ویزا چیست؟

با توجه به قرارداد های بین‌المللی موجود بین کشور ها برای گرفتن ویزا معمولا دو حالت وجود دارد. برخی کشور ها بنابه قراردادهایی که منعقد می‌کنند اتباع خود را از گرفتن ویزای کشوری که با آن قرارداد بسته‌اند معاف می‌کنند. مانند ایران و ترکیه که اتباع ایرانی برای ورود به کشور ترکیه نیازبه گرفتن ویزا ندارند. درحالت دوم برای ورود به کشور موردنظر حتما باید ویزادریافت شود. درواقع ویزا مدرکی است که ضمیمه گذرنامه هر شخص می‌شود و نشان می‌دهد که یکی از نمایندگان دولت کشور مقصد در سفارت‌خانه یا کنسولگری درخواست فرد مبنی بر ورود به کشور مورد نظر خود را بررسی کرده است و تشخیص داده است که برای هدفی خاص به آن کشور وارد می‌شود و ورود آن شخص به کشور هیچ منع قانونی یا امنیتی ندارد. در ضمن این را هم باید درنظر بگیریم که، گرفتن ویزا تضمین ورود شخص به کشور مورد نظر نیست و افسران مهاجرت و پلیس در مرزهای کشور می‌توانند از ورود مسافران به دلایل مختلف جلوگیری کنند که البته بیشتر این موارد شامل موانع قانونی هست.
صدور ویزا:
ویزا معمولا به دو حالت صادر می‌شود. در حالت اول توسط سفارت‌خانه یا کنسولگری و در حالت دوم در بدو ورود به کشور مقصد صادر می‌شود. به طور معمول ویزا در محل ورود به هر کشوری، مانند فرودگاه یا هرگونه مرزی کنترل می‌شود.
ویزا میتواند به صورت سینگل(single) یا مولتیپل(multiple) صادر شود.
ویزای single ویزایی است که به شخص تنها اجازه یکبار ورود به آن کشور داده می‌شود.و بعد از یکبار ورود و خروج حتی اگر از نظر زمانی ویزا مهلت داشته باشد برای شخص قابل استفاده نمی‌باشد. ویزای multiple ویزایی است که به فرد امکان ورود و خروج متعدد به کشور صادر کننده ویزا را در طی مدت اعتبار ویزا داده می‌شود. به طور مثال باید بگوییم که معمولا ویزا های توریستی single و ویزاهای تحصیلی کشور های مختلف به صورت multiple می‌باشند. سوالی مطرح است که آیا ویزا ها قابلیت تمدیدکردن دارند؟ باید در جواب بگوییم که قانون امکان تمدید ویزا برای ویزا های توریستی و ویزا های کمتر از ۶ ماه اعتبار را نمی‌دهد. البته درمواردی خاص مانند مشکلات پزشکی این کار انجام می‌شود ولی برای ویزا های بلند مدتی مانند ویزا های تحصیلی یا ویزا های کاری این امکان وجود دارد که این نوع ویزاها تمدید گردد.

تعطیلات رویایی، اقدام و راهنمایی های لازم را برای دریافت ویزای کشور های اسپانیا، ایتالیا، پرتقال و فرانسه انجام می‌دهد.
جهت مطالعه مقاله گلدن ویزا اینجا کلیک کنید
تعطیلات رویایی اقدام و راهنمایی های لازم را جهت دریافت گلدن ویزای 5 ساله امارات انجام می دهد.

#آژانستعطیلاترویایی #تعطیلاترویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #توراروپا #وام_گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تورخارجی #طبیعتگردی #باران #زیبا #ویزاآنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت