به فرد عمان، غذاهای لذیذ و استثنایی این کشور است. با ما همراه باشید تا با برخی از آنها آشنا شویم:

مجبوس:
مجبوس یا مکبوس یک غذای سنتی با برنج در عمان به حساب می‌آید که ریشه آن به عربستان سعودی باز‌ می‌گردد. این غذا در جهان عرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عمان شهرت فراوان دارد. مجبوس از برنج، سبزیجات، گوشت یا مرغ و ادویه‌های مختلف تشکیل شده است.

شوا:
در زبان عربی به معنی گوشت بریان شده است. این غذا دارای مواد اولیه بسیار ساده اما شیوه طبخ بسیار زمان‌بر می‌باشد. به این شیوه که ابتدا گوشت را کاملا با ادویه‌های عمانی طعم‌دار می‌کنند سپس آن را در برگ درخت خرما یا موز می‌پیچند و در اجاق های زیر زمینی قرار می‌دهند تا یک یا دو روز خوب بپزد. شاید شیوه پخت این غذا کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های عمانی به حساب می‌آید.

هریس:
هریس(Harees) هم غذایی است که آن را بیشتر در مناسبت‌های ویژه درست می‌کنند. این غذا از مخلوط کردن گندم با گوشت تهیه می‌شود و آن را همراه با یک سس مخلوط سرو می‌کنند.

شاورما:
شاورما یکی از غذا‌های گوشتی در سرتاسر خاور‌میانه است که درحقیقت از دونر کباب ترکیه گرفته شده است. این غذا در عمان هم هواداران زیادی دارد جزو خوشمزه ترین غذاهای عمان به حساب می‌آید. شاورما از گوشت طعم‌دارشده و پرادویه تهیه می‌شود که در مقادیر بسیار زیاد به سیخ می‌کشند و با حرارت ملایم آن را کباب می‌کنند. درخیابان های شهرهای مختلف عمان از جمله مسقط می‌توانید شاورما را در بسیاری از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها ببینید و امتحان کنید.
غذا های عمان در سرتاسر خاورمیانه از خوشمزه‌ترین‌ها به شمار می‌روند پس برای چشیدن این غذا ها حتما به این کشور سفر کنید. جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
تعطیلات رویایی ارائه دهنده خدمات جهت اخذ ویزای توریستی عمان ‌می‌باشد.جهت هماهنگی با ما در ارتباط باشید. تلفن:22243040
جهت مشاهده و اطلاع از مکان‌های دیدنی عمان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه شرایط اخذ ویزای توریستی عمان اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده و مطالعه شرایط و ویژگی های کشور عمان اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #ویزای توریستی عمان #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #مجبوس #شوا #هریس #شاورما #رستوران #آسیا #تور اسیا