مالتا پایتخت تاریخ و فرهنگ

مالتا مجموعه‌ای از جزایر واقع در دریای مدیترانه و در پلتفرم قاره‌ای بین سیسیل و شمال آفریقا است. مالت شناخته شده در سراسر جهان برای آب و هوای گرم و مناظر زیبا، همچنین مالتا یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در اروپا است. بعضی از مردم تصور می‌کنند مالتا یک شهر یا یک منطقه در اروپا است اما در واقع مالتا یک کشور بسیار جالب در تاریخ و فرهنگ است.

پایتخت مالتا، در والیتا است که در ساحل شمالی جزیره واقع شده است. این کشور شامل پنج جزیره است که تنها دو تا از آن‌ها به نام‌های کمینو(Comino) و گزو (Gozo) قابل سکونت هستند.
مالت یکی از سرزمین‌هایی است که آب و هوایی بسیار گرم‌تر از اروپا دارد. در واقع در این کشور فصل تابستان بسیار طولانی و زمستان‌های نسبتا گرمتری نسبت به سایر نقاط اروپا دارد و همین ویژگی آن باعث شده است تا در تمام طول سال گردشگران زیادی به این نقطه هیجان‌انگیز از کره زمین جذب شوند. مردم بومی مالتا به زبان مخصوص خود که مالتایی است صحبت می‌کنند و جالب است بدانید که ساکنان این جزیره حدود ۵۹۰۰ سال قبل از میلاد ظهور یافتند و تا به امروز امکان سکونت این جزیره را حفظ کرده‌اند.

همانطور که در ابتدا بیان شد، پایتخت مالتا والیتا است که یکی از پر حوادث‌ترین شهر‌های مالتا در طول تاریخ بوده است.
اما نکته جالب توجه آن‌جا است که والیتا بزرگترین شهر این کشور نیست! بزرگترین شهر مالتا بیرکیرکارا(Birkirkara) است و پس از آن کورمی(Qormi) لقب دومین شهر بزرگ این کشور را به خود اختصاص داده است.
مالتا یک جزیره آتشفشانی نیست اما بیشتر مساحت آن از سنگ تشکیل شده است. به عبارت بهتر مالتا یک جزیره سنگی است در نتیجه خاک زیادی نداشته و زمین‌های آن برای کشاورزی مناسب نیستند. به همین دلیل اکثر محصولات کشاورزی و همچنین انرژی الکتریکی از سیسیل به این کشور وارد می‌شود.
مالتا یک کشور کوچک پر از چیز‌های جالبو دیدنی است. معماری خاصی که در این کشور وجود دارد، این سرزمین را منحصر به فرد کرده و ارزش بازدید از آن را بالا می‌برد. قدیمی‌ترین ساختمان‌های جهان در مالتا بنا شده‌اند. همچنین ساختار سنگی این جزیره و همچنین چشم‌انداز دراماتیک صخره‌ها بسیاری از تولیدات سینمایی را به مالتا جذب کرده است.

مالتا هرساله یک میلیون گردشگر را به علت مکان‌های بکر و بی‌نظیر خود جذب می‌کند.
کشور مالتا را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.
جهت مشاهده کافه‌های فوق العاده زیبای مالتا اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده و آشنایی با یکی از زیبا‌ترین کلیسا‌های مالتا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنماییجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان #جشنواره های مجارستان #مجارستان شگفت انگیز #بلغارستان #اختراعات بلغارستان # دانشمند#غذا #غذا های بلغاری #غذا های بلغارستان #جشنواره های بلغارستان #یونان #گردش در یونان #دانمارک #همه چیز درباره دانمارک #لگو #لگو در دانمارک #ثروت عجیب دانمارکی ها #مالتا #درباره مالتا #گردش در مالتا