ناگفته هایی درباره پرتغال

پرتغال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کشور‌ها در اروپا در سال ۱۱۳۹ به وجود آمد.از سال ۱۲۹۷ که پرتغالی‌ها و اسپانیایی‌ها معاهده‌‌ی واگذاری آلگارو به پرتغال را امضا کردند، مرز‌های آن به شدت تغییر کرده است. اولین پادشاه، آلفونسو اول، در سال ۱۱۴۳ به قدرت رسید و این کشور برای ۸۰۰ سال آینده یعنی تا سال ۱۹۱۰ که به یک جمهوری تبدیل شد، به عنوان یک مملکت پادشاهی باقی ماند.
پرتغال کشوری خاص و مملوء از شخصیت‌های عجیب و غریب و سنت‌های گوناگون است که این کشور را به مکانی تبدیل کرده است که سالانه میلیون‌ها گردشگر به آن‌جا می‌روند تا از عجایب خداوند و انسان‌ها دیدن کنند.در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از شگفتی‌هایی که در پرتعال وجود دارد، آشنا کنیم.
پرتغال زبان رسمی ۹ کشور است.
بله همانطور که متوجه شدید زبان پرتغالی بسیار فرا تر از مرز‌های پرتغال رفته است و در تعداد زیادی از کشور‌های جهان به عنوان زبان رسمی آن‌ها محسوب می‌شود. در حقیقت گفته می‌شود که بیش از ۲۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان به پرتغالی سخن می‌گویند. پرتغالی نه تنها زبان رسمی پرتغال بلکه در برزیل، کیپ‌ورد، آنگولا، گینه، بیسائو، موزامبیک، سائوتومه و همچنین در گوا در هند و سواحل جنوبی چین نیز رواج دارد.

لیسبون در طول تاریخ یک بار به طور کامل تخریب شده است.
در اول نوامبر سال ۱۷۷۵ جشن مقدس رایج در این شهر درحال برگزاری بود، در ساعت ۹:۴۵ صبح لیسبون با زلزله‌ای بزرگ و عجیب روبه‌رو شد. که تقریبا تمام شهر را به ویرانه تبدیل کرد. گزارش‌های معاصر حاکی از آن است که این زمین‌لرزه بین ۳ تا ۶ دقیقه به طول انجامید و باعث ایجاد شکاف‌هایی به عرض ۵ متر در مرکز شهر شد. اما این اتفاقات ناگوار به همین‌جا ختم نشدند و تقریبا بعد از ۴۰ دقیقه سونامی بزرگ و عظیمی که در اثر زلزله پدید آمده بود، به این پایتخت زیبا رسید و آن را با خاک یکسان کرد. همچنین قبل از پدید آمدن سونامی در همان فاصله‌ی ۴۰ دقیقه، بسیاری از نقاط شهر به دلیل شمع‌های زیادی که در سطح آن روشن بودند، در آتش سوختند. در طی این روز سهمگین ده‌ها هزار نفر جان خود رااز دست دادند و حدود ۸۵ درصد از ساختمان‌های لیسبون از جمله کاخ‌ها و کتاب‌خانه‌های معروف آن تخریب و نابود شدند.

قدیمی‌ترین کتابخانه جهان در لیسبون مستقر شده است.
اگر به لیسبون سفر کرده باشید، انبوهی از کتاب‌فروشی‌های مستقل را که در خیابان‌های کاشی‌کاری شده آن واقع شده‌اند، دیده‌اید. پرتعال به عنوان یک کشور دوستدار کتاب، تعجب‌آور نیست که قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی جهان را می‌توان در این شهر یافت. برتراند کیادو در راگارد که از سال ۱۷۳۲ پابرجا است، قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی این شهر است که هنوز در حال حاضر فعالیت دارد. رکوردی که توسط گینس در سال ۲۰۱۱ ثبت شد.
کتاب‌فروشی اصلی توسط فاور در رادیریتو افتتاح شد. او امیدوار بود که کتاب‌فروشی‌اش به یک مرکز رویداد‌های فکری و هنری تبدیل شود. فاور موفق بود اما در سال ۱۷۷۵ که آن زمین لرزه مهیب رخ داد، این مغازه‌ی زیبا را تخریب کرد. فور کتاب‌فروشی خود را به برادران برتراند فروخت تا آن‌ها مغازه را دوباره مانند اول بازسازی کنند. ۱۸ سال بعد برادران برتراند به این منطقه بازگشتند و مغازه کتاب‌فروشی را بازسازی کردند. با گذشت سالها برتراند به یک نام ملی تبدیل شد و اکنون با بیش‌از ۵۰ مغازه بزرگترین فروشگاه کتاب در پرتعال است.

پرتغال سبک موسیقی خاص خود را دارد.
موسیقی فادو نوعی آواز پرتعالی است که به دهه ۱۸۲۰ باز می‌گردد واغلب در کافه‌ها و رستوران‌‌ها شنیده می‌شود. به طور کلی این موزیک به دلیل داشتن ملودی قوی شناخته شده است.
به طور کلی در موسیقی فادو خواننده در مورد واقعیت‌های سخت زندگی روزمره آواز می‌خواند اما همزمان امیدواری را نیز در وجود آدمی فرا می‌خواند. این را می‌توان با استفاده از کلمه پرتغالی saudade که به معنی اشتیاق است، توصیف کرد.
خوانندگان مشهور فادو عبارتند از: دوس پونتس، کارلوس دوکارمو، مازیرا و…
تعدادی از عجیب ترین شگفتی‌های پرتعال را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید. پیش فروش تور‌های اروپایی آغاز شده است شما می‌توانید برای پیش‌خرید این تور‌های جذاب با ما در ارتباط باشید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰
جهت مطالعه مطالب مهم درباره کشور پرتغال اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده و آشنایی با مراکز خرید پرتغال اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب باغ سائو پدرو دِ آلکانتارا اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #پرتغال #لیسبون #معرفی پرتغال #باغ #تفریح #تفریح در پرتغال #خرید در پرتغال