هر آنچه درباره نروژ باید بدانید


برخی از کشورهای اروپایی به دلیل مواجهه با کاهش رشد جمعیت مهاجرپذیر تر از سایر کشورها هستند که نروژ نیز جزو این کشور ها می باشد. مطابق با آخرین آمارها، نروژ هفتمین کشور پاک دنیا و نرخ بیکاری در این کشور زیر یک درصد می‌باشد که همین موضوع گواهی بر اهمیت مردم و سطح رفاه آنها برای دولت‌مردان است.
شهر های مهم:
پایتخت نروژ شهر اسلو با ۶۶۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد و از مهم‌ترین شهرهای نروژ می‌توان به برگن(پایتخت فرهنگی اروپا) و استاوانگر در غرب این کشور، تروندهیم در مرکز و تروما در بخش شمالی کشور اشاره کرد.
آب و هوا وموقعیت:
نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا و غرب شبه جزیره اسکاندیناوی است که بخش عمده‌ای از آن پوشیده از جنگل است. به طور کلی این کشور با روسیه، سوئد و فنلاند مرز مشترک دارد. نروژ غالبا دارای هوای سردسیری است ولی هرچه از شمال این کشور به سمت جنوب برویم هوا گرم‌تر می‌شود.
از نظر ساعتی نروژ دو ساعت و نیم از ایران عقب‌تر می‌باشد.
واحدپول و اقتصاد:
واحد پول کشور نروژ کرون است. اقتصاد نروژ رشد قابل اطمینانی را از زمان انقلاب صنعتی داشته است. اقتصاد این کشور به میزان زیادی وابسته به منابع طبیعی است به طوری که صادرات منابع طبیعی بخش عمده‌ای از اقتصاد را پوشش می‌دهد. صادرات عمده کشور نروژ در زمینه نفت است. به طور کلی از آنجایی که نروژ دارای بیشترین و مرغوب‌ترین چاه‌های نفت در دنیا است، سالانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام را به سراسر دنیا صادر می‌کند. از یگر بخش‌های صادراتی کشور نروژ می‌توان به صادرات تجهیزات نظامی، مواد شیمیایی و ماهی اشاره کرد. دور تا دور کشور نروژ را دریا احاطه و از این رو بخشی از صادرات کشور نروژ شامل آبزیان دریایی است. در کشور نروژ سه نوع ماهی دیده می‌شود که در هیچ جای دنیا به دست نمی‌آید. در این کشور تنها بخش کوچکی برای کشت استفاده می‌شود به طوری که بخش کشاورزی و دامداری در این کشور بیشتر به تولید لبنیات مربوط می‌شود. کشور نروژ یکی از کشور‌های قدرتمند در زمینه تولید ماشین‌الات و تجهیزات به شمار می‌رود.
مذهب و زبان مردم:
حدود ۹۹ درصد از مردم این کشور به زبان نروژی(سامی) که زبان رسمی این کشور است صحبت می‌کنند. ۸۳ درصد نروژی‌ها پیرو کلیسای انجیلی-لوتری، ۳ درصد کاتولیک و پروتستان، یک درصد مسلمان و ده درصد باقی‌مانده تعلق دینی مشخصی ندارند.

تعطیلات رویایی اقدامات لازم جهت اخذ اقامت نروژ همراه با خانواده و کار را انجام می‌دهد. جهت هماهنگی و اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت اطلاع از زمینه های کاری نروژ اینجا کلیک کنید.
اگر قصد تحصیل در کشور نروژ را دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده