درباره بلغارستان بدانیم

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا است و از شمال در مجاورت رومان و از شرق به دریای سیاه و از جنوب به ترکیه و یونان و از غرب به صربستان و مقدونیه منتهی می‌شود. بلغارستان دارای تاریخی غنی و ریشه در اعصار کهن دارد. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷۳۶۴۵۷۰ نفر است. که هر ساله یک درصد از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لف با واحد جزء استونیکی است. حدود ۸۵ در صد از مردم آن بلغاری تبار و بقیه جمعیت آن را ترک‌ها تشکیل می‌دهند.. بلغارستان ۱۱۰۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است. بلغارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) درآمد.

و در سال ۲۰۰۵ اتحادیه اروپا، درخواست عضویت بلغارستان را در این اتحادیه پذیرفت و روز عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را یک ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد. مهم‌ترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است. پوشاک، کفش، آهن و فولاد، ماشین‌آلات و تجهیزات و سوخت نیز از دیگر صادرات این کشور می‌باشد. جمهوری بلغارستان رسما کشوری سکولار است اما در قانون اساسی آن مسیحیت ارتدوکس به عنوان دین سنتی کشور ذکر شده است. ۷۶ درصد جمعیت پیرو آیین مسیحیت نوع ارتدوکس هستند و بقیه مسلمان هستند.

منطقه امروزی بلغارستان در قدیم در قلمرو عثمانی‌ها قرار داشت و بعدا یونانی‌هاو رومی‌ها بر این منطقه چیره شدند. ظهور قومیت بلغار به روزگار امپراطوری اول بلغار در قرون وسطی باز می‌گردد. منطقه بلغارستان حدود ۵۰۰ سال در تصرف عثمانیان قرار داشت.
حال بپردازیم به معرفی یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های اروپا که در بلغارستان واقع شده است.
وارنا یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های اروپا است. فرهنگ‌های متعدد در این منطقه به هم آمیخته شده‌اند. در حومه وارنا هنگام حفاری‌های باستان شناسی در مکانی که نکروپولیس نامیده می‌شود، قریمی‌ترین گنجینه طلای دنیا مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد کشف کردند.
در چشم‌انداز شهر وارنا درون دریا، وارنا ساخته شده و در طبقات متعددی با ارتفاع ۳ تا ۲۰ متر جلوه می‌کند؛ گویی که از آسمان برون آمده و تا ساحل سرازیر مس شود.
ساحل عریضی که گاه تا ۵۰ متر پهنا پیدا می‌کند. اقلیم قاره‌ای و معتدل وارنا به شدت متاثر از دریای مجاور آن است. بهار خنک و دل‌انگیز، تابستان معتدل و پاییز آفتابی و زمستان ملایم است. سواحل فوق‌العاده و چشمه‌های آب معدنی این شهر را به یکی از زیبا‌ترین مراکز گردشگری با شهرتی جهانی تبدیل نموده است. در آبراه ارتباطی دریا با دریاچه وارنا بزرگترین سازه حمل و نقلی شبه جزیره بالکان یعنی پل آسپاروخوف ساخته شده است. وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می‌رود. این شهر در ۴۷۰ کیلومتری شمال شرقی صوفیه قرار وارد و شهر‌های مهم اطراف آن دوبریخ، شومن و بورگاس هستند. وارنا یکی از شهر‌های بندری و زیبای کشور بلغارستان است. کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده است و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می‌رود.
حداکثر دمای متوسط این شهر به ۴۱ درجه در ماه اگوست می‌رسد. در مجموع وارنا یک منطقه اروپایی با جاذبه‌های تفریحی و توریستی خوب بوده که با توجه به واقع شدن در اروپای شرقی نرخ ارزانی دارد. هوا در وارنا از نیمه شهریور کمی به سردی می‌رود و بهترین ماه برای سفر به وارنا تیر و نیمه مرداد می‌باشد.

بلغارستان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از سفر و گردش در این کشور زیبا لذت ببرید. در روزهای آینده مطالب بیشتری درباره بلغارستان و مکان های دیدنی آن و تاریخ آن و…. برای شما قرار خواهیم داد.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان #جشنواره های مجارستان #مجارستان شگفت انگیز #بلغارستان