سفری خوشمزه به بلغارستان

غذا‌های بلغاری خوشمزه، تازه و دلچسب هستند. بلغارستان به سبزیجات خوش طعم، محصولات لبنی با کیفیت و ادویه‌های ملایم مشهور است. در این کشور با انواع گوشت‌ها از جمله گوشت خوک و مرغ که رایج‌ترین آن‌ها است، گوشت‌های دریایی از جمله ماهی و میگو و همچنینگوشت گوساله و بره که در طبخ غذا‌های سنتی استفاده می‌شوند، طبخ می‌شوند. البته شما می‌توانید بسیاری از غذا‌های اصلی بلغاری را در ترکیه، یونان و یا صربستان بیابید اما طعم و عطری که آشپز‌های بلغاری به این غذا‌ها می‌بخشند، هرگز و در هیچ جایی از دنیا پیدا نخواهد شد.
ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از غذا‌های بی‌نظیر بلغارستان آشنا کنیم.

بانیتسا:
بانیتسا یک شیرینی بسیار خوشمزه در بلغارستان است. شما می‌توانید این تکه شیرینی خوشمزه و روغنی را از نانوایی های سراسر کشور خریداری کنید. داخل شکم این شیرینی خوشمزه‌ و لذیذ را با مواد خوش طعمی پر می‌کنند که می‌توان از جمله آن‌ها به پنیر سفید، پیاز، کلم، قارچ و کدو تنبل اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید بانیتسا را با سیب و گردو نیز امتحان کنید. بانیتسا را با نوشیدنی‌های بلغاری بچشید تا یک تجربه کاملا متفاوت و سنتی بلغاری را به دست آورید.

کبابچه:
همانطور که از نام این غذای فوق‌العاده مشخص است، نوعی کباب در بلغارستان بوده که با گوشت چرخ کرده و مخلفات بی‌نظیر پخته و سرو می‌شود. دورچین این کباب خوشمزه، سیب زمینی به همراه پنیر سیرن رنده شده است که طعم آن را بسیار دلپذیر‌تر می‌کند. این کباب خوش طعم و خوشمزه با مخلوطی از گوشت گاو و خوک درست می‌شود که البته شما می‌توانید در برخی از رستوران‌ها آن را تنها با گوشت گاو بیابید. آشپز‌های بلغاری گوشت‌های چرخ شده این کباب را توسط فلفل سیاه و زیره طعم دار می‌کنند.

سالاد شبکا:
سالاد شبکا یکی از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین سالاد‌های بلغارستان است که از موادی کاملا ساده و در دسترس درست می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل خرد شده، پنیر و جعفری رنده شده است که به عنوان یکی از اشتهاآور‌ترین و داخلی‌ترین سالاد‌های بلغارستان شناخته می‌شود.
اما جالب‌ترین نکته‌ای که راجع به این سالاد بی‌نظیر وجود دارد آن است که برجسته ترین رنگ‌های این سالاد، سفید( که متعلق به پنیر آن است)، سبز(خیار) و قرمز( که متعلق به گوجه فرنگی و فلفل آن است)، با رنگ‌های پرچم ملی بلغارستان مطابقت دارد. به بلغارستان سفر کنید و از چشیدن طعم این سالاد بی‌نظیر لذت ببرید.

موساکا:
این غذا در منطقه بالکان ز تندع زیادی برخوردار است اما نسخه بلغاری آن شامل سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده است. این غذا در یونان نیز طبخ می‌شود که به جای سیب زمینی در آن از بادمجان استفاده می‌کنند. موساکا شامل لایه‌هایی از گوشت و سیب زمینی است که در اغلب اوقات آن را به طور کامل در ماست سنتی بلغارستان می‌غلتانند تا طعمی بهشتی به آن بدهند.
تعدادی از غذا‌ها بلغازستان را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که از چشیدن آن‌ها در سفر خود لذت ببرید.
جهت مطالعه مطلب درباره بلغارستان بیشتر بدانیم اینجا کلیک کنید.
جهت آشنایی با پارک‌های بلغارستان اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب اختراعاتی که اولین با در بلغارستان شکل گرفته‌اند اینجا کلیک کنید.

#آژانس تعطیلات رویایی #تعطیلات رویایی #گردشگری #سفر #مسافرت #ویزا #پاسپورت #شنگن #اروپا #تور اروپا #وام گردشگری #کیش #آفر #تور #هواپیما #قطار #اتوبوس #بلیط #تور خارجی #طبیعت گردی #باران #زیبا #ویزا آنلاین #ایران #ایرانگردی #روادید #توریسم #اقامت #ویزا تحصیلی #تحصیل #دانشگاه #تحصیلی #زبان #زبان انگلیسی #راهنماییجاری #کسب وکار #سرمایه #شرکت #گردشگری #زیبایی #دیدنی #تور #راهنما #مسافرت #مردم بومی #مراسم #آیین #سفر رفتن #طبیعت #غذا #فرهنگ #زیست بوم #گردش #سوغاتی #صنایع دستی #سنگ قیمتی #غذا #خوشمزه #آسیا #تور اسیا #امنیت #مهاجرت #خوشمزه #بی‌نظیر #اقتصاد #مردم #موقعیت #نروژ #اقدام #اقامت #کار #خانواده #تور # کیش # تفریح #تاریخ #خوشگذرانی #میکامال #تفریح #تجارت #تجاری #تله کابین #اکواریوم #تونل باد #بازدید #گردش #تهران #عمارت قزاقخانه #قاجار #ناصرالدین شاه قاجار #مظفرالدین شاه قاجار #تاریخ #ایتالیا #گردش #تاریخچه ایتالیا #گردش در ایتالیا #رم #گردش در رم #میکلانژ #دیدنی #معبد پانتئون #پله های اسپانیایی #سالن موسیقی #کنسرت #رومن فروم #فستیوال #ایتالیا #میلان #اتومبیل رانی #فشن #فشن مد و لباس #خرید #ونیز #مراکز خرید #مراکز خرید ونیز #هنر #ایتالیا #رنسانس #فوتوریسم #ماکیایولی #هنرمند #هنرمندان #هنردوستان #جزیره #ارزان #جزیره ارزان #اروپا #ساختمان #آپارتمان #اسپانیا #گردش #سفر به اسپانیا #پارک لورو #تفریح #شادی #دلفین #باغ وحش #نهنگ قاتل #شیر آبی #شیر #طوطی #فستیوال #جشنواره #گوجه فرنگی #گردش در تهران #باغ امیر سلیمانی #مجارستان #درباره مجارستان بدانیم #پارک #پارک ملی #پارک های ملی مجارستان #جشنواره های مجارستان #مجارستان شگفت انگیز #بلغارستان #اختراعات بلغارستان # دانشمند
#غذا #غذا های بلغاری #غذا های بلغارستان