طبیعت گردی در مجارستان

مجارستان بدون شک کشوری دارای مناظر طبیعی خیره کننده است. جای تعجب نیست که این کشور دارای 10 پارک بزرگ ملی است که در مناطق مختلف کشور واقع شده‌اند و بسیاری از آنها نیز به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این پارک‌های زیبا که دارای مناظر طبیعی با شکوه هستند، آشنا کنیم.

پارک ملی آگتلک(Aggtelek National Park):
پارک ملی آگتلک یک پارک ملی در شمال مجارستان در منطقه آگتلک کارست است. این پارک ملی زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است و سرزمینی جادویی از غارها و مسیرهای خیره کننده در بالای آنها است.
به عنوان برخی از مکان‌های دیدنی در این پارک زیبا می‌توان به غار استلاکتیت افسانه‌ای، بزرگترین غار استلاکتیک در اروپا اشاره کرد. بخشی از این غار زیبا و جذاب در اسلواکی قرار دارد که همین امر باعث می‌شود تا بازدید کنندگان گاهی اوقات مجبور می‌شوند در زیر زمین از مرز عبور کنند. در این غار زیبا علاوه‌بر وجود تور‌های قایقرانی، تور‌های پیاده روی و دوچرخه سواری نیز وجود دارد تا هر گردشگری که از قایق سواری استقبال نمی‌کند، بتواند با این تورها همراه شود. مراجعه به این پارک ملی و بازدید از غارها و روستاهای اطراف آن می‌تواند یکی از وصف ناپذیر‌ترین خاطرات را برای شما به جای بگذارد.

پارک ملی هورتوباگی(Hortabagy National park):
هورتوباگی یک پارک ملی 800 کیلومتر مربعی است که در شرق مجارستان واقع شده و مملوء از تاریخ و فرهنگ غنی است. این پارک که بخشی از دشت بزرگ مجارستان را تشکیل می‌دهد، مانند پارک ملی آگتلک در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان در منطقه¬ای واقع شده است که طی قرن‌های متمادی فرهنگ منحصر به فرد چوپانی تکامل یافته است که خود را در سبک‌های متمایز سنتی از لباس و معماری و پرورش انواع خاصی از حیوانات نشان می‌دهد که در هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود. حتما از پناهگاه هورتوباگی دیدن کنید که در آن یک نمایش منحصر به فرد از حیات وحش منطقه در یک ساختمان بزرگ است. در این ساختمان گوشتخواران بزرگ و گونه‌های کوچک‌تر که مشاهده آن‌ها در طبیعت دشوار است، در لانه‌هایی که به طور مشابه با زیستگاه‌های طبیعی خود ساخته‌اند، اسکان داده می‌شوند. همچنین در این منطقه دریاچه و باتلاق زیبایی وجود دارد که می‌توانید با پیاده روی در اطراف آن‌ها یک روز دل‌انگیز را ثبت کنید.

پارک ملی بوک(Bukk National Park):
پارک ملی بوک در کوه‌های بوک در شمال مجارستان واقع شده است. از ویژگی‌های مهم زمین شناختی بوک می¬توان به تشکیلات مختلف کارستی در کوه‌های آهکی آن اشاره کرد. تپه‌های بوک هیلز به لطف آب و هوای منحصر به فرد منطقه و زمین‌های متنوع غیر معمول آن، از یک پادشاهی جانوری بسیار غنی برخوردار است. گونه‌های خاصی از گیاهان وجود دارند که فقط می‌توان در این قسمت از خاک مجارستان پیدا کرد. حدود 90 گونه از پرندگان، از جمله بسیاری از گونه‌های در معرض خطر انقراض، لانه‌های خود را در این پارک ایجاد می‌کنند. در بوک دو غار به نام‌های غار سنگی سنت ایستوان و غار آهکی آنا وجود دارد که برای بازدید کنندگان باز است. همچنین یک موزه بسیار جذاب و زیبا در این سرزمین وجود دارد که ارزش بازدید را دارد. به این پارک زیبا سفر کنید و از طبیعت بکر و ناب آن لذت ببرید.
تعدادی از پارک‌های طبیعی و ملی کشور مجارستان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت بریده باشید.
ما در مطلبی جداگانه برای شما عزیزان کشور مجارستان را به طور کامل معرفی کرده‌ایم. جهت مطالعه این مطلب و آشنایی هرچه بیشتر با کشور مجارستان اینجا کلیک کنید.
اکثر ما کشور مجارستان را با نام بوداپست می‌شناسیم اما شهرهای زیبای دیگری نیز در این کشور وجود دارند که مراجعه و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. جهت مشاهده شهر های دیگر مجارستان اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده کلیساهای جذاب این کشور اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان