درباره رود آمازون چه چیز هایی میدانید؟

رودخانه آمازون
کمتر کسی را در عصر حاضر می توان یافت که حداقل اطلاعاتی در خصوص یکی از مرموزترین نقاط جهان که با عنوان آمازون شناخته می شود نداشته باشد. رودخانه آمازون نام یکی از مهم ترین رودخانه های جهان است که از میان جنگلی انبوه به همین نام می گذرد.

گردشگران کنجکاو و ماجراجو به جای مسافرت به کشورهای لاکچری و بازدید از جاذبه های لوکس و پرهزینه، به چنین مناطقی سفر کرده و هیجانات مختلفی را تجربه می کنند. در ادامه این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا این روزخانه جذاب را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کنیم و در انتها تور های بینظیری برای شما تدارک ببینیم تا بتوانید از نزدیک شاهد این رودخانه خارق العاده باشید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
بزرگ‌ترین رودخانه دنیا آمازون است که با 1100 انشعاب و 7/6 هزار کیلومتر طول، از کوه‌های 12 میلیون ساله در آمریکای‌جنوبی شروع شده و پس از گذر از یک مسیر پرپیچ و خم، به سمت شرق و اقیانوس اطلس می‌رود. دهانه این رودخانه بسیار عریض است؛ به طوری‌که حتی کشتی‌ها نیز قادر به عبور از آن هستند. البته در قسمت‌هایی از این رودخانه که دارای آب گرم و نسبتاً راکد است، حیوانات عجیبی نیز زندگی می‌کنند که یک نمونه از آنها، نوع خاصی از گربه ماهی است که به دلیل زندگی در این منطقه بکر دنیا بسیار بزرگ‌تر از حد معمول است.
رودخانه آمازون
بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ماهی‌های آب شیرین در این رودخانه زندگی می‌کنند. طبق تحقیقات به دست آمده، طول عمر این رودخانه 11 میلیون سال محاسبه شده است.

تمدن گمشده آمازون

فرانسیسکو پیزارو گونزالس‌ اهل اسپانیا، یکی از کشورگشایان خونخوار دنیا بود که به قصد پیدا کردن شهر الدرادو که گفته می‌شد حتی پیاده‌روهای آن از طلا پوشیده شده است، پا به آمریکای‌جنوبی و آمازون نهاد که در آن زمان جزیی از قلمرو اینکاها بود و هیچ انسانی به جز افراد قبیله به آنجا نرفته بودند.
مردم بومی
در سال 1524 او برای اولین بار به آمریکای‌جنوبی رفت اما به دلیل کافی نبودن آب و آذوقه و همچنین جنگ با بومیان منطقه، خسته و بیمار به کشور خود بازگشت.
دو سال بعد دوباره پیزارو به همراه گروهش راهی آمریکای‌جنوبی شدند. این‌بار در هنگام گذر از خط استوا توانستند غنایم باارزشی از جنس طلا و نقره به دست آورند که همین امر باعث بروز اختلاف در میان گروه شد.

آنها در این سفر برای اولین بار شتر لاما را دیدند و نام آن را شتر کوچک گذاشتند. پیزارو در سفرهای خود با بومیان منطقه برخورد کرد. ولی بعد از بازگشت و گفتن مشاهداتش هیچ‌کس حرف‌های او را در مورد این انسان‌ها باور نکرد. اما با توضیحاتی که پیزارو راجع به این منطقه داد بسیاری از محققان بعدها به آمازون رفته و در آن هنگام که این جنگل‌ها به عنوان منطقه مسکونی بومیان آمریکا در کل دنیا شناخته شد.

رودخانه امازون را به همراه تاریخچه آن به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت لذت را برده باشید.
تعطیلات رویایی برگزار کننده تورهای رویایی در ایام نوروز به برزیل است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.
تلفن:02122243040
اگر تمایل دارین تا درباره شهر های برزیل نیز اطلاعات جالبی داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.(جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.)

آبشار های بی نظیر جهان در کجا قرار دارند؟
شهر جنگل های زیبا مانائوس
سائوپائولو کجاست؟
سرزمین خلقت های عجیب
اقامتی بی نظیر در برزیل