فستیوالهای معروف بلغارستان

سنت،میراث و اخلاق هر کشوری، به بهترین وجه از طریق جشنواره‌های آن منعکس می‌شود. بلغارستان هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر جشنواره‌های متعدد و پرجنب و جوشی را جشن می‌گیرد. در این کشور می‌توان جشنواره‌های موسیقی بین‌المللی، جشنواره‌های فرهنگی و… تجربه کرد. این جشنواره‌ها در بلغارستان با عظمت و اشتیاق بسیار برگزار می‌شوند و اگر بتوانید در این مدت به آن‌جا سفر کنید ، تعطیلات جذاب و جادویی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا تعدادی از جشنواره‌های جذاب بلغارستان را به شما معرفی کنیم.

۱) کارناوال طنز
شروع بحث در مورد جشنواره‌های معروف بلغارستان با کارناوال طنز بسیار خارق‌العاده است. این کارناوال که در گابروو برگزار می‌شود، بر ساختن سرگرمی و زمانی برای خوش‌گذرانی تمرکز دارد. کارناوال طنز با نمایش‌های خیابانی، سنت‌های خنده دار و مهمانی‌ها با لباس‌های مجلل، محلی‌ها و گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در کنار همه این‌ها، یک رژه‌ی بزرگ در خیابان اصلی گابرو برگزار می‌شود که در آن افراد بومی با لباس‌های فانتزی و خنده دار در راهپیمایی شرکت می‌کنند. برای میزبانی از این کارناوال رنگارنگ و بی‌نظیر ،گابرو به عنوان یکی از اعضای بنیاد شهر‌های کارناوال اروپا مشخص شده است. لازم به ذکر است که این جشنواره هر سال در ماه می برگزار می‌شود.

۲) جشنواره گلهای سرخ:
بلغارستان سالانه حدود ۷۰ درصد از کل تولید گل سرخ جهان را در اختیار دارد. از این رو بدیهی است که این کشور میزبان تعداد زیادی از مزارع گل سرخ باشد. جشنواره گل‌های سرخ در دره گل سرخ کارانلاک و در تابستان هر سال برگزار می‌شود و یکی از تماشایی‌ترین جشنواره‌های بلغارستان است. بسیاری از رویداد‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده مانند گلاب‌گیری، مسابقات گل سرخ کویین و نمایش آتش بازی که باعث می‌شوند تا این جشنواره روشن‌تر و شاد‌تر برگزار شود، در آن اتفاق می‌افتد.

۳) جشنواره رقص آتش:
رقص آتش یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های بلغارستان است. این عمل توسط تراکیان باستان برای پرستش خدای خورشید آغاز شده است و اکنون این عمل توسط چند جامعه که در منطقه استرانژرا، در یکی از دهکده‌های بلغارستان هستند، انجام می‌شود. این جشنواره شامل رقص با پا‌های برهنه بر روی سوختن زغال سنگ توسط رقصندگان ماهر آتش است. این جشنواره زیبا که معمولا در روز سوم ماه ژوئن برگزار می‌شود، از دو مقدس به نام‌های کنستانتین و هلن یاد و تجلیل می‌کند. این یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های بلغارستان است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جشنواره گیلاس:
کیوشندیل که به عنوان باغ میوه بلغارستان مشهور است، جشنواره گیلاس را در این کشور برگزارمی‌ کند. در این منطقه انواع گیلاس خوش طعم و تازه پرورش می‌یابد. این جشنواره که به مدت دو روز برگزار می‌شود، حول پختن کیک گیلاس، درست کردن مربای آن، کنده‌کاری‌های جذاب روی گیلاس و… می‌گذرد. اگر قصد دارید تا در ماه ژوئت به بلغارستان سفر کنید، این جشنواره بزرگ را تجربه کنید و از گیلاس‌های خوش طعم و محصولات بی‌نظیر آن لذت ببرید.
تعدادی از جذاب‌ترین فستیوال‌های بلغارستان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که با مراجعه به آن‌ها زیبا‌ترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

جهت مطالعه مطلب بیشتر بلغارستان را بشناسیم اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب پارک های آبی بلغارستان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب خوش طعم ترین غذاهای بلغارستان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب مهمترین اختراعات جهان در بلغارستان اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنماییجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان #جشنواره های مجارستان #مجارستان شگفت انگیز #بلغارستان #اختراعات بلغارستان # دانشمند#غذا #غذا های بلغاری #غذا های بلغارستان #جشنواره های بلغارستان