هنر در ایتالیا

به جرات محبوب‌ترین مقصد اروپانوردان، ایتالیا است. کشوری با تنوع فراوان از جاذبه‌های توریستی که بعضی از آن‌‌ها در جهان بی‌همتا هستند. تاریخ پر جلال و جبروت امپراتور‌های رمی، نگاه مذهب کاتولیک، آغاز رنسانس هنر و فرهنگ،هزاران مجسمه، کاخ و تابلو‌های نقاشی و البته طبیعت هزار رنگ و هزار نقش جاده‌ها و روستاها، این کشور را به کشوری شگفت‌انگیز بدل کرده است.ایتالیا را بار‌ها و بار‌ها باید دید و شناخت.
ایتالیا زادگاه هنرمندان و نوابغ هنری بسیاری است. هنر و فرهنگ ایتالیا تحت تاثیر شدید عناصر هنری روم و یونان باستان قرار دارد. در ادامه این مطلب به بررسی هنر در ایتالیا می‌پردازیم.
مکاتب هنری که اصالتا ایتالیایی هستند شامل رنسانس، فوتوریسم، ماکیایولی، مکتب فلورانس و مکتب ونیز است.

مکتب رنسانس:
رنسانس به معنی نوزایی، نوزایش و تولد دوباره است. واژه رنسانس را ابتدا فرانسوی‌ها در قرن ۱۶ به کار بردند. رنسانس جنبش فرهنگی مهمی بود که آغازگر دورانی از اصلاحات مذهبی وسیاسی، انقلاب هلمی و پیشرفت هنری شد. مکتب رنسانس در فلورانس ایتالیا به اوج خود رسید و بخش اعظم آن را مدیون خاندان ثروتمند مدیچی از طایفه‌ی بازرگانان بود که با قاطعیت تمام از هنر، انسان دوستی و فلسفه‌های گوناگون مربوط به حوزه انسان و جایگاه آن حمایت کردند.سبک نقاشی، مجسمه سازی، هنر‌های تزئینی مربوط به دوره رنسانس بر دو موضوع طبیعت و فردگرایی و نگاه به انسان به عنوان موجودی مستقل و به خود متکی تمرکز دارد. رنسانس با هنرمندان مشهوری از جمله لئو باستیتا آلبرتی، برونلسکی، دوناتلو و مازاتچو پدید آمد.

مکتب فتوریسم:
اصطلاح فوتوریسم از واژه(future) به معنای آینده گرفته شده است. این تفکر و زیبایی شناختی، پیش از جنگ جهانی اول از ایتالیا و روسیه در سراسر اروپا گسترش یافت. فوتوریسم یکی از جنبش‌های هنری اوایل قرن بیستم بود. فوتوریست‌ها در بسیاری از زمینه‌ها مانند ادبیات، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، سفالگری، تئاتر، موسیقی و معماری فعالیت داشتند. از جمله هنرمندان اولیه سبک فوتوریسم می‌توان به رومبر توبوچینی، جیاکوموبالا، جینوسورینی، کارسوکارا و… اشاره کرد.

مکتب ماکیایولی:
ماکیایولی‌ها گروهی از نقاشان ایتالیایی بودند که در نیمه دوم قرن نوزدهم در توسکانی فعال بودند. آن‌ها از کوانسیون‌های قدیمی که توسط آکادمی‌های هنر ایتالیا تدریس می‌شد، فاصله گرفتند و بیشتر نقاشی‌های خود را در فضای باز انجام دادند تا نور ، سایه و رنگ‌های طبیعی را ببینند و به تصویر بکشند. این عمل، ماکیایولی را به امپراسیونیست‌های فرانسوی مرتبط می‌کند که چند سال بعد به برجستگی رسیدند. از برجسته ترین هنرمندان این جنبشمی‌توان به آدریانو سیسیونی، جوزپه آباتی، کریستیانو نوبانتی، اوداردو بورانی، ونیچزو کابیانکا، ویتود آنکانا و… اشاره کرد.
قطعا هنر لذت بخش‌ترین قسمت یک کشور است که آشنایی درباره آن خالی از لطف نخواهد بود. تعدادی از مکتب های هنر ایتالیایی را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید.
شما می‌توانید تمام این سبک ها را در آثار تاریخی ایتالیا ببینید. جهت آشنایی با مکان‌های باستانی ایتالیا اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه تاریخچه زیبای ایتالیا اینجا کلیک کنید.
اگر به فستیوال‌ها و جشنواره‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب فستیوال‌های ایتالیا را مطالعه کنید. چهت مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.
و اگر هنگام سفر فقط به مراکز خرید و خرید کردن در آن‌ها فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مراکز خرید ونیز را مطالعه کنید. جهت مطالعه این مطلب اینجا کلیک کنید.
با مطالعه تمام این مطلب‌ها می‌توانید برنامه‌ای جامع و کامل برای سفر خود بچینید.
آیا می‌دانید که مرز‌های ایتالیا از اواسط ماه می به روی گردشگران باز خواهد شد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
تلفن:۲۲۲۴۳۰۴۰

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنمایی #اقدام #ویزا کاری #ویزا تجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #غذا ی محلی #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان