پلی که توسط شیطان ساخته شد!

معماری‌های قدیمی در هر کشوری برای گردشگران بسیار جالب است اما برخی از آن‌ها هم به دلیل قدمتشان و هم به دلیل داستان‌هایی که دارندعجیب به نظر می‌آیند و به همین دلیل محبوبیت زیادی را در بین گردشگران به دست می‌آورند.
تا به حال پل تاریخی ۳ طبقه دیده‌اید؟ در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا درباره عجیب‌ترین پلی که روی این کره خاکی وجود دارد، صحبت کنیم. این پل به پل شیطان معروف است و طی داستان‌هایی که افراد محلی تعریف می‌کنند این پل روزگار جالبی را گذرانده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
در کشور ولز و در حدود ۱۵ کیلومتری شهر آبریستوویث روستایی کوچک به نام پونتارفیناچ قرار دارد. ترجمه تحت‌الفظی نام ایت روستا به معنای “پلی روی رودخانه میناخ ” است. همانطور که از نام این روستا فهمیده‌اید، مهمترین جاذبه این روستا یک پل است. پلی با افسانه‌ای جالب و ظاهری عجیب که تبدیل به نماد این روستا شده است و توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند.
پل
سه پل از دره‌ایروی رودخانه میناچ می‌گذرد که به طرز عجیبی یکی روی پل دیگر ساخته شده است.
به نظر می رسد که نام شیطان به علت ظاهر عجیب این پل به آن نسبت داده شده است. اما جالب ا ست بدانید که ده‌هاو شاید هم صد‌ها پل سنگی قوس دار با نام مشابه در سراسر اروپا وجود دارد. این پل نیز مانند همه همتایان خود داستان عجیب مخصوص به خود را دارد. همانطور که گفتیم هر یک از پل‌های شیطان دارای یک افسانه یا داستان عامیانه مربوط به شیطان هستند. این داستان‌ها بسته به منطقه و اعتقادات بسیار متفاوت است. برخی شیطان را به عنوان سازنده پل می‌شناسند که مربوط به عدم اطمینان یا عدم امکان ماندگاری یا وجود چنین پلی در وهله اول است، به طوری که فقط خود شیطان می‌تواند آن را بسازد. اما طبق عقیده‌ای دیگر دیگران از ساختن چنین پل‌هایی برخوردارند که به عنوان هدیه‌ای از سوی شیطان به بشریت داده شده است و… اما داستان و یا افسانه عجیب راجع به این پل از این قرار است:
براساس افسانه‌هاعبور از دره شیب‌ دار این روستا بسیار دشوار بود. بنابراین شیطان با ارائه یک پیشنهاد عجیب وارد عمل شد. او در ازای اولین موجود زنده‌ای که از این پل عبور می‌کند آن را ساخت. اما به هنگام عبور اولین نفر اتفاق عجیبی افتاد و یک سگ جلوتر از بقیه حرکت کرد و از روی پل گذشت. درنتیجه سگ به شیطان تعلق گرفت و بقیه روستائیان از عذاب ابدی نجات یافتند.

اما چرا ۳ پل روی هم و در زمان‌های مختلف ساخته شده است؟
پل اصلی که پایین‌ترین پل است، در قرن ۱۱ ساخته شده است. پس از طی چند سال که مردم از این پل استفاده کردند، به این نتیجه رسیدند که پل ساخته شده چندان محکم نیست و باید پل دیگری به عنوان جایگزین آن ساخته شود. در واقع پل اول خراب نشد و کارگران به جای خراب کردن پل تصمیم گرفتند تا از ان به عنوان داربست برای ساخت پل دوم استفاده کنند. جالب است بدانید که همین جریان دقیقا برای پل دوم نیز تکرار شد و چندین سال بعدقرار بر این شد که یک پل محکم و آهنی در این محل ساخته شد.
همانطور که گفتیم داستان عجیب این پل و همچنین معماری عجیب‌تر آن سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند. اما جالب است بدانید که این منطقه زمانی بخشی از ایالت هلفود بود و شخصی به نام توماس جونز مالک آن بود. او در اینجا کلبه‌ای ساخت تا زمانی که برای شکار به اطراف رود‌خانه می‌رود مکانی را برای اقامت داشته باشد. پس از گذر زمان زیادی و به مرور زمان این کلبه بزرگتر شد به طوری که امروزه به عنوان یک اقامتگاه و هتل برای گردشگراناین منطقه استفاده می‌شود.
یکی از عجیب‌ترین پل‌های جهان را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.
ما در ایران هم مکان‌های عجیب و ترسناک زیادی را داریم که می‌توانید به ان‌ها مراجعه کنید و یک سفر هیجان‌ انگیز را تجربه کنید. جهت مطالعه مطلب ترسناک‌‌ترین مکان‌های ایران اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با عجیب ترین مکان های جهان اینجا کلیک کنید.
در مطلبی جداگانه تمامی مکان های ترسناک جهان را به شما عزیزان معرفی کرده ایم. جهت مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.
همچنین شگفت انگیز ترین مکان های جهان مکان هایی هستند که هر گردشگری حداقل یک بار باید از آنها دیدن کنند. جهت آشنایی با شگفت انگیز ترین مکان های جهان اینجا کلیک کنید.

#پل #عجیب #جهان # پل سه طبقه #پل شیطان #آژانس تعطیلات رویایی #گردش #گردشگری #گردش در جهانن #گردشگر #جهانگردی #گردش در روز تعطیل #دیدن #بازدید #گردش در دوران کرونا #دیدنی #تاریخ #تاریخی#خانواده #ترسناک # ترسناک ترین مکان های جهان #روستا # روستای ولز #3 طبقه #پل سه طبقه عجیب #سگ #اهالی #روح #شگفت انگیز #گردش در مکان های ترسناک