بازدید از تمام ایران تنها در یک روز!

باغ های ایرانی از مشهور ترین باغ های دنیا هستند که برخی از آن ها در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده اند.
باغ موزه هنر ایرانی از باغ های سرسبز و تماشایی و جاذبه های کمتر شناخته شده کشورمان است که در خیابان دکتر حسابی واقع در شهر دیدنی تهران قرار گرفته است. این باغ که مساحتی حدود یک هکتار از محله خوش آب و هوای الهیه را به خود اختصاص داده، نه تنها از فضای بسیار دلنشین و زیبایی برخوردار است، بلکه از وجود ماکت های زیبای برخی از جاذبه های محبوب و مشهور کشورمان نیز بهره مند است.
متاسفانه بسیاری از افرادی که در تهران ساکن هستند تصور می کنند که مکان های تاریخی، دیدنی و گردشگری فقط به شهر های دیگر ااختصاص دارند و تهران فاقد هرگونه از این مکان ها است. اما اشتباه می کنند تهران دارای بیشترین مکان های گردشگری در ایران است. همانطور که متوجه شدید، قصد داریم تا شما را باغ موزه هنر ایرانی یکی از بی نقص ترین موزه های جذاب تهران شما را آشنا کنیم.
باغ موزه هنر ایرانی
تاریخچه این باغ موزه زیبا، به سال ۱۳۱۰ و دوران رضا خان بر می گردد. طرحی که در آن سال برای باغ کشیده بودند، هیچ شباهتی به طرح کنونی باغ نداشته و در واقع، بسیاری از حوضچه ها و آب راه های پارک، در سال ۸۴ به آن اضافه شده است.
این باغ نخست در دوران رضا شاه پهلوی و به دستور همسر یکی از افسران ارشد ارتش به نام توران توقیفی احداث گردید و به تفرجگاه تابستانی او و همسرش مبدل شد. پس از انقلاب اسلامی ایران، این پارک که حدود یک هکتار وسعت داشت، مدت ها در اختیار خانه سینما قرار گرفت. اما در دهه ۸۰ تصمیم بر این شد که این باغ به مکانی عمومی مبدل شود. از این رو، پروژه بازسازی پارک در سال ۱۳۸۴ آغاز گردید و پس از تغییراتی جزئی در طرح و نقشه باغ و افزودن آب راه ها و حوضچه هایی زیبا، درب های آن بروی عموم مردم گشوده شد تا همه از زیبایی های آن بهره مند گردند.
باغ موزه هنر ایرانی از بخش های مختلفی نظیر نگارخانه، کافه باغ، کارگاه های هنری و مراکز فروش صنایع دستی تشکیل شده است.
هنرمندان در این باغ تمام تلاش خود را کرده اند تا پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران را در قالب نمادهایی از جاذبه های گردشگری کشور، گرد هم آورند. بنابراین این مکان هم یک باغ ایرانی زیباست و هم یک موزه غنی از آثار هنری هنرمندان کشور.
آثار هنری موجود در این باغ را به دو دسته تقسیم کرده اند. بخش اول، ماکت های بسیار زیبایی از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری کشور هستند که برای بازدید در این باغ قرار داده شده اند. گویا بسیاری از این آثار را در دوران پیش از انقلاب، برای شرکت در جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته بودند. در کنار این ماکت های ارزشمند بتونی، آثار حجمی بسیار زیبایی هم از برخی هنرمندان معاصر ایران در باغ موزه هنر ایرانی وجود دارند که علاقه مندان به هنر مجسمه سازی و کار با چوب و فلز، می توانند از آن ها بازدید کنند.
دسته دوم آثار هنری موجود در این باغ موزه، آثار و دست سازه های هنری هنرمندان معاصر کشور است که در نگارخانه آن نگه داری می شود. بازدید از این آثار در زمان های محدودی در روز امکان پذیر است.

یکی از زیباترین مکان های دیدنی تهران ا به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدوارم که با مراجعه به آن بهترین خاطرات را برای شما رقم بخورد.
آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی
همچنین به دلیل آگاهی هر چه بیشتر شما از مکان های دیدنی تهران ما در گذاشته مطالبی را به اشتراک گذاشته ایم که می توانید با مطالعه آنها از مکان های جذاب تهران با خبر شوید و در روز های تعطیل خود از آنها بازدید نمایید. جهت مطالعه هر مطلب روی نام آن کلیک کنید.
گنجینه فرهنگ ایرانیان در تجریش
ترسناک ترین مکان های ایران
اولین بنای ساخت یونانیان در تهران
مکانی ساده برای عبادت که بعدا کلیسا شد
تجربه آرامش در عمق خانه مهربان
خانه طبیب دربار ناصری یا هاشم خان دماوندی؟