گردشگری در مالدیو

مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. سواحل زیبای مرجانی با شن‌های سفید و ماهی‌های رنگارنگ و دلفین‌ها، مرداب‌های صاف و زلال لاجوردی و درختان نارگیل و نخل بلند قامت، استراحتگاهی آرام و بکر برای پیدا کردن آرامش در این جزیره دوست‌داشتنی به وجود آورده‌اند. این جزیره جذاب علاوه‌بر آرامش، تفریحات آبی زیادی را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. ما در این مطلب قصد داریم که شما را با برخی از مکانهای گردشگری مالدیو آشنا کنیم.

موزه ملی و پارک سلطان(Sultan park)
پارک سلطان یکی از بزرگ‌ترین‌ جاذبه‌های مالدیو است. این پارک که در پایتخت مالدیو،ماله،واقع شده است،در محوطه کاخ سلطنتی در قرن شانزدهم ساخته شده است. البته امروزه این کاخ نسبتا تخریب شده است. این پارک که در ضلع جنوبی محوطه کاخ سلطنتی ساخته شده است، گردشگران بسیاری را در طول سال به مالدیو جذب می‌کند.
از زمان تخریب کاخ سلطنتی در اواخر قرن شانزدهم، پارک سلطان از بسیاری از جهات شناخته شده. یکی از بالهای کاخ سلطنتی که در تخریب از بین نرفت، باز سازی شد و اکنون موزه ملی که در سال ۱۹۵۲ توسط نخست وزیر وقت افتتاح شد، در آن قرار دارد.
این پارک و موزه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو است که نمی‌توان از بازدید آن صرف نظر کرد.

کاخ ریاست جمهوری یا مولی آگه(Muleeaage)
ممکن است نام مولی آگه برای یک کاخ بزرگ مناسب باشد اما این ساختمان واقعا یک ساختمان کوچک است. این ساختمان به سبک خانه‌های ییلاقی در دوران استعمار سریلانکا ساخته شده است. کاخ مولی آگه که درست روبه‌روی مسجد جامع ماله قرار دارد، در سال ۱۹۰۶ساخته شده است. در اصل، این ساختمان توسط سلطان شمس‌الدین سوم برای سکونت پسرش شاهزاده حسن ایزد‌الدین درست قبل از جنگ جهانی اول ساخته شد. هنگامی که سلطان در ماه مه ۱۹۳۶ سرنگون شد، کاخ مولی آگه مالدیو رسما به عنوان املاک دولتی اعلام شد. در سال ۱۹۶۵، زمانی که مالدیو از انگلیس استقلال یافت و به جمهوری تبدیل شد، کاخ مولی آگه به اقامتگاه رسمی رئیس جمهور تبدیل شد و بعد‌ها این کاخ به اقامتگاه رسمی رئیس‌ جمهور تبدیل شد.
این ساختمان به راحتی قابل تشخیص است و از همه ساختمان‌های شهر ماله بسیار خوشرنگ‌تر و زیباتر است. در جلوی ساختمان یک باغ کوچک عجیب و غریب وجود دارد که اگر در زمان مناسبی از آن بازدید کنید، می‌توانید گیاهان شکوفا شده‌ی بسیاری را تماشا کنید.

آرامگاه محمد تاکوروفان(Mohamed thkurufaanu tombe)
در خیابان‌های وسط شهر ماله، در محوطه یک مسجد کوچک، مقبره محمد تاکوروفان، قهرمان ملی مالدیو وجود دارد که کشور را از زیر سلطه پرتغالی‌ها آزاد کرد. و پس از آن از سال ۱۵۷۳ تا ۱۵۸۵ سلطان بود.

زیردریایی نهنگ(Whail Submarine)
به تور ۴۵ دقیقه سفر زیر اقیانوس هند بپیوندید و از بازدید از مناظر زیبای زیر آب لذت ببرید. زیردریایی نهنگ مالدیو شما را به یک سفر ۴۵ دقیقه‌ای در میان آب‌هایی که مملوء از زندگی‌های دریایی عجیب و غریب است، می‌برد. زیر دریایی نهنگ بزرگترین و مجهز‌ترین زیردریایی مسافری در جهان است که توانایی حمل ۵۰ مسافر و ۳ خدمه را تا حداکثر عمق ۱۵۰ متر را دارد.
قایق‌های انتقال تور شمارا از سواحل ماله به محل زیردریایی با ۱۵ دقیقه فاصله می‌رساند و از آنجا توسط دریچه‌هایی که روی آب قرار دارند شما را به داخل زیر دریایی منتقل می‌کنند و از آن لحظه سفر جذاب و هیجان‌انگیز شما شروع می‌شود. در هنگام گشت‌زنی زیردریایی در زیر آب شما می‌توانید از دریچه‌های بزرگ این زیردریایی محیط زیر آب و همچنین آبزیان جذابی را ببینید.
زیر دریایی نهنگ زیر آب به آرامی حرکت می‌کند تا از صدمه به صخره‌ها و ترساندن حیات دریایی جلوگیری کند. همچنین در هنگام بازدید می‌توانید مکان خود را عوض کنید تا همه‌ی مناظر را از همه جهات ببینید.
تعدادی از مکانهای جذاب مالدیو را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از دیدن آنها در سفر خود لذت ببرید. جهت مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
آژانس تعطیلات رویایی برگزارکننده تور‌های جذاب در نوروز 1400 به این جزیره رویایی می‌باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تور و رزرو آن همین الان با ما تماس بگیرید.
تلفن ۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه تاریخ زیبای جزایر مالدیو اینجا کلیک کنید.
#تعطیلات رویایی #آژانس تعطیلات رویایی #بالی #سفر #مسافرت #سفر رفتن #اندونزی #جزیره بالی #تور #قطار #هواپیما #اتوبوس #بلیط #هتل #معبد #برنج #نقاشی #مقدس #نقاش #معبد تانالات #تاریخ #موزه دن آنتونیو بلنکو #جزیره سنگی # خدای دریاها #گردشگری #زیبا #غروب #ترکیه #ارمنستان #عمان #اوگاندا #کنیا #تور نوروزی #نوروز 1400 #جذاب #طبیعت #طبیعت بکر #تفریح #گردشگری #میمون #جنگل #تفریحات آبی #باغ آبی #معبد #معابد مقدس #کنراد هیلتون #پدر هتلداری #موفق #موفقیت #افراد موفق #هیلتون #هتل هیلتون #هتلهای زنجیره ای هیلتون #مالدیو #تاریخچه مالدیو #تاریخ مالدیو #گردشگری #گردشگری در مالدیو #مکانهای دیدنی مالدیو