سازه هایی که بودن میخ استوار ایستاده اند!

ما در طول روایات و تاریخی که از جهان می خوانیم و یا گاها آن ها را جستجو می کنیم مطالب زیادی درباره سازه های عجیبی که در روزگاران قدیم ساخته شده اند مطالعه می کنیم. گاهی فرایند ساخته شدن این بناها انقدر عجیب است که روزها شما را به فکر فرو میبرد! امروز قصد داریم تا یکی از همین سازه های عجیب را به شما معرفی کنیم تا با مطالعه این مطلب چندین روز به فکر فرو بروید.
سازه ای بدون میخ!
اگر به روسیه سفر کرده باشید شاهد بناهای چوبی فروانی در سراسر آن بوده اید اما برخی آنها از نظر معماری جنان متفاوت و عجیبند که در یونسکو نیز ثبت جهانی شده اند و کنجکاوی گردشگران را هر ساله بر می انگیزند تا به این مناطق سفر کنند و سر از معمادی عجیب آنها دربیاوند. کلیساهای چوبی جزیره کیژی از این دسته از بنا ها هستند. دو کلیسا در این جزیره وجود دارند که تاریخ ساخت آن ها متفاوت بوده و قدیمی ترین ان ها مربوط به قرن چهاردهم میلادی است.
دریاچه اونگا به عنوان دومین دریاچه بزرگ اروپا شناخته می شود. درون این دریاچه جزیره ای وجود دارد که کلیسایی تاریخی در آن ساخته اند.
کلیسای چوبی روسیه
کلیسای تجلی عیسی از کلیساهای چوبی جزیره کیژی است که در قرن هجدهم ساخته شده است. این کلیسا دارای ۲۲ گنبد پیازی شکل است. کلیسای شفاعت هم ۹ گنبد دارد و به عنوان کلیسای زمستانی از آن یاد می شود. برج ناقوس در قرن نوزدهم در میانه این دو کلیسا ساخته شده است. گردشگران جزیره می توانند به بالای برج ناقوس رفته و از بالا، منظره کلیساهای چوبی جزیره کیژی را تماشا کنند. یکی از این کلیساها در قرن هجدهم و در سال ۱۷۱۴ میلادی ساخته شده است. ارتفاع کلیسای تجلی عیسی ۳۵ متر و ارتفاع کلیسای دیگر ۲۷ متر است.
اما از جمله ویژگی های عجیب این کلیسا ها پایه و اساس بنا شدن آنها است.در ساخت کلیساهای جزیره کیژی هیچ میخی استفاده نشده است و فقط با شیوه درهم‌بافتن توفال‌ها و الوارهای چوبی ساخته شده‌اند.
این کلیساها که کیژی پوگوست نیز نام دارند منظره‌ای شبیه به صحنه‌های قصه‌های پریان به‌وجود آورده‌اند! همچنین از سال 1990 همزمان با بافت تاریخی سن‌پترزبورگ و کرملین و میدان سرخ مسکو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.
اما پس از جریان عجیب ساخت این کلیسا بپردازیم به عجیب بودن جزیره کیژی و قوانین عجیب تر آن:
با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه گردشگری حفاظت شده با طبیعی بی نظیر در روسیه است، برای ورود به آن و البته کلیساهای چوبی جزیره کیژی قوانین حفاظتی خاصی وضع نموده اند. تمام گردشگران و مسافرانی که با قایق وارد جزیره می شوند، می بایستی این قوانین را رعایت کنند.
اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، برنامه خود ربه صورتی هماهنگ کنید که به هنگام روز سفر خود را اغاز و به هنگام عصر به محل اصلی اقامت خود بازگردید. چرا که اقامت شبانه در این جزیره ممنوع است. در عوض می توانید یک برنامه سفر یک روزه به آن برنامه ریزی نموده و راهنما هم بگیرید.
کلیسای چوبی در روسیه
سیگار کشیدن در تمام مناطق جزیره کیژی ممنوع است! البته مناطقی برای این کار طراحی شده اند که افراد فقط در این مناطق مجاز به کشیدن سیگار هستند.
اهمیت حفاظت از این سازه ظریف چوبی به اندازه ای مهم است که تمام مناطق کمپینگ و روشن کردن آتش را از اطراف آن و در کل درون جزیره جمع نموده اند و شما اجازه ندارید شعله ی آتشی هرچند کوچک در این جزیره روشن نمایید.
یکی از جالب ترین و البته هیجان انگیز ترین جزیره ها و کلیساهای روسیه را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که در سفر خود با مراجعه به این جزیره و بازدید از مکان های خیره کننده اش نهایت لذت را ببرید.
ژانس تعطیلات رویایی برگزار کننده تور های رویایی است. جهت اطلاع از شرایط تور ها و رزرو آنها با ما از طریق شماره تماس 22243040 در ارتباط باشین.
جهت آشنایی با هتل 5 ستاره شناور بر روی آب اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب قایقرانی دختر 21 ساله تنها در 70 روز اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب تجربه زندگی روزمره در زیر آب اینجا کلیک کنید.
جهت مطالعه مطلب خیابان 30 سانتی متری اینجا کلیک کنید.
جهت اشنایی با بزرگترین چرخ و فلک دنیا اینجا کلیک کنید.