هر آنچه باید درباره اخذ ویزای درمان بدانید!

در مطلب گذشته تعطیلات رویایی توضیحاتی را درباره ویزای پزشکی یا ویزای درمان ارائه کردیم و در آن از انواع این ویزا همچنین نحوه اخذ آن شما را آشنا کردیم اما به طور خلاصه ویزای درمان ویزایی است که افراد دارای بیماری های جسمی آن را دریافت و جهت درمان به کشورهای دیگر سفر می کنند. دریافت این ویزا به دو صورت امکان پذیر است. 1) از طریق آژانس های مسافرتی 2) دریافت این ویزا به صورت فرودگاهی
جهت مطالعه کامل مطلب ویزای درمان اینجا کلیک کنید. اما در ادامه این مطلب قصد داریم تا مراحل دریافت ویزای درمانی ایران، مدارک لازم جهت دریافت ویزا، مدت اعتبار این ویزا، هزینه ی ویزای درمان و… را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مراحل دریافت ویزای درمانی ایران:

1)تماس با کارشناسان ویزا جهت مشاوره رایگان
2)جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای درمان

مدارک لازم عبارتند از:

✅نامه پذیرش از بیمارستان (IPD)
✅نامه پزشک متخصص مبنی بر نیاز متقاضی به درمان بیماری در ایران
✅اسکن از مدارک پزشکی مرتبط متقاضی
✅اسکن پاسپورت و عکس پرسنلی

3)ارسال مدارک و پرداخت هزینه

4)دریافت EVISA سلامت ایران

5)دریافت ویزا (Pickup) در سفارت‌ یا دفاتر خدمات کنسولی ایران در کشور محل اقامت

مدارم لازم جهت دریافت ویزای درمانی ایران به شرح زیر میباشد:
🔹پاسپورت: اسکن شده و با اعتبار حداقل شش ماه از زمان ورود به ایران

🔹عکس پرسنلی: دارای پس‌زمینه روشن بوده و به صورت اسکن شده باشد. همچنین چهره فرد در آن کاملا مشخص است. دقت داشته باشید که عکس باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد و مطابق با چهره کنونی متقاضی باشد.

🔹نامه پذیرش مراکز درمانی IPD: پذیرش باید از طرف یک بیمارستان دولتی یا خصوصی که دارای واحد بین‌الملل باشد.(در ادامه به توضیح نامه IPD می پردازیم.)

🔹مدارک پزشکی:آزمایشات، سونوگرافی، رادیوگرافی، سی تی اسکن وبه طور کلی فعالیت‌های انجام شده برای بیمار (وجود این مدارک الزامی نیست اما درصد قبولی ویزا را افزایش می‌دهد.)

🔹نامه پزشک متخصص: نامه‌ای با مهر رسمی از طرف یک پزشک متخصص در ایران یا خارج از کشور با موضوع نیاز فرد متقاضی به درمان

مدت زمان اعتبار ویزای درمانی ایران برای اتباع خارجی:

◾ مدت اعتبار ورود: مدت اعتبار ورود ویزای درمانی ایران برای اتباع خارجی، 30 روز (یک ماه) است که نسبت به گذشته تغییر کرده است. (در گذشته مدت اعتبار این ویزا دو ماه بوده است که امروزه به یک ماه کاهش یافته است.) متقاضی ویزا می‌تواند پس از صدور ویزا، تا یک ماه وارد ایران شود.
◾ مدت اعتبار اقامت: اعتبار اقامت ویزای ایران از 1 تا 30 روز بنا به درخواست ثبت شده در سامانه وزارت خارجه متفاوت است. البته این مدت اقامت را می‌توان تا 90 روز یعنی دو بار و هر بار به مدت 30 روز تمدید کرد.
ویزای درمان در ایران

نامه IPD چیست وچگونه می توانیم آن را دریافت کنیم؟

نامه IPD یک نامه به زبان فارسی است که واحد بین الملل بیمارستان برای وزارت امور خارجه ایران می نویسد و در آن توضیح می دهد که متقاضی با مشخصات ذیل، در این بیمارستان نیاز به درمان دارد و درخواست می‌شود با ویزای این فرد موافقت شود. این نامه بیانگر این موضوع است که متقاضی در بیمارستان ارائه دهنده نامه پرونده تشکیل داده است و بیمارستان تایید می‌کند که فرد متقاضی ویزا درمان قرار است در این بیمارستان مداوا شود.
نامه IPD مهم‌ترین مدرک مورد نیاز در مسیر اخذ ویزای درمان است و در صورتی که این نامه وجود نداشته باشد، درخواست به طور حتمی ریجکت خواهد شد. تعطیلات رویایی با بیمارستان‌های متعددی در ایران طرف قرارداد است و در صورتی که متقاضی دارای این نامه یا مجوز نباشد، می‌تواند از طریق تعطیلات رویایی آن را تهیه کند. هزینه اخذ نامه IPD ویزای ایران از بیمارستان چیزی حدود 15 دلار است.

◀هزینه ویزای درمانی در ایران:

هزینه ها‌ی ویزای درمانی ایران دو قسمت دارد:
1)هزینه ی خدمات ویزا و اخذ بارکد
2)هزینه ی صدور ویزا در سفارت

◀هزینه ی خدمات ویزا و اخذ بارکد شامل چه مواردی است؟

تعطیلات رویایی به عنوان حامی، دعوت‌کننده و اقدام کننده ویزا برای فرد متقاضی و همچنین جمع آوری مدارک، آپلود، پیگیری و …. هزینه‌ای را به عنوان خدمات ویزا دریافت می‌کند که این هزینه می‌تواند به ریال یا دلار و به صورت حضوری یا غیرحضوری پرداخت شود. هزینه خدمات ویزایی که تعطیلات رویایی می‌گیرد با توجه به تعداد زیاد درخواست‌های تعطیلات رویایی برای اخذ ویزا و همچنین مستقیم بودن ارتباط تعطیلات رویایی با وزارت امور خارجه که متولی امر صدور ویزا است، در پایین‌ترین قیمت ممکن می‌باشد و کاملا اقتصادی است.

◀هزینه ی صدور ویزا در سفات چیست و شامل چه مواردی است؟

هزینه‌ی صدور ویزا مبلغی است که فرد متقاضی دریافت ویزای درمانی در هنگام مراجعه به سفارت ایران در محل اقامتش و درخواست دادن برای ویزای درمانی باید به سفارت پرداخت کند.، مقدار این مبلغ نیز با توجه به کشور فرد متقاضی متفاوت است و پس از اقدام برای ویزا در سامانه و تایید ویزا، مبلغ قابل پرداخت به سفارت ایران مشخص می‌شود و از سمت تعطیلات رویایی به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. مثلا هزینه صدور ویزا برای ملیت بلژیکی 30 یورو است.

◀تمدید ویزای درمان ایران به چه صورت است و چه مراحلی را در بر دارد؟

اگر مراحل درمان فردی که با استفاده از ویزای درمانی برای درمان بیماری‌اش به ایران سفر کرده در مدت 30 روز اعتبار ویزایش تمام نشود و فرد ناچار باشد مدت بیشتری در ایران بماند، باید ویزای درمانی خود را تمدید کند. این ویزا را می‌توان برای ۹۰ روز تمدید کرد ولی در صورتی که فرد به زمانی بیشتر از این برای درمان، نیاز داشته باشد باید از طریق مراکز مسئول اقدام نموده و اجازه‌ی تمدید دوباره‌ی ویزایش را بگیرد. برای تمدید ویزای درمانی ایران حضور در دفتر پلیس اتباع خارجی یا پلیس 10+ در شهری که فرد درخواست کننده در آن حضور دارد و داشتن مدارک زیر لازم است:

✔) نامه‌ی تایید پزشک:پزشک معالج فرد باید در نامه‌ای تایید کند که مراحل درمان فرد کامل نشده و نیاز است که این فرد مدت بیشتری در ایران بماند.

✔) رسید هزینه‌ها:فرد متقاضی باید رسید هزینه‌هایی را که تا به حال برای درمان بیماری تقبل کرده به دفتر پلیس اتباع ارائه دهد.

✔) مشخص کردن زمان دقیق شروع درمان فرد در ایران و میزان پیشرفت درمان بیماری:باید مشخص باشد که فرد برای درمان بیماری‌اش دقیقا چه زمانی وارد ایران شده و تا به حال چه مقدار در درمان بیماری پیشرفت داشته است.

✔) هزینه‌ی تمدید ویزای درمان:فرد باید برای تمدید ویزایش مبلغی را به دفتر پلیس اتباع پرداخت کند که میزان این مبلغ در دفاتر مذکور مشخص می‌شود.

تعطیلات رویایی

◀ مزایای اخذ ویزای درمانی ایران از طریق تعطیلات رویایی

✔) سرعت و دقت بالای انجام کارها
تیم تعطیلات رویایی همواره سعی می‌کند با تکیه بر تجربه‌ی فراوان خود در گرفتن ویزا مراحل اخذ دعوت نامه برای ویزای درمانی را با بیشترین سرعت و بالاترین دقت انجام دهد، پس شما نباید از این بابت نگرانی داشته باشید.

✔) مطمئن و قابل اعتماد بودن
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تعطیلات رویایی قابل اعتماد بودن آن است، تیم ما از زمانی که مسئولیت اخذ دعوت نامه برای ویزای درمانی شما را بر عهده می‌گیرد به عنوان یک حامی در کنار شما بوده و تا آخرین لحظه تنهایتان نخواهد گذاشت.

✔) کوتاه شدن پروسه‌ی دریافت ویزا
چنانچه شما اخذ ویزای درمانی ایران را به تیم تعطیلات رویایی بسپارید پروسه‌ی دریافت ویزا به دلیل تجربه‌ی بالای پرسنل ما بسیار کوتاه شده و این عمل در زمان کم‌تری انجام خواهد گرفت.

✔) پایین آمدن ریسک ریجکت شدن (رد شدن درخواست اخذ ویزای درمانی ایران)
هنگامی که شما اخذ دعوت نامه برای ویزای درمانی ایران را از طریق تعطیلات رویایی انجام می‌دهید، احتمال اینکه درخواست ویزای شما رد شده و نتوانید ویزا بگیرید به حداقل رسیده و می‌توانید با خیالی آسوده‌تر برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

✔) معقول، ارزان و به صرفه‌ بودن هزینه‌ی انجام مراحل دریافت ویزا
هزینه‌ای که تعطیلات رویایی برای انجام پروسه‌ی اخذ دعوت نامه برای ویزای درمانی ایران از شما دریافت می‌کند با توجه به کیفیت ارائه شده از طرف تیم ما و نسبت به هزینه‌ای که سایر سایت‌ها تعیین کرده‌اند بسیار کم‌تر و مناسب‌تر بوده و شما می‌توانید از این بابت کاملا مطمئن باشید.

✔) پشتیبانی 24 ساعته‌
تعطیلات رویایی برای همه‌ی افرادی که به منظور دریافت ویزا یا دعوت نامه برای ویزای درمانی ایران به آن مراجعه می‌کنند پشتیبانی ۲۴ ساعته در نظر گرفته است، به این معنی که شما در هر ساعتی از شبانه روز که سوالی برایتان پیش بیاید یا در مورد موضوعی دچار ابهام شوید می‌توانید با عوامل ما تماس گرفته و مشکل خود را برطرف نمایید.

به چند نکته در مورد ویزای درمانی ایران توجه نمایید:

🔹کشور ایران به دلیل برخورداری از پزشکان ماهر و زبردست، تجهیزات پزشکیِ پیشرفته، مراکز درمانیِ مجهز و قیمت مناسبِ خدماتِ پزشکی به یکی از کشورهای محبوب، به عنوان مقصد گردشگریِ سلامت تبدیل شده و ویزای درمانی ایران طرفداران فراوانی دارد.

🔹شهروندان کشور آمریکا باید زمان بیشتری را برای دریافت ویزای درمانی ایران صرف کنند شاید تا چند ماه، چرا که صدور ویزا برای آن‌ها کمی پیچیده‌تر است.

🔹شهروندان دو کشور افغانستان و پاکستان نمی‌توانند شخصا برای گرفتن دعوت نامه‌ی پزشکی اقدام کنند بلکه حتما باید این دعوت نامه را از طریق شرکت‌های گردشگری سلامت که در سامانه‌ی الکترونیک روادید وزارت امورخارجه‌ی ایران ثبت شده‌اند دریافت نمایند.

🔹نمایندگی‌های وزارت امور خارجه‌ی ایران در کشورهای مختلف روزهای ۵ شنبه و جمعه هم فعال بوده و برای درخواست کنندگان، ویزا صادر می‌کنند.

🔹هزینه‌ی ویزای درمانی فرودگاهی ایران شامل تخفیف‌های این نوع از ویزا نمی‌شود.

🔹امروزه خدمات گردشگریِ سلامت علاوه بر درمان بیماری‌های جسمی، مواردی چون خدمات پوست و مو، آب درمانی، خدمات زیبایی و حتی چکاپ را شامل می‌شود.

🔹در صورت ناقص بودن مدارک، درخواست اخذ ویزای درمانی ایران از وزارت خارجه برگردانده شده و فرد متقاضی یا شرکتی که برای اخذ ویزا اقدام کرده باید در عرض 12 ساعت این نواقص را به طور کامل برطرف کرده و مدارک را کامل نمایند.

🔹فهرستی از مراکز درمانی که مجاز به پذیرش بیماران بین المللی هستند در اختیار وزارت امور خارجه قرار دارد که فقط دعوت نامه‌هایی را تایید می‌کنند که از سمت مراکز حاضر در آن لیست باشند (بنابراین دعوت نامه‌ی مراکز درمانی که در این فهرست حضور ندارند، حتی اگر آن مرکز دارای مجوز IPD باشد، قابل قبول نیست)

🔹اتباع برخی کشورها همچون آمریکا باید علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا یک تور لیدر برای خود انتخاب و معرفی نمایند که این فرد باید در تمامی مراحل درمان به همراه بیمار باشد.

🔹در شرایط امروزی و با وجود شیوع بیماری کرونا افرادی که قصد دارند با ویزای درمانی وارد ایران شوند، باید علاوه بر مدارک گفته شده تست منفی PCR خود را که اعتبار آن حداکثر ۹۶ ساعت است و به زبان انگلیسی ترجمه شده در هنگام ورود به ایران به مسئولان مربوطه تقدیم کنند.

🔹صدور ویزا پس از ارسال مدارک، بین 7 تا 10 روز کاری طول می‌کشد، اما می‌توان این زمان را با توجه به نظر پزشک و نامه تاییدیه او، تا سه روز نیز کاهش داد.

🔹دقت داشته باشید که زمان تاییدیه ویزا برای شهروندان کشورهای مختلف، متفاوت است. تابعین کشور آمریکا و برخی دیگر از کشورها ممکن است تا 2 منتظر دریافت ویزای خود باشند.

🔹کشور ایران برای راحتی حال مسافران و بیمارانی که برای خدمات پزشکی به کشور وارد می‌شوند، امکان دریافت ویزای درمانی فرودگاهی را نیز فراهم کرده است. البته توجه داشته باشید که این مورد در مورد تعدادی از کشورها صدق می‌کند.

🔹نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرد متقاضی با ویزای توریستی نمی‌تواند از خدمات درمانی استفاده نماید و باید حتما برای دریافت ویزای درمانی ایران اقدام نماید. البته این گزینه در مورد افرادی که در طول سفر نیاز به خدمات درمانی پیدا می‌کنند، صدق نمی‌کند.

🔹مدت اعتبار ویزای درمانی ایران 30 روز است، اما اگر بیمار نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، ویزای او تا 90 روز نیز تمدید می‌گردد. حضور در ایران بیش از 90 روز نیاز به هماهنگی و تایید مراجع ذی‌صلاح دارد.

تمامی مراحل، مدارک، هزینه ها و… ویزای درمان را برای شما عزیزان توضیح دادیم و امیدواریم که مسیر همواری را در این زمینه تجربه نمایید.

جهت مطالعه مطلب چگونه ویزای درمان دریافت نماییم اینجا کلیک کنید.