آمریکارا واقعا چه کسی کشف کرد ؟

ایا تا به حال به چگونگی پیدایش آمریکا فکر کرده اید؟ قطعا وقتی این پرسش به چشمتان خورد یاد ماجرای کریستوف کلمب و کشف قاره آمریکا توسط او افتادید. اما ما امروز قصد داریم تا تصورات شما را بر هم بزنیم و شیوه دیگری از پیدایش و کشف قاره امریکا را برای شما نمایان کنیم! ما را در این مطلب از تعطیلات رویایی همراهی کنید تا ماجرا را به صورت کامل برای شما عزیزان بازگو کنیم.
کشف آمریکا
تحلیل جدید نوشته‌های باستانی نشان می‌دهد که ملوانان ایتالیایی ۱۵۰ سال قبل از کشف قاره آمریکا توسط کریستوف کلمب از وجود آن اطلاع داشتند! با رونویسی و تفصیل یک سند حدوداً در سال 1345 توسط یک راهب میلانی به نام گالوانئوس فلاما، کارشناس ادبیات لاتین قرون وسطی، به کشف حیرت‌انگیز یک قطعه استثنایی اشاره می‌کند که به منطقه‌ای که امروزه به نام آمریکای شمالی می‌شناسیم، اشاره دارد!
گالوانئوس یک روحانی دومینیکن بود که در میلان و در خانواده ای زندگی می کرد که همگان آن ها را به عنوان اربابان شهر می شناختند. او چندین اثر ادبی به زبان لاتین نوشت که عمدتاً در موضوعات تاریخی بود. شهادت او برای اطلاعات در مورد حقایق معاصر میلانی، که او در مورد آنها دانش دست اول دارد، ارزشمند است.
تصور می‌شود که Cronica universalis که در اینجا توسط کیزا تحلیل می‌شود، یکی از آثار متأخر او است و ناتمام و ناقص باقی مانده است. هدف آن شرح جزئیات تاریخ کل جهان، از «آفرینش» تا زمان انتشار آن است.
در ترجمه و تجزیه و تحلیل سند کشف شده، پروفسور کیزا نشان می دهد که چگونه جنوا یک “دروازه” برای اخبار بوده است، و چگونه به نظر می رسد که گالوانئوس به طور غیررسمی شایعات دریانوردان را در مورد سرزمین هایی در منتهی الیه شمال غرب برای منافع تجاری بیان می کند.
پروفسور کیزا می‌گوید: این شایعات برای یافتن سازگاری در بازنمایی‌های نقشه‌کشی یا علمی بسیار مبهم بود.
این کشف که در مجله معتبر Terrae Incognitae منتشر شد، پیش از روز کلمبوس در سال 2021، که به‌عنوان روز مردم بومی در بسیاری از ایالت‌های ایالات متحده جشن گرفته می‌شود، انجام شد.
کشف امریکا
کیزا بیان می‌کند که Cronica universalis شواهد بی‌سابقه‌ای برای این گمانه‌زنی به ارمغان می‌آورد که اخبار مربوط به قاره آمریکا که از منابع نوردیک به دست آمده، یک و نیم قرن قبل از کلمب در ایتالیا منتشر شده است! او می افزاید: «آنچه این ماجرا را (درباره مارکالادا) را استثنایی می کند، منشأ جغرافیایی آن است: مارکالادای توصیف شده توسط گالوانئوس پر از درختان است، و این تصویر سازی بی شباهت به مارکلند جنگل حماسه گرونلندینگا نیست و طبق گفته او حیوانات زیادی در آنجا زندگی نمی کنند. “این جزئیات برای وجه تمایز دو سرزمین می توانند گزینه های مناسبی باشند و نمیتوان آن‌ها را بی‌اهمیت جلوه داد، زیرا ویژگی مشترک نواحی شمالی، تیره و بی‌ثمر بودن است، همانطور که در واقع گرینلند در روایت گالوانئوس آمده است. به عقیده پروفسور کیزا ، ما باید به Cronica universalis اعتماد کنیم، زیرا گالوانئوس در سراسر سند اعلام می کند که در کجا این داستان های شفاهی را شنیده است، و ادعاهای خود را با عناصر برگرفته از روایت ها (افسانه ای یا واقعی) که متعلق به سنت های قبلی در سرزمین های مختلف است، پشتیبان می کند. پروفسور کیزا می‌گوید: «من هیچ دلیلی نمی‌بینم که او را باور نکنم، مدت‌هاست متوجه شده‌ایم که نمودارهای پرتولان (دریانوردی) قرن چهاردهمی که در جنوا و کاتالونیا ترسیم شده‌اند، نمایش جغرافیایی پیشرفته‌تری از شمال ارائه می‌کنند. که می تواند از طریق تماس مستقیم با آن مناطق محقق شود. این تصورات در مورد شمال غرب احتمالاً از طریق مسیرهای کشتیرانی به جزایر بریتانیا و سواحل قاره ای دریای شمال به جنوا رسیده است. ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دریانوردان ایتالیایی یا کاتالونیایی در آن زمان به ایسلند یا گرینلند رسیده‌اند، نداریم، اما مطمئناً می‌توانستند کالاهای تجاری شمال اروپا را از آن منشاء خریداری کنند تا به منطقه مدیترانه منتقل شوند.
این مطلب تمام موازنات تاریخی شما را بر هم زده است اما به این مسئله توجه داشته باشید که همچنان هم مدارک موثقی برای اثبات پیدایش آمریکا قبل از کریستوف کلمب در دسترس نیست و حتی تاریخ شناسان و دانشمندان صاحب نظر در این زمینه نیز از این ماجرا اطمینان ندارند!
یکی از جالبترین وقایع تاریخی را برای شما شرح دادیم و امیدواریم کهاز مطالعه آن نهایت لذت را برده باشید.

ژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی است. جهت اطلاع از شرایط تور ها و رزرو آنها با ما از طریق شماره تماس 22243040 در ارتباط باشین.
جهت آشنایی با هتل 5 ستاره شناور بر روی آب اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب قایقرانی دختر 21 ساله تنها در 70 روز اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب تجربه زندگی روزمره در زیر آب اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب خیابان 30 سانتی متری اینجا کلیک کنید.
جهت اشنایی با بزرگترین چرخ و فلک دنیا اینجا کلیک کنید.