برج الیزابت یا بیگ بن؟

اگر تا به حال به لندن رفته باشید و یا حتی تصویری از لندن را دیده باشید احتمالاً برج ساعت عظیم را در گوشه‌ای از کاخ وست مینستر دیده‌اید.
همانطور که میدانید این برج یکی از نمادهای مهم شهر لندن است. شاید شما هم این ساعت را با نام بیگ بن بشناسید اما بیگ بن یک ساعت نیست بلکه نام زنگی است که در بالای این برج بلند و معروف قرار دارد. وزن این زنگ حدود ۱۳ تن بوده و همانطور که می دانید شهرت جهانی دارد.
اما ساعتی که ما اغلب به عنوان بیگ بن آن را می‌شناختیم برج ساعت ملکه الیزابت نام دارد.
این ساعت توسط ادموند بکت دنیسون با همکاری جورج ایری و ادوارد دنت طراحی شد.

ساعت و زنگ بیگ بن در بالای برج ۳۲۰ پایی الیزابت قرار دارد که برای اولین بار در ۳۱ مه ۱۸۵۹ بر فراز ساختمان های پارلمان در وست مینستر به صدا درآمد. کاخ وست مینستر در اکتبر ۱۸۳۴ و بر اثر آتش سوزی نابود شد اما طراحی کاخ جدید خبر از وجود ساعتی زیبا در بالای برج می‌داد.
منجم سلطنتی سر جورج ایری قصد داشت تا این ساعت با بالاترین دقت ساخته شود. از جمله اقدامات او در راستای ساخت این ساعت بررسی‌های پی در پی رصدخانه رویال گرینویچ بود.
در آن زمان بسیاری از ساعت سازان این هدف را غیر ممکن می دانستند اما ایری روی کمک ادموند بکت دنیسون وکیل دادگستری که در علم اندازه گیری متخصص و مشهور بود، حساب کرد. کارکرد این ساعت بسیار جالب است. جالب است بدانید که زمان سنجی دقیق این ساعت توسط یک دسته سکه که بر روی پاندول بزرگ ساعت قرار می گیرد تنظیم می شود و حرکت ثابت عقربه های ساعت را در هر زمانی تضمین می کند.

بیگ بن نام زنگی است که داخل این ساعت قرار داده شده است و هر ۱۵ دقیقه یکبار به صدا در می آید جالب است بدانید که دو داستان قابل اعتماد درباره چگونگی نامگذاری بیگ بن وجود دارد بسیاری ادعا می کنند که نام این زنگ از سر مشهور، سر بنیامین هال کمیسر کار درست لندن در زمان ساخت آن گرفته شده است و عده ای دیگر بر این باورند که این زنگ به‌خاطر بوکسور محبوب سنگین وزن بنیامین کانت نامگذاری شده است زیرا این زنگ بزرگ ترین زنگ ساخته شده تا آن زمان بود.
برج الیزابت را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

جهت آشنایی با موزه هری پاتر در انگلستان اینجا کلیک کنید.
جهت مشاهده جنگل ارواح در انگلستان ایتجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #انگلستان #بیگ بن #انگلیس #سفر # مسافرت #گردش #برج الیزابت #ساعت #زنگ بیگ بنگ #ویزا #ویزا آنلاین #خارج #خارج از کشور #اروپا #گردشگری #مسافر #عجیب #بلیط #هواپیما #اتوبوس #قطار #هتل #تعطیلات رویایی #گردشگر #زبان #زبان انگلیسی#اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #آفر