بلک فرایدی فرصتی فوق العاده برای خرید

با توجه به نزدیک شدن اواخر ماه نوامبر و فرارسیدن بلک فرایدی قطعا مطالب زیادی درباره آن شنیده اید بله همانطور که می دانید بلک فرایدی یک روز فوق العاده برای خرید است. در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا این روز جذاب را به شما معرفی کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
بلک فرایدی
بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامی است که برای اشاره کردن به آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر مرسوم شده است. این روز در امریکا و بسیاری کشورهای دیگر آغاز فصل خرید کریسمس محسوب می‌شود. بازارهای اقتصادی کشورهای مختلف در این روز با حراج و تخفیف رونق بیشتری در مقایسه با سایر فصول و ماه‌های سال می‌گیرند و خریداران با شوق و شور زیاد به فروشگاه‌های مختلف هجوم می‌برند.
بلک فرایدی شاید یکی از مهم‌ترین رویدادها برای خریداران و فروشندگان محصولات مختلف باشد. این رویداد از سال ۱۹۵۲ به‌‌صورت رسمی هر سال یک روز پس از روز شکرگزاری (Thanksgiving) چهارمین پنج شنبه ماه اکتبر در امریکا در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود.
بسیاری از رویداد‌ها در تاریخ، به عنوان “جمعه سیاه” توصیف شده است، که مهمترین آن در تاریخ آمریکا، جمعه سیاه سال ۱۸۶۹ یا رسوایی طلا (۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ که به روز وحشت مشهور ) است. در این روز به خصوص سقوط ناگهانی قیمت طلا موجب وحشت در بازار بورس و اوراق بهادار شد. این اتفاق ضربه سنگینی به اقتصاد امریکا وارد کرد. و به همین دلیل این روز شهرت یافت.
از سال ۱۹۵۲ به بعد، از اصطلاح جمعه سیاه برای توصیف ترافیک سنگین ایجاد شده برای خرید، در فیلادلفیا و دیگر نقاط استفاده شد و به تدریج استفاده از آن برای “شلوغ‌ترین روز خرید و پر ترافیک‌ترین روز شهر” رایج شد.
بلک فرایدی
به همین دلیل از اوایل دهه ۱۹۸۰ فروشگاه‌ها و بیزنس‌های گوناگون از این روز به عنوان مهم‌ترین روز فروش خود استفاده کردند تا سود سالیانه‌شان را افزایش دهند. بیشترین خرید‌ها در جمعه سیاه؛ اختصاص به پوشاک، لوازم الکترونیکی، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، هدایا، وسایل مورد نیاز کودکان، کتاب، لوازم ورزشی دارد.
جمعه سیاه در ابتدا به عنوان یک روز سخت و تهدید آمیز برای همه بود اما امروزه به یکی از فوق العاده ترین روز ها برای خرید مشتریان و سود بی نظیر فروشندگان است.
با توجه به اینکه در کشورهای خارجی این روز پیش از سال نو قرار دارد و فروشگاه‌ها و برندها محصولات خود را با تخفیف قابل توجهی به فروش می‌رسانند، بسیاری از مردم دنیا سعی می‌کنند خرید سال نو و هدایای خود را در روز جمعه سیاه تهیه کنند تا هزینه‌های خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. در ایران نیز اگرچه این روز در آذرماه قرار دارد، اما با توجه به اینکه قیمت محصولات برخی از فروشگاه‌ها و برندها با توجه به نوسان نرخ دلار ممکن است افزایش یابد، بسیاری از مردم سعی می‌کنند خرید زمستانی و حتی بهاره یا محصولات الکترونیکی و مایحتاج خود را در جمعه سیاه تهیه کنند.
بلک فرایدی
همچنین در این روز صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌ها بر روی کالاهای خود تحفیفاتی گاهاً با درصد بسیار بالا اعمال می‌کنند تا مشتریان را به خرید محصولات خود ترغیب کنند. در کشورهای غربی این کار با دو هدف انجام می‌شود، اول اینکه مردم بتوانند با نزدیک شدن به سال نو میلادی، خریدهای مورد نیاز خود در آستانه کریسمس را با هزینه کمتری تهیه کنند و هدف دوم آن که فروشگاه‌ها بتوانند انبار اجناس قدیمی خود را با قیمت های مناسب تر برای مشتریان، به فروش برسانند تا بتوانند برای سال جدید محصولات جدیدتر و به روز تری را موجود و به مشتریان خود ارائه دهند.
تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۱ در ایران و در تقویم سال ۱۴۰۰ برابر با جمعه ۵ آذر است. ساعت شروع بلك فرايدي یا همان جمعه سیاه معمولا از شب پنج‌شنبه شروع می‌شود و تا جمعه شب ادامه خواهد داشت.

تیم تعطیلات رویایی تور های جذابی را به کشور ترکیه به مناسبت بلک فرایدی برگزار می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر دربار تور ها و رزرو آنها از طریق شماره تماس 02122243040 در تماس باشید.

جهت آشنایی با کافه های بسیار عجیبی که در سراسر دنیا وجود دارد اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با بهترین استخر غواصی دنیا اینجا کلیک کنید.
خیابانی که تنها 30 سانتی متر عرض دارد! جهت مطالعه این مطلب کلیک کنید.