عجایب ناگفته از یونان

یونان به خاطر تاریخ غنی خود شناخته شده است به ویژه آن که این کشور مهد دموکراسی بوده است.یونان همچنین به دلیل سواحل زیبای آبی و روستا‌های زیبا در بالای تپه‌ها شناخته شده است. یونان به دو دلیل یک مقصد محبوب برای گردشگران است. دلیل اول آن‌که این سرزمین قسمتی از اروپا بوده و دلیل دوم ان که فرهنگ کاملا متفاوتی با اروپاییان دارند. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از حقیقت‌های جالب را درباره یونان به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱) قدیمی‌ترین پایتخت اروپا:
آتن پایتخت یونان، قدیمی‌ترین پایتخت اروپا است. به وجود آمدن آتن به ۳۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد و این شهر را به یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های کل جهان تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که حدود ۷۰۰۰ سال است که در سرزمین آتن امکان سکونت وجود دارد.
۲)سرزمین دموکراسی:
آتن کشوری است که دموکراسی از آن‌جا آغاز شده است. همچنین یونان کشوری بود که در آن تمدن غرب به وجود آمد . این بدان معنا است که تاریخ یونان تاثیر به سزایی در زندگی ما داشته است.

۳) اولین میزبان بازی‌های المپیک:
اولین بازی‌های المپیک بیش از ۲۶۰۰ سال پیش در سال ۷۷۶ قبل از میلاد در یونان برگزار شد. رسم این بازی‌ها تا سال ۳۹۳قبل از میلاد در المپ ادامه داشت و پس از آن برگزاری این بازی‌ها در اتن ادامه یافتند.
۴)مواد شوینده اولیه:
یونانیان باستان لباس‌های خود را با استفاده از چربی حیوانات قربانی شده می‌شستند.
۵) روح افراد فوت شده:
یک واقعیت بسیار جالب راجع به یونانیان باستان که شاید نمی‌دانساید! بسیاری از یونانیان باستان اعتقاد داشتند که خوردن لوبیا و استفاده کردن از آن به عنوان مواد اولیه در غذا بد است. زیرا ان‌ها بر این باور بودند که در لوبیا روح ارواح مرده قرار دارد.

۶)کوه المپ:
کوه المپ بلند‌ترین کوه یونان و یکی از بلند‌ترین قله‌های اروپا است. ارتفاع این کوه که در مرز بین تسالالی و مقدونیه واقع شده است، ۲۹۱۷ متر از سطح دریا است.

۷)نماد یونان:
جدا از این‌که آکروپلیس یکی از برجسته‌ترین میراث جهانی یونسکو در یونان است، این مکان با شکوه به عنوان نماد آتن و تمدن غرب نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین اکروپلیس محبوب‌ترین جاذبه گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

۸)یونان بیش از ۶۰۰۰ جزیره دارد. این جزایر در سراسر دریای اژه گسترش یافته‌اند و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. نکته جالب‌تر راجع به این جزایر آن است که این جزیره‌ها فقط ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارند.
تعدادی از جالب‌ترین حقایق را درباره یونان برای شما بازگو کردیم و امیدواریم که از مطالعه ان لذت برده باشید.
جهت آشنایی هرچه بیشتر درباره یونان اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با میراث جهانی ثبت شده در یونسکو که در یونان واقع شده اند اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی و مشاهده بهترین جشنواره‌های یونان اینجا کلیک کنید.
همچنین اگر از اشنایی از غذا‌های‌ یونان لذت می‌برید اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنماییجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان #جشنواره های مجارستان #مجارستان شگفت انگیز #بلغارستان #اختراعات بلغارستان # دانشمند#غذا #غذا های بلغاری #غذا های بلغارستان #جشنواره های بلغارستان #یونان #گردش در یونان