با مشاهیر کانادایی بیشتر اشنا شوید.

ایا تا به حال به مشاهیری که کانادایی هستند، فکر کرده اید؟

ایا انها را میشناسید؟

امروز و در این مطلب از تعطیلات رویایی قصد داریم تا تعدادی از سلبریتی های کانادایی را به شما عزیزان معرفی کنیم. سلبریتی هایی که شاید هرگزنمیدانستید که اهل کانادا هستند.

بازیگران

کیانو ریوز Keanu Reeves

کیانو کارل ریوز، بازیگری کانادایی است که به دلیل شخصیت برجسته و متمایزش در صنعت سینمای هالیوود بسیار شناخته شده است. او شخصیتی افتاده و متواضع دارد و از به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانشش با همکاران و هم حرفه ای های خود هیچ عبایی ندارد. این بازیگر محبوب، بخش زیادی از دستمزدی را که در سه گانه ی ماتریکس گرفت، به تیم جلوه های ویژه و طراحی لباس فیلم داد؛ چرا که فکر می کرد قهرمان واقعی فیلم این اشخاص هستند.

او هم چنین فرصت داشتن میلیون ها دلار را از خود دریغ کرد، برای اینکه گروه سازنده ی فیلم بتوانند از بازیگران مطرحی هم چون آل پاچینو در فیلم  “The Devil’s Advocate”  و هک من در فیلم “The Replacement” استفاده کنند.

ریوز کودکی بسیار سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. زمانی که او تنها ۳ سال داشت، پدرش او و مادرش را ترک کرد و مادرش بعد از آن اتفاق، ۳ بار دیگر هم ازدواج کرد. کیانو به همراه مادرش به سیدنی، نیویورک و تورنتو سفر کرد و بعد از آن برای یادگیری حرفه ی بازیگری در ۱۵ سالگی به لوس آنجلس رفت.

کیانو ریوز فیلم های درخشان بسیاری در کارنامه هنری خود دارد

  • سه گانه ی ماتریکس
  • وکیل مدافع شیطان
  • سرعت
  • کنستانتین و ….

این هنرمند کانادایی بسیار محبوب، فردی گوشه گیر است و سعی می کند از رسانه ها دوری کند و بیش از همه چیز عاشق رقص باله و موج سواری است. ریوز اتفاقات ناگواری را در زندگی پشت سر گذاشت؛ مثل مرگ نامزد قدیمی اش جنیفر و دوست و همکار بسیار صمیمی اش ریوِر فینیکس.

جیم کری

جیم کری Jim Carrey

جیمز یوگن کری که ما او را با نام جیم می شناسیم، در ۱۷ ژانویه ی ۱۹۶۲ در منطقه ی Newmarket کانادا به دنیا آمد. اگر جیم کری، بازیگر معروف فیلم های کمدی، بعد از چند باری که در اجراهای اولیه اش شکست خورد، ناامید می شد و ادامه نمی داد، هم اکنون ما فیلم های زیبایی چون Bruce Almighty و The Truman Show را نداشتیم.

او در کودکی با فقر بسیار شدیدی دست و پنجه نرم کرد و به همین دلیل این اعجوبه ی دنیای کمدی نتوانست که تحصیلات مدرسه ای اش را به پایان برساند و مجبور شد که برای امرار معاش خانواده کار کند. تنها جایی که جیم می توانست تمرین کند، در خانه بود و زمانی که برای مادرش برنامه های کمدی اجرا می کرد تا او را اندکی خوشحال کند و برای دقایقی از فکر به روزگار سختی که داشت رهایش کند.

اولین اجرای عمومی این هنرمند کانادایی در کلاب “Yuk Yuk” بود، اجرایی که اصلاً باب میل تماشاچیان نبود و آنها بعد از پایان اجرا جیم را تحقیر کردند. جالب است که این اتفاق، اعتماد به نفس او را تکان نداد و او را مصمم تر کرد که به دنیا ثابت کند که برای کمدی ساخته شده است و ثابت هم کرد. او در فیلم هایی مثل Ice Ventura: Pet Detective”، “The Mask، “Dumb & Dumber”، “Liar Liar” و  “Me,myself & Irene” بسیار خوش درخشید و در فیلم های دیگری مثل  “The Truman Show”  ،  “Man on the Moon” و “How the Grinch Stole Christmas”هر چه بیشتر جایگاهش را به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار تثبیت کرد.

این ستاره ی هالیوودی در دهه های اخیر، به دلیل دستاوردهای سینمایی اش از اعضای مراسم “Canadian Walk of Fame” و هم اکنون یکی از مهره های کلیدی سینمای هالیوود محسوب می شود که خود دارای سبک است و علاقمندان زیادی هم دارد.

بازیگران خارجی

دریک Drake

اوبری دریک گراهام ، متولد ۲۴ اکتبر ۱۹۸۶ در تورنتو کانادا است. او یک خواننده رپ، ترانه سرا، تهیه کننده ضبط، بازیگر و کارآفرین کانادایی است. اویک چهره برجسته موسیقی محبوب در جهان است، همینطور او به عنوان یک خواننده با صدای محبوب در صنعت موسیقی در تورنتو شهرت دارد.

این هنرمند کانادایی اولین بار به عنوان بازیگر در مجموعه تلویزیونی درام نوجوانان Degrassi شناخته شد ودر سال ۲۰۱۶، Drake به عنوان”سفیر جهانی” جدید در تورنتو راپتورز معرفی شد و بدین ترتیب به کمیته اجرایی حق رای NBA  پیوست.

این هنرمند کانادایی به عنوان برترین هنرمند معتبر تک آهنگ های دیجیتال در جهان توسط RIAA رتبه بندی شده است.

بازیگران کانادایی

مایکل جی فاکس Michael J.Fox

مایکل جی فاکس یک بازیگر، نویسنده و تهیه کننده ی کانادایی – آمریکایی است که درست در اوج دوران حرفه ای خود، دچار بیماری پارکینسون شد. او هم اکنون در حوزه ی یافتن درمانی برای بیماری پارکینسون فعالیت می کند. جی فاکس که از اهالی شهر کوچکی در کاناداست، در سنین بسیار کمی فهمید که به بازیگری علاقه دارد. در سن ۱۸ سالگی کالج را رها کرد و به لوس آنجلس نقل مکان کرد و خیلی زود تبدیل به نوجوانی مشهور شد.

در سالهای بعد نیز به عنوان یک بازیگر و هنرمند کانادایی بزرگسال موفق خود را مطرح کرد. جی فاکس در دوره ی ۳۰ ساله ی فعالیت خود، به چهره ای معروف در سینما و تلویزیون تبدیل شده است. او برنده ی جایزه های زیادی همچون Golden Globe ،Emmy  وScreen Actor  Guild  شده است. سال ۱۹۹۱ یعنی زمانی که فاکس فهمید که دچار پارکینسون شده است، پایان دوران کاری و فعالیت او نبود. بلکه او با انرژی بیشتری به فعالیت خود ادامه داد و به یک فعال در عرصه ی یافتن درمانی برای پارکینسون تبدیل شد. او حتی مرکزی را با نام خودش تأسیس کرد که به مبتلایان به بیماری پارکینسون کمک می کند. این مرکز امروز به عنوان معتبرترین مرکز تحقیقاتی بیماری پارکینسون شناخته می شود.