شهری با خانه های کله قندی

شهر کوچک آلبروبلو در قسمت پاشنه چکمه ایتالیا قرار دارد. شهرت این شهر شگفت‌انگیز در بین گردشگران به خاطر معماری منحصر به فرد و قدیمی خانه‌هایش است.
خانه‌های کوچک این شهر به سبک ترولی است و با سقف‌های مخروطی شکل سنگی ساخته شده‌اند. این بناها تا کنون به خوبی حفظ و در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. این بناها از قرن چهاردهم به بعد ساخته شدند.
آلبروبلو شهر کوچکی در آپولیای ایتالیا و در شهرستان باری قرار دارد. این شهر به علت دارا بودن سازه هایی به نام ترولو معروف است. ترولو به کلبه های ‏سنتی گفته می شود که از جنس سنگ و با سقف های مخروطی شکل ساخته شده اند.
این شهر زیبا حدود ۱۱ هزار نفر را در خود جای داده و مساحت آن ۴۰ کیلومتر مربع است.
خانه های کله قندی
ترولو ها سازه هایی هستند که از قرن چهاردهم بر جای مانده اند. طبق سرشماری ها1500 سازه مخروطی در شهر آلبروبلو وجود دارد و باعث شده است چهره شهر مانند داستان های افسانه ای به نظر بیاید. از بعضی از این ترولی ها امروزه بعنوان انبار ، رستوران و … استفاده ‏می شود. البته هنوز در بعضی از آنها افرادی زندگی می کنند اما ساکنین آنها به راحتی این امکان را به بازدیدکنندگان می دهند تا از داخل محل ‏سکونتشان بازدید داشته باشند.
این خانه های کله قندی یکی از جاذبه گردشگری در ایتالیا محسوب می شود و معمولا اکثر گردشگرانی که به این شهر می آیند ایتالیایی ‏هستند.
شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید آن است که چرا این خانهها به شکل کله قند ساخته شده اند؟ هدف ساخت خانه هایی به این شکل، عدم پرداخت مالیات بوده است.از آنجا که قطعه قطعه کردن این ساختمان ها به سرعت قابل انجام بوده.در نتیجه این مکان به عنوان شهر شناخته نمیشد. و از پرداخت مالیات معاف بوده است.
خانه های کله قندی در ایتالیا
جنس این خانه ها از سنگ و آهک است که علاوه بر مقاومتی بینظیر ظاهری زیبا و وصف نشدنی به آنها یخشیده است. سقف این خانه به صورت هرمی و مخروطی و دیوار های آن ها سفید هستند زیرا در تابستان این رنگ سفید محافظی باشد در برابر گرما تا داخل ترولی ها خنک بمانند. تنها منبع دریافت نور در این سازه ها در ورودی آنهاست. البته برخی از آنها پنجره های کوچکی نیز دارند که برای ورود نور مناسب نیستند.
ترولوها بسیار منحصر به فرد هستند و در هیچ کجای دنیا مانند آنها وجود ندارد. اصلی ترین قسمت این شهر ریون مونتی می باشد که شامل حدود ۱۰۰۰ ترولی است. در این شهر شما به راحتی می توانید تصور کنید که به قرون وسطا سفر کرده اید. سفر لذت بخشی خواهد بود ! 🙂
خانه های کله قندی در ایتالیا
منطقه ی اصلی که توریست ها در آن قرار دارند پیازا دل پوولو است زیرا در تمام اطراف خیابان های آن رستوران هایی با فضای باز وجود دارد که می توانید ساعتی در این منطقه استراحت کنید و از خوردن غذاهای محلی خوشمزه آنها لذت ببرید. همچنین می توانید با فرهنگ غذایی جالب این شهر آشنا شوید.
اگرچه دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر ترولوها هستند. که با قدم زدن در خیابان های این شهر کوچک میتوان از آنها بازدید کرد و لذت برد اما این شهر کوچک و جذاب همچنین موزه هایی نیز دارد که علاقمندان میتوانند از آنها بازدید کنند و خاطره هایی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.
یکی از زیباترین شهر های ایتالیا که نه تنها به عنوان یک شهر بلکه به عنوان یک موزه هم در جهان شناخته می شود، به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که در سفر خود با مراجعه به این شهر زیبا بهترین روز ها را برای خود رقم بزنید.

آژانس تعطیلات رویایی برگزارکننده تور های رویایی و همچنین ارائه دهنده تمامی خدمات ویزا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و هزینه تور ها و همچنین اطلاع از شرایط اخذ انواع ویزا با ما از طریق شماره تماس 22243040 در ارتباط باشین.
جهت مطالعه مطلب زیباترین مومیایی جهان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب دختری که توسط کوه بلعیده شد اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با انسان های عجیبی که در طول تاریخ جهان حضور داشته اند، اینجا کلیک کنید.
در روسیه کلیسایی وجود دارد که برای ساختن آن از هیچ گونه میخی استفاده نشده است. جهت آشنایی با این کلیسا اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با شغل هایی که از وجود آنها تعجب می کنید و گاها از آنها خبر نداشته اید، اینجا کلیک کنید.