ورود و اقامت در قطر در دوران جام جهانی

ورود به قطر چگونه پیش بینی شده است؟
به نظر می رسد ( قرار هست) برای ویزای ورود به قطر از تجربه روسیه و برزیل استفاده بشود، به این صورت که برای هر فرد یک فن آیدی صادر بشود. پروسه صدور فن آیدی تقریبا شبیه صدور ویزا خواهد بود منتهی با سختی کمتر، تنها مرحله دشواری که پیش رو است، فقط کارت واکسن و اپلیکیشن احتراز و موارد ممانعت از انتشار کرونا است که به سختی رعایت خواهد شد.
با صدور فن آیدی هر نفر میتواند در طول مدت بازی ها به دفعات وارد قطر بشه ، این فن آیدی فقط برای ایام بازی ها اعتبار دارد و به اینکه شما بلیط بازی دارید یا نه، مربوط نمی شود.
ظرفیت ورزشگاههای قطرجمعا کمتر از 400 هزارنفره،قیمت رسمی بلیط بازی ها بین 105 تا 250 دلار برای هر بازی خواهد بود(شیوه خرید بلیط ها را نیز برای شما به طور کامل شرح داده ایم. جهت مطالعه آن اینجا کلیک کنید.)
بازی های دور مقدماتی ارزانتر و بازی فینال بالاترین قیمت بلیط را خواهند داشت ، احتمالا مثل برزیل 2014 و یا روسیه 2018 بازارسیاه بلیط هم خواهد بود.
بلیط ها از طریق سایت فیفا در 4 مرحله پیش فروش شده و بصورت قرعه کشی با استفاده از کارت های اعتباری یا پیش پرداخت ( دبیت و کردیت) خریداری می شوند و هر نفر احتمالا تا 3 بلیط را با ثبت نام استفاده کننده از بلیط میتواند خریداری کند.
در حال حاضر فقط قیمت تور های قطر ایرلاین مشخص شده است و قیمت هیچ تور دیگری هنوز مشخص نیست.
سفر به قطر در جام جهانی

در ایام جام جهانی به نظر می رسد که قطر مشکلاتی برای اسکان مسافرین داشته باشد
تعداد اتاق های موجود در کلیه هتل ها در قطر بالغ بر70 هزار اتاق که قرار است تعداد قابل توجهی نیز به آنها اضافه شود و هنوز هتلها در حال ساخت هستن. (هتلهایی مانند گروه اکور تازه شروع به ساخت هتل کردند.)

دولت قطر هم به همین دلیل و برای اینکه اتاق ها از بین نروند و سوخت نشوند، اعلام کرده است که حداقل مدت اقامت در زمان برگزاری بازی ها در قطر باید دوشب و 3 روز باشد. یعنی شما در این مدت باید در قطر حضور داشته باشین و هتل ها را حداقل به مدت 2 شب و سه روز رزرو کنید.
قیمت اتاق ها دودا چقدر است؟
در حال حاضر روی سایتها، قیمت اتاقها بسیار بالا و برای هتل های 4 ستاره حدودا شبی 10 هزار دلار امریکا است. البته بی تردید این قیمت مبنای هزینه اقامت در دوحه در زمان بازی ها نیست.
در ادامه قصد داریم تا تعدادی از این هتل ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.
هتل موندریان دوحه

هتل موندریان دوحه از بهترین هتل‌های ممکن برای اقامت در کشور قطر است. هتل موندریان یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های خاورمیانه است و دارای مراکز مجهز اسپا و ماساژ برای گردشگران می باشد. این هتل بیست و چهار طبقه دارای 211 اتاق و 59 سوییت مجهز می باشد و از آن جایی که نزدیک برج های زیگ زاگ قرار گرفته دسترسی توریست ها را به مراکز خرید و شهر لوسیل بسیار آسان کرده است. استخری که روی پشت بام این هتل قرار گرفته چشم اندازی زیبا دارد و آسانسور طلا بیست و چهار عیار آن در دنیا مشهور است. در ضمن این هتل منحصر به فرد شامل یک باشگاه بدنسازی شبانه روزی نیز است.
هتل اس تی رجیس دوحه
یکی از بهترین هتل های پنج ستاره کشور قطر هتل اس تی رجیس دوحه است که معماری عربی خاص آن در بین گردشگران بسیار مشهور است. این هتل شیک چشم انداز رویایی ای دارد و دارای خدمات مخصوص ماساژ، اسپا و ساحل اختصاصی جهت استراحت و حمام آفتاب می باشد. آشپزهای هتل اس تی رجیس دوحه در کشور قطر بسیار معروف هستند و غذاهایی که در این هتل سرو می شود طعم بی نظیری دارند. از دیگر امکانات این هتل پنج ستاره می توان به استخر روباز و زمین تنیس آن اشاره کرد.
هتل شرایتون گرند دوحه
یکی از قدیمی ترین هتل های کشور قطر هتل بزرگ شرایتون است که در سال 1982 ساخته شده و در سال 2014 مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل استثنایی فقط سه دقیقه تا دریا فاصله دارد و در ضمن هم نزدیک رستوران مشهور لاوراندا و هم نزدیک محله تفریحات شبانه آیریش هارپ قرار گرفته است. بنابراین یکی از بهترین اقامتگاه ها برای توریست هایی است که هم اهل تفریحات هیجان انگیز هستند و هم به تنوع غذایی علاقه بسیار دارند. هتل بزرگ شرایتون ساحلی اختصاصی و آرام دارد و از بهترین آشپزهای مدیترانه ای، ایتالیایی و آسیایی بهره می برد. از دیگر امکانات این هتل می توان به زمین تنیس، زمین های اسکواش و سالن بدنسازی پیشرفته آن اشاره کرد. در ضمن از هتل شرایتون گرند تا مراکز خرید مهم قطر راه چندانی نیست.
هتل فریزر سویتس دوحه
این هتل پنج ستاره شیک و زیبا در شهر دوحه قرار دارد و دارای 224 اتاق مجهز است. ساختمان بلند و مدرن هتل فریتز سویتس
چشم اندازی رویایی دارد و اقامتگاهی بسیار مناسب برای گردشگران کشور قطر به حساب می آید. از دیگر امکانات این هتل لوکس می توان به سالن استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، اسپا، اتاق بیزینس و سالن بدنسازی آن اشاره کرد.
هتل فور سیزن دوحه
یکی دیگر از هتل های پنج ستاره و مجهر کشور قطر هتل چهار فصل دوحه است. این هتل شیک دارای یک ساحل اختصاصی، سالن های استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، اسپا، اتاق بیزینس، سالن بدنسازی سرویس خشک شویی، اینترنت رایگان و بسیاری تجهیزات دیگر می باشد. پیش از سفر به هتل فور سیزن توجه داشته باشید که سیگار کشیدن در این هتل ممنوع است.
هتل زباراح
اگر به دنبال یک اقامت نسبتاً ارزان در یک هتل مجهز و تمیز هستید حتماً به هتل سه ستاره زباراح مراجعه کنید. این هتل معروف دارای 45 اتاق نسبتاً بزرگ است که تقریباً شبیه سوییت هستند. هتل زباراح از همه تجهیزات هتل های پنج ستاره مثل پارکینگ، اینترنت، سرویس خشک شویی، سالن استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، اسپا، اتاق بیزینس و سالن بدنسازی برخوردار است.
تعطیلات رویایی در جام جهانی
همانطور که می دانید فروش بلیط های بازی های جام جهانی آغاز شده است. اگر علاقمند به تماشای بازی های جام جهانی و از طرفداران بی قید و شرط فوتبال هستید اینجا کلیک کنید تا جزئیات خرید بلیط را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین جهت خرید بلیط بازی های جام جهانی اینجا کلیک کنید و فرم مربوط به رزرو را پر نمایید.

جهت آشنایی با تاریخچه جام جهانی از ابتدا تا امروز اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب “انچه برای سفر به قطر باید بدانید” اینجا کلیک کنید.

جهت مطالعه مطلب”سفر به قطر از فرودگاه تا اخرین روز” اینجا کلیک کنید.